Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3941
Det siste året har jeg blitt veldig interessert i drugs, men før 2012 hadde jeg aldri tatt no i det hele tatt bortsett i fra alkohol, røyk og medisiner. Men nå så har jeg prøvd salvia, hasj, kratom, HBW, shrooms og valium. Jeg har også kjøpt kokain av noen en kompis kjenner (har ikke prøvd det enda). Er det normalt å være så nysgjerrig når det kommer til dette? Eller er dette et potensielt problem? Jeg vil bare ha mer.. jeg vil bare komme så langt unna virkeligheten som overhodet mulig. Sitter å vurderer å kjøpe Datura selv om jeg vet hvor jævlig dumt det er. Er ikke her for å klage, bare begynner å bli jævlig bekymra siden jeg vil ha sterkere og sterkere substanser
Sist endret av Deciron; 26. desember 2012 kl. 07:42. Grunn: Skrive feil
Du svarer jo egentlig på spørsmålet selv, og du vet nok også svaret innerst inne.
Men ja, det er grunn til bekymring, og du bør absolutt stoppe før bruket ditt virkelig tar overhånd.
Skaff deg noe hjelp før du ødelegger hele livet ditt, det er virkelig ikke verdt det!
Trådstarter
9 0
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Du svarer jo egentlig på spørsmålet selv, og du vet nok også svaret innerst inne.
Men ja, det er grunn til bekymring, og du bør absolutt stoppe før bruket ditt virkelig tar overhånd.
Skaff deg noe hjelp før du ødelegger hele livet ditt, det er virkelig ikke verdt det!
Vis hele sitatet...
Du har et poeng der, det er bare det at jeg vet ikke om jeg klarer å slutte
Sitat av Deciron Vis innlegg
Du har et poeng der, det er bare det at jeg vet ikke om jeg klarer å slutte
Vis hele sitatet...
Fortell venner og familie om situasjonen din, og søk hjelp.
Du vill angre med livet om du ikke slutter nå før ''tiden er over''.
Sitat av Deciron Vis innlegg
Du har et poeng der, det er bare det at jeg vet ikke om jeg klarer å slutte
Vis hele sitatet...
Da er nok tiden moden for å be om hjelp. Dette eskalerer og du sier selv du bare vil fortsette. Du ruser deg ikke på en særlig bra måte slik jeg ser det og du bør absolutt søke hjelp før det er for sent. Det ligger mye styrke i å kunne være svak og be om hjelp.
Trådstarter
9 0
Morra mi er suicidal og faren min er... vel, aggressiv. Er det ikke noen man kan ringe anonymt for å snakke om det og om hvordan man kan bli bedere? er redd for at morra mi skal begynne å skade seg selv igjen...
Sist endret av Deciron; 26. desember 2012 kl. 08:25. Grunn: Staving
Sitat av Deciron Vis innlegg
Morra mi er suicidal og faren min er... vel, aggressiv. Er det ikke noen man kan ringe anonymt for å snakke om det og om hvordan man kan bli bedere? er redd for at morra mi skal begynne å skade seg selv igjen...
Vis hele sitatet...
Ja, det kan du absolutt.
Trådstarter
9 0
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Ja, det kan du absolutt.
Vis hele sitatet...
Ok, takker
Sitat av Deciron Vis innlegg
Ok, takker
Vis hele sitatet...
Lykke til kompis! Håper alt ordner seg og at du for deg selv, for dine venner og families skyld skaffer noe hjelp! Det er ikke ett verdig liv og leve iforhold til et nykter liv.
Sånn jeg leser det så tar du diverse stoffer ganske ofte og du lengter etter å komme langt vekk fra virkeligheten. Ikke et godt tegn. Du burde nok søke hjelp om du tror du ikke klarer det selv.

Jeg har også prøvd diverse (ikke i like stor grad som deg i det heletatt) men jeg gjør det sjeldent. Selv om man har prøvd mye rart og er nysgjerrig så betyr det ikke nødvendigvis at man er totalt ute å kjører. Jeg tar aldri noe uten at settingen er perfekt, for da gir rusen meg 0. Det er lov å kose seg iblant, men med måte.

Lykke til
Sist endret av Marr; 26. desember 2012 kl. 12:50.
Hvor gammel er du? Hvis du er under 18, så skal kommunen din tilby 3 gratis timer hos psykolog, f.eks på helsestasjon.
Det er i det minste en begynnelse.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Kanskje denne tråden kan gjøre at du kommer på rett spor igjen: http://freak.no/forum/showthread.php?t=141963

Og for all del, muligheten for å få et "perfekt" liv er der enda - men ikke så lenge du doper deg. Du kan få en familie, barn, fast inntekt, men da må du stoppe å dope deg å komme på rett kjør igjen!

