Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 3138
Heisann Freaks!

Er det slik at forsikringen til pc'en dekker om den har smelta? Kjøpte ASUS K53SM fra Komplett.no

Jeg sølte kaffe på den, og tastaturet er ødelagt, men skal prøve å smelte underdelen slik at jeg får en ny pc som funker. Men om de ser at jeg har sølt kaffe, får jeg fremdeles ny?
Dersom maskinen din har fuktighetssensor, vil man svært lett se at det er kaffe som er årsaken til problemet.
Hvordan vil en smeltet underside gi deg ny maskin?
Calm Down
Junky's Avatar
Trådstarter
Noen forslag til hvordan jeg kan ødelegge den da? Som de ikke merker er selvgjort..
Sitat av Junky Vis innlegg
Noen forslag til hvordan jeg kan ødelegge den da? Som de ikke merker er selvgjort..
Vis hele sitatet...
du hadde den med på skole/jobb du satt på en krakk og plutselig mistet du den på asvalten.
Calm Down
Junky's Avatar
Trådstarter
Da er det min feil.. Og usikker på om forsikringen dekker det. har ikke betalt for noe ekstra forsikring.
Forsikringen sier du... mener du garantien eller har du noe slags forsikring på pcen?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvis bare tastaturet er ødelagt er det jo helt hjerneskadet å totalherpe maskinen for et problem som fikses på 10 minutter.
Calm Down
Junky's Avatar
Trådstarter
Så si meg hvordan jeg fikser det? Mente garanti!
Hvilken forsikring har du?
Er den gjennom komplett?
Kan godt ringe og høre om forsikringen dekker vannskade på tastatur om du ikke tør selv...
Calm Down
Junky's Avatar
Trådstarter
Hadde vært flott! thanks
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvis bare tastaturet er ødelagt er det jo helt hjerneskadet å totalherpe maskinen for et problem som fikses på 10 minutter.
Vis hele sitatet...
Da synes jeg du heller kan forklare TS hvordan man fikser det.
Calm Down
Junky's Avatar
Trådstarter
eller i og med om jeg ringer, så er jeg jo ferska.. haha
Sitat av Junky Vis innlegg
Hadde vært flott! thanks
Vis hele sitatet...
Så hvilken forsikring har du?
Har du forsikring, eller bare garanti?
Calm Down
Junky's Avatar
Trådstarter
1 års garanti.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Da synes jeg du heller kan forklare TS hvordan man fikser det.
Vis hele sitatet...
Spørs helt på problemstillingen, kan godt hende en fin vask i dusjen pluss en tur i stekovnen fikser det, hvis ikke finner man fint reservedelstastatur på det allmektige internett, deretter tar det 10 minutter å fikse det.
Sitat av Junky Vis innlegg
1 års garanti.
Vis hele sitatet...
sånn ca. kor lenge siden du kjøpte maskinen?
Calm Down
Junky's Avatar
Trådstarter
Tror jeg prøver å vakse den i dusjen for å så steke den.

2 uker siden

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744829#info
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Spørs helt på problemstillingen, kan godt hende en fin vask i dusjen pluss en tur i stekovnen fikser det, hvis ikke finner man fint reservedelstastatur på det allmektige internett, deretter tar det 10 minutter å fikse det.
Vis hele sitatet...
Sant det, har renset maskiner dynket i cola med isopropanol (blå rens fra jernia til 99 spenn per liter) og dette har fikset problemet.

ebay har tastaturer til ca. 200 spenn.
Calm Down
Junky's Avatar
Trådstarter
Hvordan får jeg montert et nytt tastatur på en laptop? haha
[EDIT:] bais, kundesenteret har stengt...

Jeg hadde ikke vasket hele maskinen i dusjen, ta heller ut tastaturet og vask det alene med isopropanol.

Så kan du bruke resten av maskinen imens med eksternt tastatur.

