Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2769
Hei!

Jeg tar faget IKT-1 som privatist og lurer på om det er noen her inne som har har gjort det tidligere og opplyse meg om gjennomføringen.

Sendte epost til privatist"kontoret" og ble henvist til en nettside som forklarer den generelle gjennomføringen av muntlig praksis. Altså 45 min forberedelsesdel på et utvalgt tema, 10 minutt presentasjon og så 30 min utspørring. Til slutt står det at praktisk innslag skal være inkludert.

Hvis jeg for eksempel får temaet å opprette en tabell over noen personer, må jeg da spesifikt nevne hver enkelt kodelinje, eller snakker jeg generelt om gjennomføringen? Og hva består den praktiske delen av? Har prøvd å søke på nettet om info, men det meste er gammelt og lite oppklarende.

Håper noen kan gi meg svar!
Det er lenge siden jeg tok dette faget, men sånn som eksamen ble gjennomført var det:
1. Får ett tema man snakker om og rundt. F.eks litt rundt w3c eller wcag 2.0, lagring og søking i filer. Binære tallsystem etc.
2. Praktisk (nesten utelukkende å snakke om SQL hvor sensor eller eksamniator gir kravspesifikasjon) du trengte ikke kode, men å kunne forklare tabellen du laget, datatype, linking, hvorfor du.valgte disse, nøkler (primærnøkkel, fremmednøkkel, kandidatnøkkel etc.
)
3. Sensorer ELSKER å spørre om normalisering og hva normaliseringsformene er.
Tusen takk for svar, det var mer eller mindre det jeg hadde forestilt meg, men betryggende at du bekrefter det. Har også fått inntrykk av at normalisering/normaliseringsformene er sentrale