Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1497
Jeg sliter litt med at internettilkoblingen er noe ustabil. Nå i dag har jeg akkurat fått tilbake forbindelsen etter ett døgn uten noe liv...

Det jeg lurer på er om jeg da kan kreve avslag i prisen? Jeg betaler 477 kroner pr. mnd til Nextgentel for ei 5 megabitlinje hvor jeg klarer å utnytte maks 4 megabit grunnet lang avstand til sentralen. (flere km)

Er det noen av dere som har krevd prisavslag for slikt?

I tillegg må jeg nesten daglig, og noen ganger flere ganger om dagen, slå av og på modemet fordi nettet forsvinner.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg har tidligere bedt om og fått innvilget avslag hos Telenor etter en periode hvor internett ikke har vært brukendes. Om det er en sammenlignbar situasjon vet jeg ikke.
Sikkerhetsklarert
Vanskelig å få innvilget noe avslag med mindre du kan dokumentere dette.

F.eks sett opp en pinglogger eller noe, en mot inet, og en mot modemet. Send disse loggene som vedlegg til en evt klage, og kanskje du øker sjansen for at de tar deg seriøst.
Hvilket modem har du?
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Vanskelig å få innvilget noe avslag med mindre du kan dokumentere dette.

F.eks sett opp en pinglogger eller noe, en mot inet, og en mot modemet. Send disse loggene som vedlegg til en evt klage, og kanskje du øker sjansen for at de tar deg seriøst.
Vis hele sitatet...
Neida, klager du og gnåler du nok til kundebehandleren gir dem ofte litt avslag.
De vil mye heller ha en blid kunde enn å spare de få kronene de taper.
I de fleste tilfeller vil avtalevilkårene si.at du må gi beskjed om alle feil du oppdager, og ved eventuell kompesasjon vil kundebehandler ofte bruke datoen du ga beskjed om feilen som utgangspunkt for hvor mye kompesasjon du får, sammen med litt skjønn. Som martinb sierde ønsker fornøyde kunder.
Har snakka med Nextgentel i dag, og de sa at de ikke var villig til å gi noen kompensasjon for såpass kort tid som ett døgn... Det kunne imidlertid bli aktuelt dersom jeg ringer inn hver gang jeg har problemer, og dette blir loggført. Moralen er altså klag, klag, klag! Jeg har akkurat knyttet meg for ett år til hos dem, så de føler seg vel trygg på at de ikke mister meg som kunde. Føler at det muligens er stor forskjell mellom de forskjellige ISP når det kommer til denne typen klager.
Mener du faktisk at du betaler 477 kr/mnd for ei 5 mbits-linje? Det er jo total ripoff.
Sitat av MartinB Vis innlegg
Neida, klager du og gnåler du nok til kundebehandleren gir dem ofte litt avslag.
De vil mye heller ha en blid kunde enn å spare de få kronene de taper.
Vis hele sitatet...
Been there done that. Nok mas og syting hjelper, nesten alltid! Spørsmålet er vel heller om man gidder, for å spare en hundrings..
Sitat av raze Vis innlegg
Mener du faktisk at du betaler 477 kr/mnd for ei 5 mbits-linje? Det er jo total ripoff.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vært mer enig, men slik er det tydeligvis når man bor på landet og ikke vil ha fasttelefon. (linjeleie kommer i tillegg)

Nesten så jeg savner å bo i blokk, der hadde jeg 16 mbit til 149 pr mnd... og den var det aldri problemer med stabiliteten på heller.
Sist endret av MB300Diesel; 23. februar 2011 kl. 22:03.
usertitle import
bleh's Avatar
Er ikke prisen 300 for den linjen som gir 5 mb? Var det på reklame her om dagen? linjeleie er vel ikke så høyt..
Sitat av bleh Vis innlegg
Er ikke prisen 300 for den linjen som gir 5 mb? Var det på reklame her om dagen? linjeleie er vel ikke så høyt..
Vis hele sitatet...