Lykke til.
Du spør om du bør være bekymret, men jeg tolker innlegget som at du allerede er bekymret. Og det er et godt tegn. Det er de som ikke bekymrer seg som man virkelig skal være redd for!
Det du kan gjøre er å slutte på nyttårsaften så kan du si at du ikke har tatt narkotika helt siden ifjord
Trådstarter
9 0
Sitat av Vargas Vis innlegg
Hvor gammel er du? Hvis du er under 18, så skal kommunen din tilby 3 gratis timer hos psykolog, f.eks på helsestasjon.
Det er i det minste en begynnelse.
Vis hele sitatet...
Jeg er ble 21 i november

Sitat av Ru11er Vis innlegg
Kanskje denne tråden kan gjøre at du kommer på rett spor igjen: http://freak.no/forum/showthread.php?t=141963

Og for all del, muligheten for å få et "perfekt" liv er der enda - men ikke så lenge du doper deg. Du kan få en familie, barn, fast inntekt, men da må du stoppe å dope deg å komme på rett kjør igjen!

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Ser bra ut, skal se flere videoer senere
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Mitt tips...uansett livsituasjon: IKKE RØR KOKAINEN!

Kast den i do, sammen med alt annet rusmidler du måtte ha og glem det livet ut.
Det beste du kan åpna er at du har noen syke opplevelser, noen syke fester, drar de sykeste cæbene osv...men tro meg det er faen så kortvarig lykke. Skjer kanskje ikke i morgen, om to dager eller 3 måneder men til slutt så går livet ditt i grus i JÆVLIG mange tilfeller.

Legg drittet ifra deg, ta deg en utdannelse, begynn og tjen penger, flytt for deg selv og start ett ordentlig liv. Hadde gjort veldigveldig mye for og vært i samme situasjon mange år tilbake akkruatt nå, i så fall med alt jeg vet i dag hadde jeg glemt og gjøre det

Selv tok jeg min første kola stripe for en del år siden, fucka opplivet sagte men sikkert over lang tid helt til alle venner og familie fikk beskjeden om at jeg mes sannysynelig var død av overdose. Nå har jeg reist meg, kasta dritten i fra meg, null gjeld, fått meg fast arbe, tjent opp masse sparepenger, tatt opp all utdannelse med helt DRØYE bra karakterer, trener fast og spiser sundt, livet er herlig'ish.

Men det som er med rusmidler er alt du aldri helt klarer og gi så lett slippen på det som mange sier de har stålkontroll på i starten. For en halvtimes tid siden bestemte jeg meg nok engang at dette var siste gang, 2012 blir slutten på min ruskarriere, så tok frem alt jeg hadde av pulver dop, og tømte det forran meg her, skrapa til det var 100% samlet i en liten haug på bordet her, skrapa sammen og snorta i meg 70% og putta 20% i en kapsel og droppa. Resten kasta jeg. Sikkert rundt 2-3 gram totalt. Det der er en jævlig bra beskrivelse på at jeg har mange timer total lykke fremfor meg, etterfulgt av lite søvn i natt, tidlig opp på jobb i morgen, med etterheng av rusmiddler i kroppen blandet med starten på en HELVETES nedtur med antageligvis selvmordstanker, paranoia og gud veit.


Du har valget selv, en liten historie fra meg.. håper du gjør ett klokt valg
Trådstarter
9 0
Takk for all den positive tilbakemeldingen, setter stor pris på det
Dop ødela nesten livet mitt. Ett ord er nokk ''Amfetamin/methamfetamin''
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
poka borti amf, cola, valium, xanax, concerta, hasj, sopp, lsd, subutex, morfin, kodein, alkohol, syntetisk cannabis, rivotril, mdma, løsemiddler, og en hel masse annet jeg ikke kan komme på.

er for øyeblikket 17. hold rusbruket til en sideting, ikke la det okkupere allt. tenk nøye over det før du popper noe i deg og pass på hvor mye du bruker. og om du tar stimulanter: DRIKK, SOV OG SPIS
Hallusinogener er en ting, sentralstimulerende stoffer som morfinpreparater og kokain noe helt annet. I utgangspunktet blir du ikke avhengig av stoffer som f.eks. sopp og LSD, men stoffer som heroin og kokain kan ødelegge livet ditt om du ikke er forsiktig. Det finnes tusenvis av eksempler på det i Norge i dag.

Jeg tror ikke nødvendigvis på propagandaen som sier at du blir tung narkoman bare du prøver heroin en gang, og det gjør kanskje ikke du heller? Problemet oppstår når man synes den første opplevelsen var så heftig (den er ofte det), at man er villig til å strekke grensene litt for å gjenoppleve den første gangen. Det fører til at man kanskje bruker stoff i helgene, kanskje bare en gang i måneden for å være ekstra forsiktig, og plutselig en vakker dag finner du ut at det er stoffet som styrer deg og ikke omvendt.

