Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 573
Har lenge kjørt med bare Mac filtrering, men tenkte her om dagen at jeg skulle sette opp en eller annen kryptering. Har gjort dette flere ganger, på forskjellige routere, for kamerater og bekjente, så jeg regnet ikke med at det skulle by på noen problemer. Der tok jeg feil...
Samme hvilken kryptering jeg prøver å sette opp på denne routeren, så får jeg ikke kontakt fra min bærebare lenger.
Kjører Hyper WRT 2.1b1 + Thibor 15c på Linksysen, og Windows xp på den bærbare.

Jeg kan se, på den bærbare, at nettverket er kryptert, men ikke f.... om jeg får koplet til. Får spørsmål om key, og paster inn den riktige nøkken, men nei...

Håper noen her kjenner problemet, og kansje har en løsning.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Macfiltrering er _IKKE_ kryptering, _ALLE_ kan se hva som skjer på det trådløse når du bare har MACfiltrering.
2. Grunnen til at du har dette problemet er stort sett at du har for gamle nettverkskortdrivere og\eller at ditt nettverkskort ikke støtter krypteringsmetoden du bruker.

F.eks noen Intelkort støtter kun WEP med driverne som følger med kortet, oppgraderer du driverne fra f.eks internett støtter de WPA\WPA2.

Gamle kort støtter heller ikke WPA\WPA2 f.eks.
du bruker hex key og IKKE ascii ? på routern.
Sist endret av ranvik; 24. oktober 2007 kl. 00:25.
Sitat av AtXbYeA
1. Macfiltrering er _IKKE_ kryptering, _ALLE_ kan se hva som skjer på det trådløse når du bare har MACfiltrering.
2. Grunnen til at du har dette problemet er stort sett at du har for gamle nettverkskortdrivere og\eller at ditt nettverkskort ikke støtter krypteringsmetoden du bruker.

F.eks noen Intelkort støtter kun WEP med driverne som følger med kortet, oppgraderer du driverne fra f.eks internett støtter de WPA\WPA2.

Gamle kort støtter heller ikke WPA\WPA2 f.eks.
Vis hele sitatet...
Kan se i instillingene for nettverskortet at det støtter WEP og WPA. Tenkte bare å bruke WEP i første omgang, men får det ikke til å virke. Den bærbare vil bare ikke connecte når jeg har satt på kryptering. Når jeg tenker meg om, så fikk jeg heller ikke mins stasjonære til å kople seg til med kryptering. Den bruker et D-link kort (husker ikke nå hvilket), og kjører Vista Ultimate.

Sitat av ranvik
du bruker hex key og IKKE ascii ? på routern.
Vis hele sitatet...
Ja det gjør jeg.
Problemet var noe så banalt som at jeg pastet inn key'en i stedet for å skrive den inn. FAEN!!! Dette kostet meg mange timer...