Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 12300
Jeg har gått opp i Spansk C-Språk 3 som privatist, både skriftlig og muntlig. Muntlig fikk jeg vite at jeg fikk karakter 5 idet jeg var ferdig på dagen, men skriftlig lurer jeg veldig på. Jeg glemte å forhøre meg om hvordan prosedyrene var rundt skriftlig privatisteksamen, så jeg vet overhodet ikke når jeg kan forvente et svar i posten (jeg regner med det kommer der?). Noen som vet?

Jeg måtte ta privatisteksamen i faget siden jeg strøk på det på videregående. Fungerer det slik at jeg får noen dokumenter i posten som jeg så går ned til min gamle skole med og slenger på pulten til resepsjonisten som lager et skinnende flott vitnemål?
Når sensuren faller gjør du en av to ting.
1. Du gikk opp til eksamen på en skole i samme fylke som du gikk på videregående. Derfor ringer du bare skolen og sier at du er litt smålysten på nytt vitnemål.
2. Du gikk opp til eksamen i et annet fylke enn du gikk på videregående. Da tusler du ned til din gamle skole og flekker frem dokumentasjon på hva du har gått opp i og hva resultatet ble.

Dette var i alle fall det privatistsjefen på min gamle vgs sa til meg.

Hva gjelder dato for sensurfall tror jeg det er rundt medio juni uten at jeg har klart å rote frem noe konkret på relevante nettsider.
Tar ca. en til to uker før du får karakteren i posten...
▼ ... over et år senere ... ▼
MEN. Hva med steinerskolen? skoleslutt er 18, jeg får karakterene mine den 20 (kanskje?) hva faen?
Hvordan skal man få til dette her?
Sitat av Charizma Vis innlegg
MEN. Hva med steinerskolen? skoleslutt er 18, jeg får karakterene mine den 20 (kanskje?) hva faen?
Hvordan skal man få til dette her?
Vis hele sitatet...
På skolen min må man komme til skolekontoret den 28. juni å hente vitnemålet. Hvis man ikke har mulighet må man sende noen andre (venner/familie) med fullmakt.