Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1054
Noen her inne som har erfaring med trafikklærerstudiumet på HINT i Stjørdal? Altså det som populært blir kalt "kjøreskolelærer"

Vurderer veldig å søke meg inn på studiet om noen år.. Virker som et veldig interessant yrke, hvor man møter mange mennesker hver dag! Orker ikke yrker hvor man er inne i et jævla produksjonslokale og ser på en svett maskin sveie rundt en trillion ganger hver dag ...

Vet ikke hvor mange her som er kjøreskolelærere, men om noen har noe å komme med - absolutt alt - så sleng ut

Snitt for å komme inn, forresten? Har skjønt det er spesielle krav til matte og norsk.. 5 i norsk er ikke noe problem, men holder 4 i matte?

Håper noen kan noe om dette yrket folk her kan jo så inni helvetes mye rart..
Jeg snakket mye med min kjørelærer om dette når jeg tok sertifikatet. Viss jeg ikke husker feil tar de ca inn 100 studenter hvert år. Det er lettere å bli trafikklærer i utlandet, så mange nordmenn tar utdanningen sin i andre skandinaviske land.
4 i matte burde nok holde, men du bør nok ha minst 4 i snitt vil jeg tro. Tror det er en god del praksis når du tar dette studiumet, der du er ute å kjører med lærer. Har selv vært på denne skolen når jeg tok sertifikat for bil (på langkjøring) og det er svært fine lokaler der. Kantina hadde ihvertfall god mat Du kan jo se om du finner noe på skolens hjemmeside: http://www.hint.no/hint/stjoerdal

EDIT: Sjekk linken her, den har all info du trenger. http://www.hint.no/studietilbud/?S_O...D=ABAAAAAKFIDG
Sist endret av 0step0p; 10. januar 2012 kl. 19:19.
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Ønsker ikke ta dette studiet i hverken sverige eller danmark, da opplæringen visstnok skal være av mye dårligere kvalitet. Den er også på halve tiden, så for å få godkjennelse i norge, må man omtrent være "lærling" på en kjøreskole i 1 år, så de med utdannelse fra utlandet, er visst ikke like populære å ansette.. de blir visst ikke like gode lærere heller.

Har sett omtrent alt på hjemmesidene deres, mailet med en av de som har med dette studiet å gjøre, googlet en hel del. Men erfaringer fra Freak's er alltid godt å få med seg
Snittet i fjor var på 4,18 fikk jeg vite. Dette høres veldig overkommelig ut
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jeg har studert der i ett år nå, begynner på andre året til høsten. kan virkelig anbefale dette studiet snittet var vel på ca 4.2 i fjor ja. er ingen spesiell krav til karakterer. eneste kravet er at du har generell studie kompetanse.
Det er ca 100 elever som taes inn hvert år.
Når det gjelder praksis er det en dag i uken som er satt av til praksis og du kan også booke biler som du kan bruke for å kjøre med eleven din på kveldstid (1500-1800)
sorry om dette svaret kom en smule seint...