Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3836
Fikk meg en smell i fronten på bilen, ettersom det var glatt i slutten av rundkjøringen. Så kjørte rett i fortauskanten, og fikk en god smell opp under bilen og fronten ble litt skadet. Også hyrdolikken til servostyringen ble ødelagt, samt dekket punkterte med skade på felgen.

Kunne jeg nå sette på full kasko nå, også ringe noen dager etterpå til forsikringsselskapet og si jeg fikk meg en smell i fronten?
Du vil bli kjapt avslørt.
Dessuten ville Gjensidige ha bilde av objektet jeg forsikret med datobevis når jeg oppgradere til full kasko for et par år siden.
Hva om jeg, får full kasko nå og forteller om min lille skade på fronten ( fordi bilen er ennå kjørbar ), også etter noen dager, så gjør jeg et lite stunt i ein ny fortauskant?
Sitat av Hoppesko SALGS Vis innlegg
Hva om jeg, får full kasko nå og forteller om min lille skade på fronten ( fordi bilen er ennå kjørbar ), også etter noen dager, så gjør jeg et lite stunt i ein ny fortauskant?
Vis hele sitatet...
Det er ikke amøber som jobber i forsikringsselskaper..
Kanskje du kommer unna, kanskje ikke. Forsikringssvindel er straffbart.
Sitat av Hoppesko SALGS Vis innlegg
Hva om jeg, får full kasko nå og forteller om min lille skade på fronten ( fordi bilen er ennå kjørbar ), også etter noen dager, så gjør jeg et lite stunt i ein ny fortauskant?
Vis hele sitatet...
Prøv. Du risikerer å tape mye mer penger enn du opprinnelig har gjort. Du kan alltid kjøre bilen i en fjellvegg om en måned eller to.
Ta bonustapet og egenandelen med i regnestykket.

Er dette en billig bil anbefaler jeg deg heller å kjøpe en ny en.
Sist endret av Life Goes On; 20. februar 2012 kl. 17:25.
SVÆRT DÅRLIG IDE og gjøre et stunt og smashe en gang til. Du kan prøve og oppgradere til fullkasko, men trur nok ikke et profesjonelt forsikringsselskap lar seg lure så lett
Sitat av Sittnduck Vis innlegg
Det er ikke amøber som jobber i forsikringsselskaper..
Kanskje du kommer unna, kanskje ikke. Forsikringssvindel er straffbart.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er de ikke det, men hvordan skal de klare å finne utav det?
De har verken bevis eller noe på det?
Som mange andre sier er det en dårlig ide. Du kan også risikere å ikke få forsikret andre gjenstander senere.

Sitat av Hoppesko SALGS Vis innlegg
Selvfølgelig er de ikke det, men hvordan skal de klare å finne utav det?
De har verken bevis eller noe på det?
Vis hele sitatet...
De lukter lunta når du kommer dagen etterpå. Hadde det vært en bil som var en dag gammel, så kan sannsynligheten være der. Men når du "krasjer" en dag etter å ha forsikret en bil du har eid en stund så er du å seiler i en storm du ikke kommer ut av.
Sist endret av mo3; 20. februar 2012 kl. 17:29.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ikke gjør det, da blir forsikringen for oss andre så dyr..
Sitat av Hoppesko SALGS Vis innlegg
Selvfølgelig er de ikke det, men hvordan skal de klare å finne utav det?
De har verken bevis eller noe på det?
Vis hele sitatet...
Forsikring er ikke noe du har krav eller rett på. Derfor kan selskapet nekte deg forsikring om du ikke kan gjøre rede for at bilen din ikke allerede har en skade.
Som sagt ville Gjensidige ha et bilde av meg da jeg oppgraderte til full kasko.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Som mange andre sier er det en dårlig ide. Du kan også risikere å ikke få forsikret andre gjenstander senere.



De lukter lunta når du kommer dagen etterpå.
Vis hele sitatet...
Hadde jo ikke tenkt å ringe dagen etterpå, vente 2 ukers tid eller noe?
Sitat av Fleff Vis innlegg
Ikke gjør det, da blir forsikringen for oss andre så dyr..
Vis hele sitatet...
Ser poenget ditt, men dette driter nok alle mennesker i hele verden i. Hadde jeg spart meg for noen tusenlapper, hadde jeg gitt langt faen i om du måtte betale litt ekstra. Sorry, min venn!
Hvis du ringer og sier du vil oppgradere til full kasko, i samme samtale sier du har fått en skade i fronten du ikke har tenkt og gjøre noe med.. Allerede der vil de tenke seg om et par ganger. Kanskje sette en så høy egenandel\premie at de like godt kunne sagt nei.

