Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1471
Har et problem med at Firefox (nyeste versjon), finner på å bruke fransk, eller svensk google.

Dette skjer om jeg søker i søkefeltet, eller om jeg merker tekst, høyreklikker og velger "Search Google for ...". Dette er fryktelig irriterende.

Jeg har googlet litt og prøvd noen løsninger.
1. Editert google.xml filen i "searchplugin" katalogen til firefox. Prøvd å sette språket til "no", men dette ser ikke ut til å virke.

2. Fjernet alle cookies jeg finner når jeg søker etter "google". Tar så et manuellt søk på google.no. Dette virker en stund, men så er jeg tilbake til fransk, eller svensk (ser heller ikke ut til å virke alltid).

Så det jeg ønsker hjelp til, er om det er mulig å sette dette "hardt" et sted. Dvs at FF skal bruke google.no til alle sine søk.
Trykk på logoen i søkefeletet og velg "legg til flere søkemotorer" følg instruksjonene for å legge til en ny søkemotor og konfigurer google.no
Takker for tipset, men jeg gjorde følgende:

Fjernet google, og trykke på linken for å legge til søkeleverandører, men finner rett og slett ikke plain google. Finner google på mange språk, men ikke norsk, eller standard global. Sorterte søkeleverandørene på navn, så om den skulle hete noe annet enn googlexxxx, så kan jeg jo ha bommet.

Kan gjenopprette standard, men det vet jeg fra tidligere forsøk at ikke virker (får da fortsatt fransk eller svensk).

LØST:
Når man trykker på "Get more search engines" linken inne i "Manage search engines", så finnes det en link til:
mycroft.mozdev.org
på venstre side. På denne linken fant jeg en norsk google søkeleverandør. Det ser ut til å funke nå.