Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 532
Det har seg sånn at jeg kjøpte meg en 17" iMac, 1gb ram, 2ghz dual core og DVD-RW/CD-RW stasjon i sommer. Den har fungert helt fint, helt til jeg skulle prøve å brenne en iso på en dvd-r skive.

jeg setter inn dvd-r plata, surrer og går den i ca 10 sekunder, før den kommer like fort ut av dvd stasjonen som jeg satt den inn, uten en eneste melding. Det virker rett og slett som om den ikke vet hva en dvd-r er. Så da er det ikke så rart man begynner å lure lit...

Er virkelig dvd stasjonene mac har i 12.000kr maskinene sine så rævva at de ikke fungerer som splitter nye engang? Eller må jeg brenne på -RW plater siden det er en -RW brenner?
Jeg har også prøvd å sette inn flere forskjellige merker dvd-r, men ikke noe resultat..
Jeg spurte også der jeg kjøpte den, men de lurte igjen på om jeg visste hva det kom av...
Det er ikke fullstendig krise ettersom jeg har mange mnd igjen på garantien..

Er det noen her som har hatt lignende problem, og kan dele erfaringer om hva dere gjorde med det??
Sist endret av Beis; 20. januar 2008 kl. 03:36.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, vil tippe den brenner DVD+R og ikke DVD-R
Det første som røyk på min PowerBook G4, var brenner'n.
Kunne i en periode bare lese _kjøpte_ cd-plater.
Prøv en kjøpt plate, helst musikk.
Ballerusk
Beis's Avatar
Trådstarter
AtXbYeA: Det står i maskinvare infoen at den skal være kapabel til å brenne både DVD-R & RW og DVD+R & RW. Selv heter stasjonen: Matshita DVD-R UJ-85J. Jeg har ikke prøvd å putte inn en dvd+r enda.. det går muligens...

Turbolego: jeg kan spille spill på cd format og høre på musikk. ikke noe problem. Har til og med prøvd å brenne en CD-R plate, og det gikk helt fint.. Vel, 2 feilbrente plater først....

Ser stygt ut til at jeg må ned til mac me'n da.. offff, for et stress.