Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1923
Hei! Jeg har noen naboer som deler nett med oss og er lei av at de laster ned filmer hele dagen og sluker opp hele nettet. Så jeg lurer på om det er mulig å begrense ned og opp hastigheten deres siden de kun bruker det trådløse nettet vårt
Katy Perry <3
Logg inn på routeren. Finn ut hvilken side de laster ned fra, deretter fjerner du tilgangen til siden.
Sitat av wareye Vis innlegg
Hei! Jeg har noen naboer som deler nett med oss og er lei av at de laster ned filmer hele dagen og sluker opp hele nettet. Så jeg lurer på om det er mulig å begrense ned og opp hastigheten deres siden de kun bruker det trådløse nettet vårt
Vis hele sitatet...
Hvorfor bare ikke sette passord på nettet?, så slipper du at de bruker opp nettet deres i det heletatt.

Glem det, leste ikke godt nok til å se at dere delte nettet : )
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Litt mer spesifikt hva du har av ruter ville vært fint
Ta en tur bort til dem og diskuter dette. Eventuelt finn en max download og upload hastighet på torrent downloaderen dem bruker (Viss dem bruker det). Husk at siden du deler nettverk kan du ikke vere for kravstor dei må få litt. Viss du absolutt ikke kjemer til enighet med dem sett eit passord på nettet.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Enkelte routere har QoS (Quality of service) som kan settes opp. Dette setter prioriteringer på nettbruken. F.eks kan en prioritere ordniær nettsurfing fremfor torrents. eller prioritere enkelte MAC-adresser fremfor andre. Søk rundt på nettet om din router har en slik funksjon. Og hvis den har. kan du søke om hvordan du setter den opp