Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 633
Hei, kan hende dette er postet på feil sted men.

uansett, det jeg lurte på var om jeg kan kjøre et oppsett med 3 skjermer hvis jeg har SLI?
jeg kjører atm windows xp men skal skaffe vista snart.

hvis det er mulig, kan jeg da kjøre dual view på 2 av dem og så clone på den sisste? så den siste viser samme som skjerm 1, og skjerm 2 er en egen skjerm.

jeg har nemlig to skjermer og en prosjektor, hadde vært fint hvis jeg hadde sluppet å koble om for hver gang
Så vidt jeg vet kan man ikke bruke mer enn 1 skjerm om gangen når man kjører SLI, hvis du skal bruke flere skjermer på en gang er du nødt å skru av SLI i nvidia kontrollpanel for hver gang. Har selv to 8800 kort og her funker det ikke med mer enn 1 skjerm om gangen.
olli408's Avatar
Trådstarter
jaja, takk for svar :/
Altså, vet ikke om du missforsto han jeg, men du kan helt fint kjøre CrossFire, f.ex.. Du vil da kunne kjøre 3 skjermer, (4 om du vil) - uten å måtte koble om for hver gang.

Men da kan du ikke bruke SLI effekten, men du vil bruke skjermkortene individuelt.
olli408's Avatar
Trådstarter
åja, ok.
men er det kanskje litt bortkasta penger da?
Dersom du skal ha et hovedkort med crossfire oppsett, så vil jeg ikke kalle det direkte bortkastet. Dersom du føler du har brukt for 3 skjermer, så er det jo toppers. Personlig vurderer jeg også kjøpe samme oppsette selv, så jeg kan utnytte 3 skjermer samtidig.

Men det blir jo igjen en vurderingssak opp til hver enkelt.
Mulig det var litt dårlig forklart ja.
Det jeg mener er som Restyle sier, at du bare kan bruke kortene sammen i SLI hvis du bruker en skjerm. Så når du vil bruke flere skjermer, går du inn i nVidia kontrollpanel og velger "do not use SLI technology", da slår du av SLI, og du kan bruke flere skjermer, men du vil ikke få den ekstra ytelsen som du får med begge kortene sammen i SLI.

Det er egentlig ganske fort gjort, men det er en smule irriterende å må gjøre det for hver gang man skal spille f.eks. Samtidig som du ikke kan bruke flere skjermer mens du spiller.
olli408's Avatar
Trådstarter
ok, takk for svar