Tipper, uten at jeg har greie på det, at ditt ønske om og oppgradere til full kasko blir vurdert som høy risisiko av selskapet ditt.
dette er vell en dårlig ide som de fleste andre sier men om du skulle gjøre det så vent hvertfall mere en noen dager

uansett om du tar tlf så får du jo vite om dem vill ha bilder eller ikke
Sist endret av dildo-jonny; 20. februar 2012 kl. 17:44. Grunn: fordi det var en dårlig og lite gjennomtenkt ide
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
dette er vell en dårlig ide som de fleste andre sier men om du skulle gjøre det så vent hvertfall mere en noen dager

uansett om du tar tlf så får du jo vite om dem vill ha bilder eller ikke
Vis hele sitatet...
Sant, hadde full kasko på min andre bil, de spurte aldri om noe bilde. Så jeg fortalte aldri om min lille rygge skade bakpå bilen. Men når jeg ringte opp igjen, etter nok en liten skade ( 2uker etterpå ). Så viste det seg at jeg hadde betalt dem på feil måte ( uten avtalegiro / nettgiro ) så fikk aldri noe igjen på det.

Poenget er, de spurte aldri om bilde.
Der blir man raskt avslørt
Sitat av Hoppesko SALGS Vis innlegg
Selvfølgelig er de ikke det, men hvordan skal de klare å finne utav det?
De har verken bevis eller noe på det?
Vis hele sitatet...
Er du tett?

Ja, du kan prøve å lure de. Nei, ingen her kan vite om de finner ut av det eller ikke.

/thread
Kan legge til at om du blir tatt for forsikringssvinel, blir du svartelistet. Kult når mora di må stå for forsikring fordi du dreit deg ut tidligere.
Sitat av Hoppesko SALGS Vis innlegg
Hva om jeg, får full kasko nå og forteller om min lille skade på fronten ( fordi bilen er ennå kjørbar ), også etter noen dager, så gjør jeg et lite stunt i ein ny fortauskant?
Vis hele sitatet...
forsikringssvindel min venn.....
Satt inne i hele august og halve september 2010 for akkurat det....
(skal iflg. gjenstridige ha stjålet min egen bil)
120 fengsel (75betinget 45 ubetinget)
Ikke spess gøy for å spare noen kroner....
Dessuten mister du bonus ved skade, samt egenandel, så om det ikke er en spell ny bil, og det er under 25-30000 i skade vil det ikke lønne seg!!
Sist endret av Bare-surr; 20. februar 2012 kl. 18:39.
Forsikringssvindel er ikke kult. Det er typer som deg som gjør det dyrt for typer som meg!

Om du skulle bli mistenkt for forsikringssvindel vil du bli anmeldt og blir du dømt blir det ubetinget fengsel.
Du vil også få store problemer med å få tegnet nye forsikringer og vil bli svartelistet hos alle forsikringsselskaper. Akkurat det gjør det jo svært vanskelig å leve et normalt liv. Får du ikke forsikring kan du ikke eie egen bolig, kjøretøy må alltid registreres på andre personer og blir du robbet på ferie så taper du alt da du er uten forsikring.

Det aller verste synes nå jeg er at det går utover fellesskapet. Når du selv har klønt det til i rundkjøringen så ta ansvar og gjør opp for deg heller enn å velte over det økonomiske på forsikringsselskapet. Jo flere som svindler dem jo mer betaler alle vi andre i premie.

Dessuten vil du nok oppleve at alle røde varsellys tennes hos ditt forsikringsselskap om du plutselig ønsker å oppgradere til full kasko og det utenom hovedforfall eller bytte av selskap. Du har alt hatt bilen registrert på deg, og har kjørt uten kasko. Bestiller du plutselig kasko også kjapt etterpå melder inn skade vil få mange spørsmål. Det er ikke engang sikkert de vil utbetale oppgjøret om de tror du har svindlet dem.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Forsikringssvindel er ikke kult. Det er typer som deg som gjør det dyrt for typer som meg!

Om du skulle bli mistenkt for forsikringssvindel vil du bli anmeldt og blir du dømt blir det ubetinget fengsel.
Du vil også få store problemer med å få tegnet nye forsikringer og vil bli svartelistet hos alle forsikringsselskaper. Akkurat det gjør det jo svært vanskelig å leve et normalt liv. Får du ikke forsikring kan du ikke eie egen bolig, kjøretøy må alltid registreres på andre personer og blir du robbet på ferie så taper du alt da du er uten forsikring.

Det aller verste synes nå jeg er at det går utover fellesskapet. Når du selv har klønt det til i rundkjøringen så ta ansvar og gjør opp for deg heller enn å velte over det økonomiske på forsikringsselskapet. Jo flere som svindler dem jo mer betaler alle vi andre i premie.

