Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2355
Hei!
La noen DVD Plater i en sirkel på gulvet og syns det var et fet motiv.
Her er bilde (klikk for større):
http://49bilder.com/images/thumbs/22mw4dtyjtyynkjqjyzm.jpg
Er enig i at det kanskje er litt dårlig bakrund, og at platene skulle vert like, og at den sorte flekken til venstre oppe skulle vert borte da.
Men alt i alt.

Hva mener dere?

mvh Evelen
Kamera: Canon Ixus 700
Var vel ikke noe spesielt pent bilde. CD'ene ligger ujevne og som du selv sa er de ikke noe kunstverk selv. Hadde de sett like ut og ligget i en skikkelig jevn sirkel kunne det kanskje blitt noe. Du kan jo prøve å snu alle platene og legge dem i en jevn sirkel? Refleksjonen i de blanke platene var ganske stilig

PS: Bør gjerne gjøre bildet litt mindre så man får hele på en skjerm og eventuelt kan trykke det større selv.
Sitat av Zepplin
Var vel ikke noe spesielt pent bilde. CD'ene ligger ujevne og som du selv sa er de ikke noe kunstverk selv. Hadde de sett like ut og ligget i en skikkelig jevn sirkel kunne det kanskje blitt noe. Du kan jo prøve å snu alle platene og legge dem i en jevn sirkel? Refleksjonen i de blanke platene var ganske stilig

PS: Bør gjerne gjøre bildet litt mindre så man får hele på en skjerm og eventuelt kan trykke det større selv.
Vis hele sitatet...
skal prøve det
Men det er ikke barebare og legge dem jevnt, mer eller mindre umulig
:P
Syns motivet var kjedelig, og bildet dårlig.. Skjønner ikke hva du så/ser i det..
Tok e par til bilder
Disse to er vel de jeg ble mest fornøyd med (før baterie røk )
Hva syns dere?
Er ikke så himla pro.
http://49bilder.com/images/thumbs/wwn2iimynqzncnrk1t5t.jpg.http://49bilder.com/images/thumbs/1m4yqmuznmfxjhgmq3cw.jpg
kikk for større bilder
Sist endret av Evelen2; 4. oktober 2007 kl. 02:30.
Synes de bildene ikke var noe særlig. Har ikke helt interessen for å se på en haug med DVD-plater som ligger på gulvet.

Mulig jeg har en sær smak..
Sist endret av 3RD; 4. oktober 2007 kl. 02:56. Grunn: Det er vist DVD plater, og ikke CD plater. Dette var vist veldig viktig for evelen2, for det kunne jo vært krise hvis mange fikk feil informasjon som har en meget viktig rolle i denne tråden.
dat er faktisk DVD Plater :P ikke Cd plater!
Selv syns jeg det er veldig fasinerende og se på CD/DVD-er som glinser i lyset, får en merkelig og deilig følese av det.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Evelen2
Tok e par til bilder
Disse to er vel de jeg ble mest fornøyd med (før baterie røk )
Hva syns dere?
Er ikke så himla pro.
http://49bilder.com/images/thumbs/wwn2iimynqzncnrk1t5t.jpg.http://49bilder.com/images/thumbs/1m4yqmuznmfxjhgmq3cw.jpg
kikk for større bilder
Vis hele sitatet...

Ok, i første svar du fikk, så sto det at du burde gjøre bildene mindre. Hva som fikk deg til å ikke gjøre dette da, er meget rart. Du burde da selv se hvor ubehagelig der er å må lagre bildene på pcen før man kan se hele bildet?

Men nok om det. Alt jeg ser i bildene, er en bunke DVD plater som har veltet, og tilfeldigvis dannet et lite mønster man kan se i stein tilstand.

Og å bruke dette som motiv er også utrolig vanskelig å lage noe bra med. Finn noe bedre å ta bilde av, så kanskje det bli noe bedre også.

EDIT: En ting til. Who cares om det er CD eller DVD plater?
Sist endret av Kekurikekaka; 4. oktober 2007 kl. 03:05.
Sitat av orane
STYGT! alt for uklart og du har ikke akk noe talent for dette.. din oppgave er vel å spamme rundt=)
Vis hele sitatet...
Og det sier han som liker å ta bilde av tissen sin hjemme hos bestefar. Ikke bli sur fordi du ble flama da.

