Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 5018
Ringte på legekontoret og sa at jeg hadde hatt influensa siden mandag... OK sa hu dama. da blir du sykmeldt til til neste mandag... Fikk ikke engang lov til å komme og hente sykmeldinga...

Så om du trenger fri ei uke... ring og si du har influensa... symptomene er vondt i kroppen, hoste, feber, hodepine, vond hals, frysninger og tretthet. Jeg nevnte bare vondt i kroppen og halsen. Hadde ikke målt feber sa jeg.
Sitat av bb001984 Vis innlegg
Ringte på legekontoret og sa at jeg hadde hatt influensa siden mandag... OK sa hu dama. da blir du sykmeldt til til neste mandag... Fikk ikke engang lov til å komme og hente sykmeldinga...

Så om du trenger fri ei uke... ring og si du har influensa... symptomene er vondt i kroppen, hoste, feber, hodepine, vond hals, frysninger og tretthet. Jeg nevnte bare vondt i kroppen og halsen. Hadde ikke målt feber sa jeg.
Vis hele sitatet...
Er evt bare deg selv det slår tilbake på så. Du har ikke tenkt på at den tjenesten er der for å brukes av de som trenger det.

OT: Du høres ut som en FRPer
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Tenk deg hvis du FAKTISK får influensa da? Da har du jo en case, for når du først har hatt den får du den ikke igjen. Dumbass.
Du trenger jo ikke si noe om hvorfor du er sykemeldt.
Holder jo bare å ringe jobben og si at du ikke føler deg helt pigg og at legen sykemeldte deg i ei uke pga. frykt for svineinfluensa.
Ikke at jeg har noe sans for å juge på seg sjukemelding, men ingen arbeidsgiver er interessert i å ha en som kanskje er smittet på jobb.
Sist endret av Mith; 19. august 2009 kl. 14:04.
Deilig for oss andre som jobber å betaler skatt til staten, som staten gir deg i form av sykepenger å høre da.. hyggelig å vite at pengene går til noe fornuftig!
Husker jeg riktig så er det arbeidsgiver som plikter å betale lønna de første 14 dagene du er syk, så med mindre du betaler skatt til bedriften han jobber i så holder ikke det argumentet mål.
Mith, nei, da må jeg heller betale mer for den varen som den bedriften leverer... det blir ett fett, når personer ikke greier jobbe bidrar de ikke til samfunnet osv, enkelt å se? eller ikke?
Riktig Mith, men uansett var innlegget hans verdt et kp ettersom han har en holdning som jeg liker.
Skal sies at det er VELDIG lett og få sykemelding i norge!
Norge er ett land som baserer seg på at folket stort sett er ærlige, da dette er en mer kostnadseffektiv måte å ikke overprøve alle på. Dette gjelder i alt fra egenmelding til selvangivelse(ligger jo i ordet), for å vite hvor mye vi har tjent osv, noen jukser selvsagt, det må vi andre betale for, men stort sett er folk ærlige, og da vil dette være mer effektivt, kontra å sjekke ligningen til alle personer osv, vi tar heller stikkprøver. Slik at man ikke skal kunne jukse helt uten risiko, noe som de fleste får med seg å derfor følger det det. Det er slik at de fleste mennesker nyter godt av velferdstilbud, å vil derfor være med å bidra..
Sitat av seven_up Vis innlegg
Mith, nei, da må jeg heller betale mer for den varen som den bedriften leverer... det blir ett fett, når personer ikke greier jobbe bidrar de ikke til samfunnet osv, enkelt å se? eller ikke?
Vis hele sitatet...
Moralisering og feilinformasjon er noe dritt uansett om trådstarter bidrar til samfunnet eller ikke.
Sitat av bavarai Vis innlegg
Tenk deg hvis du FAKTISK får influensa da? Da har du jo en case, for når du først har hatt den får du den ikke igjen. Dumbass.
Vis hele sitatet...
ikke helt riktig.
du får ikke akkurat den samme, men du kan få en annen influensa som er VELDIG lik(identisk), så det blir nesten helt det samme.
Sitat av åjavelja Vis innlegg
ikke helt riktig.
du får ikke akkurat den samme, men du kan få en annen influensa som er VELDIG lik(identisk), så det blir nesten helt det samme.
Vis hele sitatet...
Det har faktisk stått i media at man sannsynligvis vil oppleve å få svineinfluensaen to ganger før kroppen har opparbeidet tilstrekkelig resistens imot den.

snart halvferdig med min første runde jeg da...

Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Er evt bare deg selv det slår tilbake på så. Du har ikke tenkt på at den tjenesten er der for å brukes av de som trenger det.

OT: Du høres ut som en FRPer
Vis hele sitatet...
Utdyp gjerne hva som får deg til å tro at du ut ifra det innlegget tror du kan uttale deg om hva jeg stemmer...
Sist endret av MB300Diesel; 20. august 2009 kl. 11:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av bb001984 Vis innlegg
Det har faktisk stått i media at man sannsynligvis vil oppleve å få svineinfluensaen to ganger før kroppen har opparbeidet tilstrekkelig resistens imot den.

snart halvferdig med min første runde jeg da...



Utdyp gjerne hva som får deg til å tro at du ut ifra det innlegget tror du kan uttale deg om hva jeg stemmer...
Vis hele sitatet...
Den generelle holdningen i innlegget ditt, og den "meg meg meg og drit i andre" holdningen
Sitat: Originalt skrevet av bb001984 Vis innlegg
Det har faktisk stått i media at man sannsynligvis vil oppleve å få svineinfluensaen to ganger før kroppen har opparbeidet tilstrekkelig resistens imot den.

snart halvferdig med min første runde jeg da...

Nå ble jeg bekymret. Har du noen kilder og henvise til? Er sykmeldt på andre uken nå pga denne grise syken. Utviklet seg til lunge og bihule betennelse.




Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Den generelle holdningen i innlegget ditt, og den "meg meg meg og drit i andre" holdningen
Vis hele sitatet...
Av alle idio###ke kommentarer jeg har lest, så tar denne kaka.
Sitat av lygra Vis innlegg


Av alle idio###ke kommentarer jeg har lest, så tar denne kaka.
Vis hele sitatet...
I motsetning til folk som sier de har svineinfluensa bare for å få sykemeldning, så har jeg vært i seng med det i 2 uker. Er ikke så gøy.
Jeg betaler skatt, jeg støtter en regjering med gode sykeordninger, jeg er for at systemet skal være der for de som virkelig trenger det, og ikke for en fjott som trenger litt ekstra ferie.

Så om du ikke liker det som kan du ta neste fly med Rimi-Hagen ned til Sveits
Sitat av bavarai Vis innlegg
Tenk deg hvis du FAKTISK får influensa da? Da har du jo en case, for når du først har hatt den får du den ikke igjen. Dumbass.
Vis hele sitatet...
Tror du legen har gitt han en FAKTISK diagnose på at han har svineinfluensa?

Svaret er nei. Svaret med caps-lock: NEI
Utnytting av systemet. Irritabelt! Du må jo være totalt blottet for arbeidsmoral.

Var en fyr med samme med samme holdning som deg som brukte egenmelding om han trengte en fridag eller to, eller kansje ei frihelg. Han ringte til sjefen på en fredag å fortalte at han hadde fått spy-syke, for så å stikke ut senere på fredagen å drekke. Han traff på sjefen ute på byen. Snylteren jobbet uheldigvis kun som vikar - han fikk ikke fornyet vikariatet sitt etter denne hendelsen å måtte finne seg en ny jobb!
Yey, rettferdighet!

Litt OT, jeg synes ikke du høres ut som en FRP`er, som døvingen på post nr.2 sier. Snyltere og folk uten arbeidsmoral finnes nok i alle samfunnslag, og innenfor alle retninger politisk.
Mye klabb og babb, men _JA_ du kan ha infulensa to ganger etterhverandre. Se på nyhetene, så kommer verden din til å skyte fart og glinse