Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 630
Som en del av et windows forms prosjekt jeg holder på med, så skal jeg scrolle tekst og små bilder, over en flash video som kjører i bakgrunnen.
Jeg bruker flash ActiveX for å kjøre flash filmen i bakgrunnen.


Jeg har til nå prøvet følgende:
Legge et "Panel" som er gjennomsiktig, over flash filmen, og så skrive tekst, og bilder til et bitmap, som jeg så painter på dette gjennomsiktige panelet (med double buffering).

Teksten flyter ganske mykt, men ikke raskt nok. Den varierer også nok i hastighet, til at det ikke blir så pent som jeg ønsker (bruker en Timer til å teksten 1 pixel av gangen).
Det største problemet er likevel, at flash filen blir visket bort, og ikke repainter seg skikkelig. Dersom jeg sender invalidate til flash filmen, så virker det som om den igjen tegner over min tekst

For å unngå å bruke allt for mye tid, på noe som ikke fører fren, så har jeg et par spørsmål:
1. Vil det være mulig å bruke DirectX for å overlegge text og bilder, over en flash film ?

2. En tanke har vært å rett og slett lage dette i flash, og så sende teksten fra C# til flash, og så bruke flash til å kjøre film og scrolle tekst og bitmap.
Jeg vet hvordan man kommuniserer mellom C# of flash, men har aldri tatt i flash. Høres det ut som et greit prosjekt å lage i flash ?