Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 495
Har nylig satt sammen en skinnende ny datamaskin, men når jeg prøver å boote fra vista sin install dvd så vil den ikke starte. Har prøvd både 32-bit (som funket strålende på min bærbare) og 64-bit. 32-bit ville ikke starte i det hele tatt (BIOS fant ut det ikke gikk og fortsatte til HD) mens 64-bit kom litt lenger, men bare til jeg fikk opp en bakgrund fra vista og så stoppet det. Har fått boote fra xp-cden og det gikk greit. Noen som har peil?
bruker du orginale dvder så vi utelukke feil brenning?
Sist endret av Hyllekjeks; 5. november 2007 kl. 22:29.
Infokriger
Kinseek's Avatar
Trådstarter
Nei, det er ikke originale. Men som sagt så er det 2 forskjellige distroer, og den ene har funket på min bærbare. Begge funker fint å lese fra windows xp.
Det jeg hadde problemer med da jeg skulle installere, var at det var upgrade CD'er og ikke "install from scratch". Det var hvertfall slik jeg fikk det til. XP installert også oppgradere med Vista CD'en. Testet dette?

Og om du har en lovlig version av Vista, kan du jo prøve å kontakte Microsoft?
Infokriger
Kinseek's Avatar
Trådstarter
Nei det er ikke upgrade CDer, 32-bit versjonen funket fint på min bærbare, og nei det er ikke lovlig versjon.
Hvilket brenne program bruker du? Den versjonen jeg brukte hadde advarsel om at jeg burde ha oppgradert versjon av "alcohol 120%" for at det skulle fungere. Hvis du ikke har det er det en evt. feilkilde.
Infokriger
Kinseek's Avatar
Trådstarter
Nero 8. Jeg kan ikke tro det har noe med brenningen å gjøre, siden det funket på den bærbare...