Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 586
Hei! jeg driver å mekker en egen pc fra scratsh... Jeg starta pcn vanlig, så putta jeg inn instalasjonscd for XP, også mens den sa "Checking hardware specs." dro jeg ut strømforsyninga....

Nå hvis jeg starter pcn nå vil den ikke gi signal til skjermen... faen ><''

Prøver å skifte rammet fra slot 1 til slot 2, men det funka heller ikke... funka ikke å koble skjermen til det integrerte skjermkortet....

Prøvde også å skifte skjermkort fra 128 til 512, men det funka heller ikke :S

HJEEELP!
kaktusen's Avatar
Trådstarter
Trur det har med strømforsyningen... hva trur dere?
jævlig lurt å røske ut strøm forsyninga da

men til saken, siden det ikke hjalp å bytte skjermkort/ram så vill jeg tro at hovedkorte eller cpu'n har gått til helvette!
siden jeg ikke har pcn forran meg så kan jeg ikke si for sikkert om det er cpu eller HK som har tatt kvelden men jeg vill tro at det er HK'et!

GLHF

Edit: er strømforsyningen skadet på noen måte?
gjorde du det forsiktigt eller dro du i alt du makta og dreit i hva som skjedde?
Sist endret av Holmen; 17. mars 2008 kl. 23:08.
kaktusen's Avatar
Trådstarter
Jeg røsket den bare ut (ledningen asså)... ikke hele boksen xD haha
Glupt. Alt jeg har å si. Tror nok det er noen deler som er herpa, avbryte os-installasjon er dømt til å gå til helvette.. Men, men. Du må nok kjøpe nytt hk
biosen perhaps? kanskje ikkje, im a nublet when it comes to datamaskiner.
Hvis biosen har tatt kvelden har hk'et tatt kvelden.. Sånn er det bare.
gammel traver
lett_ice's Avatar
Hører du om harddisken(e) starter opp, eller hører du kun viftene?
kaktusen's Avatar
Trådstarter
alt er fixa, bortsett fra Harddisken... faen den er satt av som slave, så fåkke instalert windows på den ffs.... og jeg har klart å skru den fast, og det er umulig å skru den løs igjen, fordi den ene skrua (bolten) har sikkert kilt seg fast!!! faen ;D

Steng tråd pls
Kan du ikke sette inn en jumper, og be bios boote etter de?. da kan du jo få hdd som primary.
kaktusen's Avatar
Trådstarter
Hvordan ber jeg bios å boote etter jumpern?
Sist endret av kaktusen; 18. mars 2008 kl. 01:15. Grunn: jeg veit jo hva en jumper er!
Sitat av AudunlS
Glupt. Alt jeg har å si. Tror nok det er noen deler som er herpa, avbryte os-installasjon er dømt til å gå til helvette.. Men, men. Du må nok kjøpe nytt hk
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du bare si at hovedkortet hans er gåent og at han må kjøpe et nytt som sikkert koster 1,5k, uten å gi noen begrunnelse hvorfor det er gåent eller hva han bør prøve?

Det du kan prøve er å resette CMOS ved å ta ut BIOS batteriet og vente litt før du tar det på igjen, dette skal stå forklart i manualen til hovedkortet ditt hvordan det gjøres.
kaktusen's Avatar
Trådstarter
Takk Zipp! en KP på deg