Ontopic: Synes bildene dine var helt greie. Bra motiv. Men ellers ikke noe veldig spesielt.
Sist endret av Mcmak; 4. oktober 2007 kl. 03:22.
Sitat av Evelen2
Tok e par til bilder
Disse to er vel de jeg ble mest fornøyd med (før baterie røk )
Hva syns dere?
Er ikke så himla pro.
http://49bilder.com/images/thumbs/wwn2iimynqzncnrk1t5t.jpg.http://49bilder.com/images/thumbs/1m4yqmuznmfxjhgmq3cw.jpg
kikk for større bilder
Vis hele sitatet...
Fortsatt like kjedelig å se på... Skal dette være en spøk?
Tror nok du skal droppe motivet med flere cd/dvd plater, er vanskelig å få det til å se interessant ut. Gjenspeilingen i et mindre antall dvd-er kan derimot være stilig om du får med et fint motiv.
får se om jeg får til noe i morgen
King of Spooning
Acidous's Avatar
Var ikke noe særlig kvalitet på detta her, nei.
Det første bildet var helt forjævlig, vet ikke helt hvordan jeg kan beskrive det.
De andre to bildene var heller ikke spesielt pene.
Ingen av bildene var for min del interessante å se på. Det er liksom bare en haug med DVD plater som ligger der. Ser ut som ett bilde du kunne brukt på ebay om du skulle solgt en bunke med DVD plater.
Og i tillegg er alle bildene uklare, noe som for min del trekker masse ned.
Beklager, 80tallet med lanseringen av CDplater ringte, de sa dette var et veldig kjedelig motiv som har blitt brukt alt for mange ganger.
Hvis du kunne finne et mørkt materiale, feks sort filt, eller noe annet sort, ikkereflekterende, og lagt motivet på, samt fått det litt mere klart så kunne det ha blitt en ganske grei skrivebordsbakgrunn. Pass på å kun ta bilde av undersiden av platene. Prøv deg med litt lengre lukkertid også (forutsatt at du kan få kameraet til å stå stille).
Prøv deg frem med en bedre bakgrunn og forskjellige vinkler, lukkertider og lys for at bildene i det hele tatt skal være noe og gi kritikk på. Nå er de bare sugne point n' shoot bilder.
Sist endret av Christian; 4. oktober 2007 kl. 09:48.
Du må lære deg å bruke kameraet ditt. Bildene er for uklare og har for mye bildestøy at det gjør vondt å se på. Men av de tre bildene, er det siste bildet best. Her bør du bruke stativ og lenger lukkertid for å få bedre og mer behagelig bilde. Og ikke glem å fokusere på riktig punkt.
Bildene var som sagt over uskarpe, og altfor store i oppløysningen. Dessuten er CD/DVD motiv så gammelt og kjedelig, at du må gjøre noe veldig kreativt med dem, for å få et bra bilde.
Hvorfor dokumentere at du mistet spindelen med DVDer på gulvet? All-time-low.
Enig med de fleste her. Kjedelig motiv, uskarpt og kornete. Til dere som prater om lengre lukkertid, så benytter han seg av et digitalt kompaktkamera, Canon Ixus 700.
Sitat av wkL
Hvorfor dokumentere at du mistet spindelen med DVDer på gulvet? All-time-low.
Vis hele sitatet...
Det samme tenkte jeg, synes det var litt snodig å ville ha kritikk på at man roter ;-)
At du ikke er så "himla pro" er ingen unnskyldning for å legge ut søppelsnaps.
Prøv heller å legge alle cd-platene i en bolle, slik at de legger seg i en parabel...
Hvis du først skal ta bilder, og legge dem ut her, så gjør det ordentlig! Ikke legg ut bilder av ting du har mistet i gulvet.
Limited edition
Moff's Avatar
Den mest elementære tingen jeg kan peke på er at du holder kameraet skeivt. Jeg går ut i fra at det er håndholdt, siden det er så mye fuzz i bildet. Prøv stativ med lang lukkertid og litt høyere blender-verdi. Kan helst prøve lavere vinkling i tillegg.

For å fjerne fuzz så stiller du ned ISO-verdien til den laveste verdien kameraet ditt tåler (100 er greit, 400 er litt vel mye etter min smak), sjekker hvitbalanse og sånne ting.
Sitat av Moff
Prøv stativ med lang lukkertid og litt høyere blender-verdi.
Vis hele sitatet...
Hvor lett er det å stille inn lukkertid og blender-verdi når han benytter seg av et Canon Ixus 700, som er et "feriebildekamera" ?
Les hele innlegget til trådstarter.
Limited edition
Moff's Avatar
Farsken, jeg leste digital speilrefleks, jeg. Må se til å skaffe mer kaffe.
Sitat av Harp0
Hvor lett er det å stille inn lukkertid og blender-verdi når han benytter seg av et Canon Ixus 700, som er et "feriebildekamera" ?
Les hele innlegget til trådstarter.
Vis hele sitatet...
Definér et feriebildekamera? Ikke alle kompaktkamera suger. Ixus 700 er en solid testvinner - og har mulighet for manuell kontroll. Så for å svare på spørsmålet ditt: Det er ikke så vanskelig.
Sett deg inn i ting før du jabber.

Edit: Og ja forresten, bildet suger. Trådstarter, skaff deg en annen hobby, eller bruk litt tid på bildene dine.
Mushy,
Jeg har Ixus 700 selv og den eneste manuelle kontrollen jeg har funnet er IS0-verdi, uten å ha satt meg for mye inn i det. Selv bruker jeg bare dette kameraet til å ta øyeblikksbilder, de få gangene jeg bruker det, uten å tenke på komposisjon o.l. Jeg har aldri sagt at Ixus 700 er et dårlig kompaktkamera. Du vet sikkert mer om meg når det kommer til kameraer så du har sikkert rett når det kommer til manuell kontroll over lukkertid og blender-verdi. Hvis dette er tilfelle så beklager jeg.
Men, så skal det være sagt at, ved å se på bildene til trådstarter så tror jeg ikke han visste om denne manuelle kontrollen selv, heller..
Sist endret av Harp0; 5. oktober 2007 kl. 14:25.
Sitat av Evelen2
Canon Ixus 700
Vis hele sitatet...
Er det en mobiltelefon... ?
Limited edition
Moff's Avatar
Google Images

La meg tenke... Nei?