Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 698
Drev å tukla litt med å få til dual-boot av XP og Vista, men så oppdaga jeg nå at den eksterne HDen ikke dukker opp i min datamaskin noen av plassene. Jeg tror kanskje jeg slettet partisjonen, og da er det vel MBR som blir sletta og ikke selve filene? Er det mulig å få et program til å lage denne på ny med all dataene jeg har på? Vil jo ikke miste de 500gb jeg har lagret nå...
I gamledager når jeg brukte windows, mener jeg at jeg startet opp med bootdisk til dos og skrev fdisk /mbr. Litt usikker på om den funker på NT baserte OS.
MBR står for Master Boot Record og har ikke noe med partisjonstabellen din. Du har nok slettet partisjonstabellen din. Gjennopprett dataen på disken med et gjennopprettingsprogram.
Infokriger
Kinseek's Avatar
Trådstarter
Ok. Har du noen navn i den retningen?
Vil tro at Ibas sitt program Data Recovery gjør susen!

http://www.ibas.no/ontrack-datarecov...arecovery.html
Infokriger
Kinseek's Avatar
Trådstarter
Det programmet så bare ut som om det ville hente ut data, og ikke fikse partisjonen der den var. Googlet meg til PTDD Partition Table Doctor 3.5 som fikset det på 2 sek.

All is well.
Husker jeg hadde dette problemet en gang med en Western Digital disk..
Jeg måtte løse det med å gå inn på produsentens internettsider og finne noe recovery greier.

Dette programmet la tilbake noen filer som var på disken da den var ny... Noen filer jeg slettet ganske enkelt fordi de irriterte meg...
Du har kanskje klart det samme som meg?
Infokriger
Kinseek's Avatar
Trådstarter
Har slettet for lenge siden de filene som kom med HDen, har ingenting med det å gjøre.