Skal se om jeg finner "take apart" -guide til maskinen din...
Calm Down
Junky's Avatar
Trådstarter
men først vil jeg høre om garantien dekker det

før jeg bruker penger, selv om 200 kr er det jeg tjener opp på 0,nix
Tastaturet pleier å være festa med klips, og koblet til hovedkortet med en flatkabel. Veldig enkelt på de fleste laptoper.
Sitat av Junky Vis innlegg
men først vil jeg høre om garantien dekker det

før jeg bruker penger, selv om 200 kr er det jeg tjener opp på 0,nix
Vis hele sitatet...
Garantien dekker trolig ikke skader forårsaket av brukeren, nei.
Sist endret av caperno; 9. juni 2012 kl. 12:33.
Calm Down
Junky's Avatar
Trådstarter
om jeg ødelegger hele pcen med at jeg gamer bfbc2 på ultra i 12 timer så den smelter?
Sitat av Junky Vis innlegg
om jeg ødelegger hele pcen med at jeg gamer bfbc2 på ultra i 12 timer så den smelter?
Vis hele sitatet...
Den vil nok skru seg av før den når smeltningspunktet...
Skjer ikke. Asus FTW! Den blir varm, men ikke så varm at den smelter på ultra. Eneste du får er masse lag og en elendig opplevelse.
Sitat av Junky Vis innlegg
om jeg ødelegger hele pcen med at jeg gamer bfbc2 på ultra i 12 timer så den smelter?
Vis hele sitatet...
Da vil den mest sansynelig skru seg av... om pc'n blir for varm da kortslutter den.. skal mye til for og smelte den om du gamer!
Sitat av Bercedes-Menz Vis innlegg
Tastaturet pleier å være festa med klips, og koblet til hovedkortet med en flatkabel. Veldig enkelt på de fleste laptoper.
Vis hele sitatet...
Yup, jeg fant ikke noen egen guide for "K53SM" men fant denne guiden med bilder for "ASUS K-series" hvor man bare "klikker" vekk tastaturet fra maskinen, og klikker vekk kabelen: How to disassemble Asus K series notebook

(rull ned til "REMOVING KEYBOARD." )

Jeg hadde bare tatt av tastaturet, dynka det i isopropanol (blå rens) og hengt det til tørk.

Om maskinen har fuktighetssensorer lengre ned i maskinen, er du fucked.

Og nytt tastatur koster 200 spenn lissom.
Calm Down
Junky's Avatar
Trådstarter
hva kan jeg gjøre for at den blir ødelagt? slik at jeg får en splitter ny
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av wizhl Vis innlegg
Da vil den mest sansynelig skru seg av... om pc'n blir for varm da kortslutter den.. skal mye til for og smelte den om du gamer!
Vis hele sitatet...
Om PCen blir for varm så kortslutter den ?

Nei, en kortslutning er når motsatte poler møter hverandre eller en pol blir forigret slik at en kortslutning oppstår.

En maskin som er varm slår seg av pga thermal thresholds.
Sitat av Junky Vis innlegg
hva kan jeg gjøre for at den blir ødelagt? slik at jeg får en splitter ny
Vis hele sitatet...
Ingenting. Med mindre du tegnet en såkalt idiotforsikring.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Junky Vis innlegg
hva kan jeg gjøre for at den blir ødelagt? slik at jeg får en splitter ny
Vis hele sitatet...
Basert på ditt kompetansenivå tviler jeg på at du klarer å skjule at det er _du_ som har ødelagt den, bytt tastatur, ferdig.
Calm Down
Junky's Avatar
Trådstarter
skjønte jeg lite av
I klartekst: hvis maskinen har fuktighetssensorer(noe som er vanlig), vil de se at maskinen har vært fuktskadet. Da dekkes det ikke av garantien uansett hva du gjør med pcen. Om du knuser den, smelter den eller lignende vil ikke det hjelpe heller...
Sist endret av Bercedes-Menz; 9. juni 2012 kl. 12:41.
Sitat av Junky Vis innlegg
hva kan jeg gjøre for at den blir ødelagt? slik at jeg får en splitter ny
Vis hele sitatet...
Siden du bare har garanti, kan du bare få ny maskin for feil dekket av garantien.
Dette er da feil fra produsenten sin side.

Om du virkelig vil risikere å herpe en maskin til flere tusen, fremfor å bytte/rense et tastatur til 200/99 spenn, for å prøve å lure teknikkerne på komplett til å tro at det er produsenten sin feil at maskinen har smeltet etter "litt gaming"... lykke til.

Jeg hadde først prøvd å rense tastaturet med isopropanol, og hvis ikke det funka, kjøpt nytt tastatur.

Klarer du å rense tastaturet, er maskinen så god som ny og du kan levere den tilbake til komplett om det oppstår feil laget av produsenten i fremtiden.