Dessuten vil du nok oppleve at alle røde varsellys tennes hos ditt forsikringsselskap om du plutselig ønsker å oppgradere til full kasko og det utenom hovedforfall eller bytte av selskap. Du har alt hatt bilen registrert på deg, og har kjørt uten kasko. Bestiller du plutselig kasko også kjapt etterpå melder inn skade vil få mange spørsmål. Det er ikke engang sikkert de vil utbetale oppgjøret om de tror du har svindlet dem.
Vis hele sitatet...
Ingenting er blitt gjort, og etter dette så tviler jeg på om jeg vil tjene noe på det. Selv om jeg skulle fått det til. Takker for alle svar.
Hvis man velger full kasko ved første tegning av avtale trengs ikke bilde, hvis man har en eksisterende forsikring ansvar f.eks, for så å "oppgradere" kreves bilder. Nettop pga folk som deg som tror de er smartere enn folk som faktisk lever av dette.
er bare å kjøre på, liten sjangs for at dem merker det!
Er det ikke slik at ikke lønner seg å bruke kaskoen på "summer rundt 10k? kan lite om dette men jeg husker vi betalte selv sist fronten gikk til helvetet?? kan lite om forsikrings spillet i og med % i forhold til skadefrie år.
Sitat av ineversee Vis innlegg
Er det ikke slik at ikke lønner seg å bruke kaskoen på "summer rundt 10k? kan lite om dette men jeg husker vi betalte selv sist fronten gikk til helvetet?? kan lite om forsikrings spillet i og med % i forhold til skadefrie år.
Vis hele sitatet...
Du må nok litt høyere enn det.
Er skaden under ca 25 000 så lønner det seg ikke å ta det på kasko (med mindre du er på toppbonus og da har noe ala en skade hvert 3. år eller deromkring uten bonustap) - bonustapet vil koste deg mer i økte innbetalinger enn det du får igjen fra forsikringen.
sant Da er nok denne saken løst er den ikke, viss dette ikke er en Ferrari med front til 490 000!
Sist endret av ineversee; 20. februar 2012 kl. 20:12.
Faren min er i forsikrigsbransjen, og jeg kan si deg en ting: Ikke prøv å kødd med systemet. Det er bedre enn du kan forestille deg, de har blant annet tett samarbeid med kripos. Du kan glemme å ikke bli tatt.
melder du neste dag lukter de lett lunta
venter du 3 uker finner de rustdannelser
krasjer du 2 ganger vises det lett.
hadde det vært så lett ville vel mange testet dette
Sitat av jonastheman Vis innlegg
Faren min er i forsikrigsbransjen, og jeg kan si deg en ting: Ikke prøv å kødd med systemet. Det er bedre enn du kan forestille deg, de har blant annet tett samarbeid med kripos. Du kan glemme å ikke bli tatt.
Vis hele sitatet...
så du trur at alle blir tatt ? skjønner at faren din jobber i forsikrings bransjen siden han forteller deg sånne skrøner
Bryt deg heller fram en eller annen plass hvor du kommer fra høyre, og folk ikke stopper... Da vil du få dekket mesteparten om ikke alt - avhenger litt av hvordan du treffer og hvor nøye takstmannen er. "En jeg kjenner" gjorde dette og det funka ganske bra, "han" fikk igjen 3-4 ganger det det kostet han å fikse skaden med deler fra huggeri og biltema.
Sitat av MB300Diesel Vis innlegg
Bryt deg heller fram en eller annen plass hvor du kommer fra høyre, og folk ikke stopper... Da vil du få dekket mesteparten om ikke alt - avhenger litt av hvordan du treffer og hvor nøye takstmannen er. "En jeg kjenner" gjorde dette og det funka ganske bra, "han" fikk igjen 3-4 ganger det det kostet han å fikse skaden med deler fra huggeri og biltema.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hvorfor folk kommer med slike tips. Kan bli deg han koliderer med.
Sitat av MB300Diesel Vis innlegg
Bryt deg heller fram en eller annen plass hvor du kommer fra høyre, og folk ikke stopper... Da vil du få dekket mesteparten om ikke alt - avhenger litt av hvordan du treffer og hvor nøye takstmannen er. "En jeg kjenner" gjorde dette og det funka ganske bra, "han" fikk igjen 3-4 ganger det det kostet han å fikse skaden med deler fra huggeri og biltema.
Vis hele sitatet...
Med min første bil til 15.000 kr ble jeg rygga på. En mikrobulk førte til at jeg fikk utbetalt 11.000 kr. Solgte bilen for 14.000 like etter
Kan være god butikk det..
Sitat av keentoo Vis innlegg
melder du neste dag lukter de lett lunta
venter du 3 uker finner de rustdannelser
krasjer du 2 ganger vises det lett.
hadde det vært så lett ville vel mange testet dette
Vis hele sitatet...
Bare å sette bilen i garasjen, blir ikke rustdannelser i en tørr garasje. Så klart hvis man har tilgang til det da
Sist endret av combat38; 20. februar 2012 kl. 22:17.
Sitat av combat38 Vis innlegg
Bare å sette bilen i garasjen, blir ikke rustdannelser i en tørr garasje. Så klart hvis man har tilgang til det da
Vis hele sitatet...
Det er carbon front, ikke no rust som kommer på det
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Snøbark Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor folk kommer med slike tips. Kan bli deg han koliderer med.
Vis hele sitatet...
Nei... Jeg overholder faktisk høyreregelen, i motsetning til mange...