Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 13928
Jeg skal flytte nå, og i den forbindelse tenkte jeg å leie et flyttebyrå. Før de kommer skulle jeg gjerne pakket alle bøker, kjøkkenting, klær, osv inn i esker - slik at de bare kan komme og hente alle slike løse ting på en enkel og kjapp måte.

Men: Hvor skaffer man pappesker når man skal flytte? Er det noen som jobber i butikk her, som vet hva praksis er, ang. f.eks å ringe en Rema-butikk og spørre om esker? Ser for meg at jeg trenger ca 12-14 ganske store esker..
Sist endret av Stormen; 6. januar 2008 kl. 00:51.
Vet om mange som har ringt den lokale rema butikken å spurt om de kunne tatt vare på et par esker / om de har noen liggende som de kunne hente for å pakke til flytting, du får ringe å høre ^ ^
Tror nok de fleste flyttebyrå har esker du kan få til flytting.
Du trenger vell ikke en gang ringe rema og spørre. De gir deg sikker det du trenger av pappesker med en gang. I hverfall på de fleste butikken jeg vet om.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Binders selger også mange gode flytte-esker, mener de koster 19kr per stykk eller.no og kan pakkes ned igjen etter bruk (for framtidig flytting, eller flere lass.

Ellers har jo REMA o.l mye fruktesker etc.
Bor du i nærheten av en IKEA butikk?
De har billige og praktiske esker med lokk i mange størrelser.
Sitat av vitamineral
Du trenger vell ikke en gang ringe rema og spørre. De gir deg sikker det du trenger av pappesker med en gang. I hverfall på de fleste butikken jeg vet om.
Vis hele sitatet...
Du skal vite at det er mange som spør om pappesker :P Så det kan være at de ikke har så mange inne til deg akkurat da, derfor er det bra å spørre om de kan holde noe av for deg, som du kan hente ^^
Hva med disse?
Bare spør etter 31-3812 hos hvilken som helst Clas Ohlson butikk så blir du nok fornøyd
Sist endret av hedningen; 6. januar 2008 kl. 01:02. Grunn: fikse url
Større lagerbygg har også mye papp som de mer enn gjerne vil få vekk om du vet om noen i nærheten.
Møbel butikker har alltid masse tomme pappesker.

Edit: Forsein.
Sist endret av Zaper; 6. januar 2008 kl. 01:04.
Du får esker av dei fleste dagligvare butikker viss du bare spørr pent:P
Ikea, Clas Olson, Binders, Biltema, og ørten andre lignende butikker selger pappesker.

Om du ikke var så keen på og betale så er det mangen butikker eller lager/Varehus som sikkert har alt for mye slikt som ligger og slenger.
Jobber selv på Rema og gir stadig bort bananesker. Vi presser all papp utenom banenesker, nettopp fordi det kommer folk å spørr om esker. Andre pappesker vi har i butikken er egentlig for skjøre uansett.

Hos oss kan man også få holdt av et x antall esker om det er ønskelig. Det går sikkert hos de fleste. Bare stikk innom og spørr om de har noen esker, har de ikke nok kan du høre om de kan holde av til deg.
Vil faktisk anbefale å dra på IKEA eller til et flyttebyrå og bruke litt spenn på esker som er egnet til formålet. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg enten har flyttet selv eller hjulpet kompiser med å flytte og slept rundt på søppelsekker, bananesker og ymse løsninger fyllt av enda mer ymse drit som skal flyttes fra A til B. Bannet og sverta over ting som går i oppløsning osv.

I sommer skulle både jeg og flere kamerater flytte. Vi endte opp med å betale vaskehjelp til gamleleiligheten (1000 spenn hver elns, smarteste jeg har gjort i hele sommer) og stakk innom et flyttebyrå og kjøpte esker som var godt egnet til formålet. Null stress med ting som faller fra hverandre og når man er ferdig med å rydde ut alt stæsjet kan man flatpakke eskene og stue de i boden til neste gang man trenger de (div.drit man får fra dagligvaresjapper osv er ofte satt sammen med stifter eller tape som gjør slikt til et lite helvete og det er ikke morsomt å bruke dag 1 i ny leilighet til å gå og kaste en svær haug papp og plast når man heller vil slenge seg ned i sofaen og slappe av)
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Nissefar
Du får esker av dei fleste dagligvare butikker viss du bare spørr pent:P
Vis hele sitatet...
Quoted for truth. Dette har jeg gjort med stort hell.
Klesbutikker har faktisk ganske bra sånne esker som er sammenleggbare.
Bondegårder som driver med dyrking av grønnsaker vet jeg har mye av erfaring med å hente grønsaker fra gårde til bestefar
Spør et trykkeri, de har mangfoldige mengder med esker i alle størrelser.
Pappa jobber på et og han ga alltid bort pappesker og papir gratis når skolen min spurte pent.

Så bare prøv det du
finn.no ---> Gis bort. Mulig du kan finne noe der
biltema har sammenleggbar kartongesker.

25 kr trur eg det koster.
Sitat av slatten
biltema har sammenleggbar kartongesker.

25 kr trur eg det koster.
Vis hele sitatet...

Sammenleggbar? Nei, så moderne tror jeg ikke de har blitt.


Til trådstarter: Jeg kan skaffe (sammenleggbare) pappesker i ganske mange størrelser fra plaststøperiet jeg jobber på deltid, hvis dette er av interesse.
Det går stort sett i kvalitetspapp fra Nor Engros etc.

