Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 726
Jeg skal i løpet av den neste mnd kjøpe meg en ny pc som skal hovedsakelig brukes til musikkproduksjon, men har planer om å spille live etterhvert og. Programmene jeg skal bruke er Ableton Live 8 og Reason via rewire funksjonen. Jeg har også planer om å bruke en del vst og vsti plugins til Ableton.
Jeg skal bruke en M-Audio Oxygen 8 v2 midi-controller (usb) til å styre lydene (midi), ellers skal produksjonen foregå uten hardware instrumenter.

Jeg skal nok klare å velge delene og leverandørene selv etterhvert, men jeg kunne trenge noen råd om hvilke deler jeg skal legge vekt på.
Jeg vet at jeg trenger en rask prosessor og en del ram, men jeg er ikke så dreven på hardware til pc. Har sett for meg en stasjonær med en 22"++ skjerm.

Jeg regner med at windows 7 er tingen her, hvis ikke noen her har gode erfaringer med å kjøre overnevnte programmer i Linux (WINE). Har dog aldri brukt linux før, men har ikke så veldig gode erfaringer med windows. I hvertfall ikke XP.

Budsjett: 10.000.-

Hvis dere trenger mere info så er det bare å spørre, så skal jeg svare så godt jeg kan.
Takker for alle tips.
Ballerusk
Beis's Avatar
Trådstarter
Bare gamere her høh? nuvel, noen som vet om et norsk produksjonsforum hvor jeg kan spørre? Liker å ha en del løsninger å velge mellom. Jeg liker ikke å spørre pc produsentene da jeg er rimlig sikker på at de vil smelle på det nyeste og dyreste.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Windows 7 (64bit om du har mer enn 4GB RAM) er tingen ja Jo mer RAM jo bedre. Spesielt om du kjører store soft synths.
Og 4x kjerner på CPU er et "minimum" ville jeg påstå.