Bytter du tastaturet, må du bytte tilbake til det gamle tastaturet om du i fremtiden får feil laget av produsenten.
Calm Down
Junky's Avatar
Trådstarter
Takk for hjelpen! Men om jeg sender den inn for reprasjon, hvor mye vil det koste meg?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Junky Vis innlegg
Takk for hjelpen! Men om jeg sender den inn for reprasjon, hvor mye vil det koste meg?
Vis hele sitatet...
Det kan vi umulig svare på, men verkstedet tar nok timespris mellom 500-800 per time, pluss delkostand, derfor bytter man slikt selv.
Kan jo dryppe blekningsmiddel på fuktsensorene - om de er av typen som blir rød ved kontakt med vann.
Calm Down
Junky's Avatar
Trådstarter
Da går jeg for Lego sitt tips.. Med å vaske med isopropanol.

Oppskrift?
Hiv den i mikroen.
Sitat av Junky Vis innlegg
Da går jeg for Lego sitt tips.. Med å vaske med isopropanol.

Oppskrift?
Vis hele sitatet...
Turbolego sente deg guide til å ta av tastaturet.
Du tar av tastaturet og vasker det. Lar det tørke, og setter det på plass. så skrur du på og sjekker om det funker hvis ikke kjøp et nytt tastatur
Calm Down
Junky's Avatar
Trådstarter
Jaha? Hvordan i svarte tar jeg av tastaturet da? Ser ut til at det sitter fint og fast.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Junky Vis innlegg
Jaha? Hvordan i svarte tar jeg av tastaturet da? Ser ut til at det sitter fint og fast.
Vis hele sitatet...
Finn servicemanual eller en guide fra en random shitkid på 14 som fant ut hva youtube var som viser deg.

Google har helt sikkert noen lure triks.
Du kunne alltids prøvd å si at en tilfeldig forbipasserende på trikken/bussen kom med takeaway coffee, snubla og tilfeldigvis sølte kaffe over hele deg og da selvfølgelig pc-veska di og at de rant igjennom stoffet og dermed gjorde din laptop defekt.

Dog, hadde jeg jobba i garanti avdelingen hadde jeg nok ment at dette er en veldig tynn forklaring, men det er jo mulig det hadde gått.

HOW TO CRASH YOUR HDD STEP BY STEP:
1. COMPUTER ON
2. INSERT USB FLASHDRIVE
3. TRANSFER ALOT OF FILES FROM THE COMPUTER TOO THE USB FLASHDRIVE
4. PICK UP YOUR COMPUTER
5. !! SHAKE IT !!
Calm Down
Junky's Avatar
Trådstarter
Kan jo først ringe kundeservice å høre om det dekker den..

EDIT: Men dette er vel regn svindel? Tror faktisk bare jeg har et tastatur koblet til pc'en. Så får jeg bare vente til den blir ødelagt ved kortslutning, eller at den smelter eller noe slikt.. Vet ikke om jeg kan prøve å gjøre det selv med å bruke den på en spessiel måte.
-Rar på fulltid.
Heisann!
Vet ikke om dette stemmer.

Har da hørt noe slik for å få PC'en til å smelte:
1. Laste ned et program (SpeedFan)
2. Bruk programmet slik at du stiller viftene på fult helt til de går til H*****E
3. Lage/finne et skript som nekter datamaskinen å skru seg av, og overbelaster den. (evt. BF3 på ultra)
Akkurat det samme har skjedd her og! Hvis du må dekke dette selv er det lett å bare bytte tastaturet.

Har skjedd her en gang at pcn stod oppå ovnen med plata på... det var artig det!!!!
Du klarer ikke å få denne på garanti. Sjekk heller med innbo/reise forsikringen din? (hvor gammel er du forresten TS?)

Når det gjelder å la "maskinen smelte" noe som ikke/aldri kommer til å skje, da maskinen vil uansett slå seg av ved overoppheting og vil aldri smelte.



Visst du ikke klarer å bytte tastatur selv kan du jo sende den inn til komplett og få di til å bytte dette for deg.
Uansett om du selv eller andre rundt deg har sølt kaffe i laptoppen ved et uhell, dekkes det ikke av garanti eller reklamasjon.

Teknikker som får saken fra Komplett (bruker de infocare?) kommer til å kreve at hovedkort også byttes bare det er mistanke om fuktighet på det. Det blir dyrt!

Demonter og bruk isopropanol, og hvis det er rent igjennom og på hovedkortet så bruker du isopropanol der også.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
seriøst, kjøp deg xbox.