Etter 20 poster i denne tråden ser jeg at du har mange muligheter.
Sist endret av SameGeriljaen; 6. januar 2008 kl. 04:04.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Rimi / Rema 1000. Bananesker, vi har ca 100/200 på loftet. 0 problem.
Gå for bananesker. De tåler en god del mer enn andre, noe som kan være en fordel. Kjedelig om du kommer frem med flyttelasset og halvparten av tingene dine flyter rundt i bilen.. Rimi, Kiwi, Rema, Ica.. alle har de og det er bare å møte opp og spørre. Selv fikk jeg en haug fra Kiwi da jeg flyttet.
Jeg har jobbet på rema, og vi hadde aldri mer enn to-tre bananesker liggende..
Mitt tips er å dra på vinmonopolet! Der har de solide esker i massevis. De skal tross alt frakte glass.
Da jeg jobbet på coop obs var det ofte kunder som kom og spurte etter pappesker, og hvis de ikke alerede var gått i pappkomprimatoren fikk de alltid med seg det vi hadde.
anbefaler å stikke innom nærmeste flyttebyråd, dem har esker som er beregna til flytting, ligg unna IKEA/biltema eskene, er et helvete for flytte folket å stable oppå hverandre, trust me i know, jobber i et flyttebyråd. men banan esker fra butikker funker fint..
Spar, der jeg jobber, så var det bare å komme innom å hente, om det var noen - de hadde bare blitt presset sammen uansett og kasta
Har ikke lest igjennom her, men Europris har flytte esker til 19kr stk. med merking for hvilket rom det hører til osv.
Har selv jobbet på rimi i 5 år tidligere, og vet at banankasser/esker er gode å ha når det gjelder flytting. Det er ikke så ofte kassene blir brukt igjen etterpå (utenom bladretur osv.) så det er nok bare å møte opp og spørre en av de ansatte i butikkene. Du trenger altså ikke å ringe m.m du vil være sikker på om du får noe eller ikke.

Ellers solgte vi på rimien der eg kommer fra pappesker (skikkelige flytteesker), men det er nok noe som en butikk bestiller selv.
Sitat av moridin
Vil faktisk anbefale å dra på IKEA eller til et flyttebyrå og bruke litt spenn på esker som er egnet til formålet. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg enten har flyttet selv eller hjulpet kompiser med å flytte og slept rundt på søppelsekker, bananesker og ymse løsninger fyllt av enda mer ymse drit som skal flyttes fra A til B. Bannet og sverta over ting som går i oppløsning osv.

I sommer skulle både jeg og flere kamerater flytte. Vi endte opp med å betale vaskehjelp til gamleleiligheten (1000 spenn hver elns, smarteste jeg har gjort i hele sommer) og stakk innom et flyttebyrå og kjøpte esker som var godt egnet til formålet. Null stress med ting som faller fra hverandre og når man er ferdig med å rydde ut alt stæsjet kan man flatpakke eskene og stue de i boden til neste gang man trenger de (div.drit man får fra dagligvaresjapper osv er ofte satt sammen med stifter eller tape som gjør slikt til et lite helvete og det er ikke morsomt å bruke dag 1 i ny leilighet til å gå og kaste en svær haug papp og plast når man heller vil slenge seg ned i sofaen og slappe av)
Vis hele sitatet...
WORD!

Etter det jeg vil kalle god flytteerfaring vil jeg også anbefale å kjøpe ordentlige esker.

Når det er sagt, om et flyttebyrå skal flytte for deg så leverer vel de esker? Det gjorde de i alle fall når jeg flyttet med jobben. Må kanksje betale litt ekstra, men det er det verdt! Er dessuten ikke sikkert flyttebyrået tar med seg hva som helst...
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Ok, tusen takk for en million gode tips her gutter :-) Da forsøker jeg Rema 1000, Vinmonopolet og evnt. Clas Ohlson til slutt. Virker i hvert fall som om dette burde gå rimelig lett :-)
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Stormen, klask på rimi i tilleg. De har veldig mange bananesker.
Sier du fra litt på forhånd og butikk folkene har hørt om en ting kalt service så legger de av noen esker til deg uten problemer.
Jeg jobber selv på Kiwi, her setter vi av esker som er egnet til tyngre løfting. Som Bama-Pappesker, Klementinesker o.l. De får du helt gratis, og du kan gjærne sette de av hvis du vil.
Ser at Moridin Slakter ryktet til bananeskene, men det finnes en løsning hvis du ikke har tilgang til annet enn matvarebutikker. For Bama leverer nemlig sine produkter i både papp og plastesker, disse plasteskene er ca. 10-15cm høye og grunnflaten er omtrent som et A3 ark. Disse er som sagt av hard plast, og kan stables både når de er utslått og når de er lagt sammen. Eneste minuset er at det kanskje kan være litt vanskelig å få tak i dem, siden butikkene betaler for dem. Jeg kan ikke tenke meg at det skal være noe problem hvis du snakker med sjefen. Du må nok rekne med å betale omtrent 20kr for hver, men de holder lengre enn pappesker, og du kan sikkert pante dem igjen.
Gratis hos din nærmeste lokalbutikk.

Så er det jo kvantitet og ikke kvalitet igjen da.
Litt små er jo disse ekskene man får gratis også.
finn.no pappesker til flytting =)