Jeg tror som sagt ikke på den statlige propagandaen, og mener rusmidler kan være et krydder i livet, man må bare skjønne hvilke stoffer man har med å gjøre, og bruke dem på en ansvarlig måte. Med tanke på den enorme risikoen som finnes for at man kan blir avhengig bør man stort sett holde seg unna de tyngre rusmidlene etter min mening. Kanskje med et unntak for de hallusinogene stoffene.
Sitat av drittsekken Vis innlegg
poka borti amf, cola, valium, xanax, concerta, hasj, sopp, lsd, subutex, morfin, kodein, alkohol, syntetisk cannabis, rivotril, mdma, løsemiddler, og en hel masse annet jeg ikke kan komme på.

er for øyeblikket 17. hold rusbruket til en sideting, ikke la det okkupere allt. tenk nøye over det før du popper noe i deg og pass på hvor mye du bruker. og om du tar stimulanter: DRIKK, SOV OG SPIS
Vis hele sitatet...
Oi, "imponerende" liste for en 17-åring. Det høres ikke ut som du er den rette til å komme med velmenende råd. Hjernen din er enda ikke ferdig utviklet. Nå kjenner jeg ikke deg og vet heller ikke om du fortsatt bruker, men jeg vil anbefale å tenke nøye igjennom hva du holder på med.
Sitat av Deciron Vis innlegg
bare begynner å bli jævlig bekymra siden jeg vil ha sterkere og sterkere substanser
Vis hele sitatet...
Dette høres ut som noe tillært og ikke noe som er reellt.

Hvis jeg var deg ville jeg tenkt at du kanskje har et liv etter denne krisen du tydeligvis har nå, og at du burde være forsiktig med hva du utsetter kroppen for i den perioden. I så måte er det noen rusmidler som er farligere for kroppen enn andre: metamfetamin for eksempel.

Synes du burde gå til fastlegen og be om rekvisisjon til psykolog. I Norge er det gratis/en liten egenandel.

Det er antakeligvis et underliggende problem du behøver profesjonell hjelp for.
Sist endret av gulost; 28. desember 2012 kl. 20:08.
Å være nysgjerrig er helt greit. Jeg kjenner mange som har hatt det som deg, og har selv hatt det slik også. Det begynte med hasj, så noen piller, så kokain og amf. så heroin. Det er greit å lure på hvordan det er. Det er "greit" og prøve det for å finne ut hvordan det er, bare du tenker fornuftig. Understreker det igjen; TENK FORNUFTIG. Greit, nå har du prøvd det og enten så liker du det, eller så liker du det ikke. Om du føler at dette var noe helt fantastisk så hør på stemmen i hodet ditt som sier ligg unna. Det er nemlig ikke verdt å bruke penger og helsa på.
Om du ikke liker det så er det helt greit. Du tenker "been there, done that", men ikke igjen.
Jeg og vennegjengen eksperimenterte som sagt med en del i 18-20 års alderen. Ingen av oss er rusmisbrukere i dag (med mindre du tenker på hasj som et missbruk når det røykes på helgafester). Vi prøvde det meste og fant fort ut av det er hasj som duger for oss. Vi var nysgjerrige en gang, og gira på å prøve. Vi prøvde. Og vi fant ut at det ikke var noe særlig. Tror (og håper) at du og finner ut at det er ikke verdt å bruke narkotika.
Sist endret av random72742; 28. desember 2012 kl. 21:13.
Vil gjerne gi deg et svar så da henviser jeg deg til en tråd jeg skrev tidligere i dag.

Teksten er noe lang å er noe messy(dysleksi) men vil tro den er fullt leselig.

Jeg har vært i noe ganske lik situasjon som du beskriver her i førsteposten, det var du som inspirerte meg til å skrive dem tråden jeg skrev.

http://freak.no/forum/showthread.php...29#post2807429
Sitat av Deciron Vis innlegg
Det siste året har jeg blitt veldig interessert i drugs, men før 2012 hadde jeg aldri tatt no i det hele tatt bortsett i fra alkohol, røyk og medisiner. Men nå så har jeg prøvd salvia, hasj, kratom, HBW, shrooms og valium. Jeg har også kjøpt kokain av noen en kompis kjenner (har ikke prøvd det enda). Er det normalt å være så nysgjerrig når det kommer til dette? Eller er dette et potensielt problem? Jeg vil bare ha mer.. jeg vil bare komme så langt unna virkeligheten som overhodet mulig. Sitter å vurderer å kjøpe Datura selv om jeg vet hvor jævlig dumt det er. Er ikke her for å klage, bare begynner å bli jævlig bekymra siden jeg vil ha sterkere og sterkere substanser
Vis hele sitatet...
Hvor gammal er du?

Selvfølgelig er det du beskriver vanlig, dop er noe av det mest spennende livet har å by på. Men samtidig er årsakene du beskriver helt feil. Du skal ikke ruse deg for å komme deg unna virkeligheten, men for å gjøre den bedre.

Med en gang det er snakk om alvorlig virkelighetsflukt har du et tilsvarende alvorlig avhengighetspontensiale.

Fiks livet ditt først, kjør på med all verdens dop etterpå
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Oi, "imponerende" liste for en 17-åring. Det høres ikke ut som du er den rette til å komme med velmenende råd. Hjernen din er enda ikke ferdig utviklet. Nå kjenner jeg ikke deg og vet heller ikke om du fortsatt bruker, men jeg vil anbefale å tenke nøye igjennom hva du holder på med.
Vis hele sitatet...
fullstendig klar over det. ruset med av feile grunner, og har lært av dette. nå er jeg frisk psykisk og inntar bare stoffer jeg har lest meg opp på, og vet forsiktighetsreglene som burde tas før man trøkker det i trynet.