Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 742
Fant det litt merkelig at ingen hadde startet en tråd om Frikanalen allerede. Det kan kanskje være fordi det er utrolig få som i det hele tatt har hørt om kanalen.

For de som ikke vet er Frikanalen en ny RiksTV-kanal som hadde åpningssendingen i dag (8. Jan). På åpningsshowet var en rekke individer fra kulturtopper rundt om kring i Norge, deriblandt Trond Giske. De viste også en kort snutt i god gammel 3-på-gata stil, der rundt 5-6 personer ble spurt om de viste hva Frikanalen var. Ettersom det kun var en person av disse som viste hva det var (og han var til og med fra Sverige hvor det allerede har eksister en svensk versjon av Frikanalen en stund).

Sitat av Om Frikanalen
Foreningen Frikanalen er de frivillige organisasjonenes egen tv-kanal som starter sendinger på det digitale bakkenettet i løpet av første halvår 2008. Foreningen Frikanalen er en medlemsorganisasjon hvor frivillige organisasjoner i Norge er medlemmer. Foreningens kontor vil ligge i Oslo.

Foreningen ble stiftet 14. juni 2007
Vis hele sitatet...
Denne kanalen vil på sett og vis fungere på en måte ikke ulik YouTube sin. Tilfeldige personer/organisasjoner/osv kan sende inn sine egne klipp og få de vist på TV foran et mye større publikum enn de ellers kunne nådd ut til. Gratis!

Det jeg lurer på da er hva dere syns om Frikanalen? Er det bra med en så "fri" TV-kanal?

_
Alfemann
Har sett lignende på miami tv stream og på japan tv streams, er ganske artig at Norge også får noe slikt.
Sist endret av nso; 9. januar 2009 kl. 01:01.
Hm, jeg får vel sende inn sensation white filmen jeg lagde her for en stund siden, se om de viser den ? :P Må redigere bort et og annet klipp da men :P
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Hm, jeg får vel sende inn sensation white filmen jeg lagde her for en stund siden, se om de viser den ? :P Må redigere bort et og annet klipp da men :P
Vis hele sitatet...
Eneste begrensningen såvidt jeg vet er at den er under 29min (kan få lengre sendetid under spesielle vilkår), og at den ikke inneholder upassende innhold. Er tross alt en kanal for alle.
Kan vel legge til at Gateavisa kommer med ett eget program kalt GA-TV som egentlig skulle ha perimiere i morgen 9. januar, men er blitt utsatt til fredag 16. januar, altså neste fredag grunnet tekniske barnesykdommer. Ta gjerne kontakt med Gateavisa om DU har noe på hjeret som du ønsker å få ut til folket via riksdekkende tv. For de av dere som ikke kjenner til Gateavisa, så er det altså norges lengstlevende anarkist- og freakertidskrift som omhander emner som blandt annet anarkisme, husokkupasjoner, hasj og psykedelika, gatefester, raveparties, okkultisme, økologi, fengselsvesenet, frilynte reisemål, obskure subkulturer og mye mer.

Har du spørsmål, kommentarer, ideer eller FERDIGE PRODUKTER, så ikke nøl, men ta kontakt på , eller per brev til Gateavisa, Hjelmsgate 3, 0355 Oslo.
Sist endret av nso; 9. januar 2009 kl. 10:46.