Linjeleien er på 79,- kr/mnd på 5 mb hos telenor, og mnd pris på nettet er 350,- , om dette inkluderer linje leie eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men regner ikke med det. Kilde : http://www.telenor.no/privat/bredban...band/index.jsp
Sist endret av take'a'hit!; 23. februar 2011 kl. 22:11.
Nextgentel garanterer ikke 100% oppetid. Leste du kontrakten du skrev under på når du bestilte?
Dersom du opplever hyppig nedetid, da må du bare ringe inn som sagt og klage.
Det er ikke internettet det er noe galt med hvis det fungerer å slå av å på modem/router. Kjøp/be nextgentel om å gi deg bedre hardware.
Sist endret av Grix; 23. februar 2011 kl. 22:15.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Linjeleien er på 79,- kr/mnd på 5 mb hos telenor, og mnd pris på nettet er 350,- , om dette inkluderer linje leie eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men regner ikke med det. Kilde : http://www.telenor.no/privat/bredban...band/index.jsp
Vis hele sitatet...
Stilig med kildehenvisning og greier, men trådstarter har da vitterlig ikke Telenor som ISP såvidt jeg forstår?
Sitat av bleh Vis innlegg
Stilig med kildehenvisning og greier, men trådstarter har da vitterlig ikke Telenor som ISP såvidt jeg forstår?
Vis hele sitatet...
er uansett Telenor som fakturerer linjeleien. Men for å gjøre det enkelt for deg som kunde får du alt på en faktura fra din ISP, i stede for 2 seperate.
Uansett... alle norske nettleverandører som leverer på adsl lever med opptil-hastigheter.
Hvis de skulle hatt forskjellige abonnement for alle de forskjellige hastighetene hadde de hatt 10 forskjellige abonnement hele gjengen. Det vil si at hvis linjen din bare kan levere 4mbit vil du likevel betale abonnementet som leverer opptil 5mbit.

Hos Ventelo og Telenor kan man hvertfall få kreditert for perioder man er uten nett. Normalt sett får man dette i gratisdager/uker/måneder avhengig av varighet og alvorlighetsgrad på feilen.
Finnes det ISP'er som lover 100% oppetid til privatkunder som betaler en slikk og ingenting for det som bedriftene betaler i dyre dommer for (SLA)? </rhetorical>
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
er uansett Telenor som fakturerer linjeleien. Men for å gjøre det enkelt for deg som kunde får du alt på en faktura fra din ISP, i stede for 2 seperate.
Vis hele sitatet...
Ja, det har jeg forstått. Saken her er at trådstarter sier han betaler 477,- totalt for en 5 mb linje, og jeg har nylig sett reklame for 5 mb linje for 299,- + linjeleie..derfor jeg ikke synes at svaret om hvilken pris Telenor har på sine linjer var så relevant. Sorry for the confusion.

Summert; jeg har sjekka sidene dies, og det står 299,- for 5 mb.. kilde: www.nextgentel.no
23.02.11 18.03.11 378,00
23.01.11 18.02.11 477,00
22.12.10 18.01.11 477,00
24.11.10 18.12.10 477,00
24.10.10 18.11.10 377,00
23.09.10 18.10.10 377,00
24.08.10 18.09.10 377,00
22.07.10 18.08.10 377,00

Nå har prisen faktisk gått ned til noenlunde akseptabelt nivå igjen da, men jeg betalte 477 for 5(4) mbit ja...
nextgentel er rævva! hatt så mye problemer med det, bytta router 3 ganger, måtte betale 99kr for hver gang til skulle sende meg router. Bytt leverandør!
enig, hatt sykt mye problemer med nextgentel og kundeservicen deres eksisterer ikke!
Sitat av bleh Vis innlegg
Stilig med kildehenvisning og greier, men trådstarter har da vitterlig ikke Telenor som ISP såvidt jeg forstår?
Vis hele sitatet...
Hehe. Du har rett, jeg Skum leste tråden litt og så flere skrive telenor og tok det som utgangspunkt.

til dere som klager over NextGentel, Når jeg hadd NG hadde jeg 20mb linje som funket ekstremt bra, hadde det i 5-6 mnd før jeg flytta fra leiligheten det var i, og kan ikke huske at nettet datt ned en enste gang. På speedometer var det altid + - 2 mb fra det jeg skulle ha. Kommer vel helt an på Kommuner osv.
Sist endret av take'a'hit!; 23. februar 2011 kl. 23:31.
Sitat av PiGmeNt- Vis innlegg
Uansett... alle norske nettleverandører som leverer på adsl lever med opptil-hastigheter.
Hvis de skulle hatt forskjellige abonnement for alle de forskjellige hastighetene hadde de hatt 10 forskjellige abonnement hele gjengen. Det vil si at hvis linjen din bare kan levere 4mbit vil du likevel betale abonnementet som leverer opptil 5mbit.
Vis hele sitatet...
Jeg får effektivt 12,2 mbit ned på min "opptil" 12 linje