Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1409
God dag, jeg har i det siste hatt mye problemer med skole-PC'n, så jeg bestemte meg for å installere eget OS ifra en bootable USB-stick, siden denne ikke har blitt brukt på skolen på lenge, og IT-folkene bruker flere uker på å gjøre jobben.

Ihvertfall: Når jeg har valgt boot prioritering til at den skal boote usb først så kommer det opp en countdown, hvor jeg ikke kan trykke enter og velge "deafault" men jeg kan trykke "Tab"- Da kommer dette opp:

/ubnkern initrd=/ubninit

Hva betyr dette? Og hva kan jeg gjøre med det?

Jeg har selvsagt backuppa alt av viktige filer og vil bare få fjerna dritten for å kunne starte den fresh!

Takk for hjelp på forhånd. Til KP-horer belønnes alle brukbare svar med KP!

Edit: Windows 7 skal installeres, XP professional er installert.
Sist endret av random42099; 25. mars 2011 kl. 18:15.
lag en live usb med dette programmet:
http://windows7usbcreator.com/

funker fett for meg.
Last ned WinSetupFromUSB og følg denne (tyske) videoen. Du trenger ikke å kunne tysk for å se hvordan det gjøres.

Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
lag en live usb med dette programmet:
http://windows7usbcreator.com/

funker fett for meg.
Vis hele sitatet...
^^ Ferner-Jensen's metode er enklere (muligens)
Sist endret av Jaso; 25. mars 2011 kl. 18:29.
funker ikke i det heletatt.. får ikke kjørt programmet, fordi det trenger 1 til, som jeg ikke finner på installasjonsspråket (norsk)
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
funker ikke i det heletatt.. får ikke kjørt programmet, fordi det trenger 1 til, som jeg ikke finner på installasjonsspråket (norsk)
Vis hele sitatet...
Hvilket av de to programmene sikter du til?
Sist endret av Jaso; 25. mars 2011 kl. 18:43.
Sitat av Jaso Vis innlegg
Hvilket av de to programmene sikter du til?
Vis hele sitatet...
ferners. Jeg frykter at grunnen til at jeg ikke får bootet USB eller DVD er fordi jeg ikke har admin rettigheter, kan det stemme? Noen måtte å gå rundt dette?
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
ferners. Jeg frykter at grunnen til at jeg ikke får bootet USB eller DVD er fordi jeg ikke har admin rettigheter, kan det stemme? Noen måtte å gå rundt dette?
Vis hele sitatet...
Dra ut harddisken og formater den på en annen pc så putter du den tilbake og prøver igjen
hvilken versjon av windows skal du installere? prøv å last ned en ny versjon fra piratebay og prøv med den. ellers så kan du jo ta ut harddisken og formatere den for så å installere.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
ferners. Jeg frykter at grunnen til at jeg ikke får bootet USB eller DVD er fordi jeg ikke har admin rettigheter, kan det stemme? Noen måtte å gå rundt dette?
Vis hele sitatet...
Det at du ikke har admin rettigheter har ingenting å si så lenge du får bootet fra USB. Prøv metoden jeg postet over, husk at du må ha en .iso fil av Win7 som du kan mounte i f.eks daemon tools, evt bare pakke ut til harddisk.
Sist endret av Jaso; 25. mars 2011 kl. 22:08.
Tusen takk for hjelp! Vi har desverre ingen stasjonær PC i huset.. (en gammel mac tho..)

@ferner: jeg skal instalere windows7 ultimate x32

@Jaso: Men kan admin rettigheter hindre meg fra å boote fra disk/USB?

Har forresten også prøvd å starte fila rett ifra disken, kommer inn og alt dette, men jeg kan ikke formatere noen av partisjonene (C,D) og "upgrade" funker ikke, fordi det ikke er norsk windows7 versjon.. Begynner å bli litt matt nå