Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3736
I natt så ble jeg lagt i jern og tatt inn på stasjonen, stod og laget bråk, så det skulle egentlig bare mangle..

Der måtte jeg pisse i glasset pga de påstod jeg var ruset på amf.. Det var jeg ikke, bare veldig, veldig full.
De sa prøven slo ut på hasj, og jeg sa det var flere uker siden sist.

Jeg husker svært lite fra håndjerna kom på, til jeg ble sluppet ut igjen. Men et eller annet skulle bli sendt i posten..

Hva får jeg i bot? Og blir det bare den boten?
Det er ikke høye boten du kan forvente deg.

Hvis det er kun hasjen du skulle få noe for så er det ikke sikkert du får noe som helst.

Lykke til.
Sist endret av skolms; 26. august 2007 kl. 19:05.
Hvis du kun får bot for røyking så kan du forvente alt fra 2000-5000.

Hvis du i tillegg får bot for ordensforstyrrelse osv kan du fort havne oppi 10k. Umulig å si uten å vite hva de skal gi deg bot for.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av skolmen
Det er ikke høye boten du kan forvente deg.

Hvis det er kun hasjen du skulle få noe for så er det ikke sikkert du får noe som helst.

Lykke til.
Vis hele sitatet...
På hvilket grunnlag kan du uttale noe slikt da? Det Forconin sier virker jo mye mer logisk og for folk flest er 5-10k mye penger.
Hva med å gå ned på Politikontoret og spørre selv? Er jo ikke ulovlig det da
Det hender at hasjbøter henlegges, spesielt vist man er villig til å ta det til retten.
Siden du ikke ble tatt med noe, så er dette meget mulig, men det er også en stor sjanse for at de orker å ta det til retten. Kommer litt ann på hvor i landet du bor og sånt.

Skrev du under på noe når du dro derfra?
du skulle sakt at du ikke hadde noen anelse om hvorfor de fant hasj.
hvis det var lenge siden sist så var det minimalt med spor og da er det
bare å spille dum og spørre "kansje jeg har fått det passivt?"
Var det flere uker siden du hadde røyka eller var det bare noe du sa? Tenker bare... Slår pisseprøven ut om det er flere uker siden..? Du får nok en bot for bruk av hasj tenker jeg.
Sitat av handy.
Der måtte jeg pisse i glasset pga de påstod jeg var ruset på amf.. Det var jeg ikke, bare veldig, veldig full.
Vis hele sitatet...
Fy faen politiet er så sleske, de både løgnere og bedragere noen ganger ass!!
Men det er vel ikke grunlag for bot på harsj når politiet ikke har oppservert deg røyke, men du får vel et foreleg får ordensforstyrrelse er somregel på 9800kr har fått et par sånne etter fuktige turer på byen som endte opp med bråk
Mest sannsynlig får du forelegg for ordensforstyrrelse og det kommer på rullebladet. kjipt men sånn er det dog.
Om de tar med hasjen vet jeg ikke det kommer helt ann på vakthavende politijurist den dagen
Sitat av gissmo
Men det er vel ikke grunlag for bot på harsj når politiet ikke har oppservert deg røyke.
Vis hele sitatet...
hvis pisseprøven viser posetivt, så bør du ha en temmlig god grund for å slippe bot, og den blir ikke mindre hvis man itilleg tillstår
Ikke at jeg har noe særlig peil på dette, men dersom det er fare for mye støy i rus-sammenheng så hvorfor ikke ruse dere på et sted hvor det ikke bor folk?
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av Gubbe
Ikke at jeg har noe særlig peil på dette, men dersom det er fare for mye støy i rus-sammenheng så hvorfor ikke ruse dere på et sted hvor det ikke bor folk?
Vis hele sitatet...
Eller kanskje bare få seg litt folkeskikk og sunt vett slik at de ikke blir helt tulling på fylla og bråker så mye at politiet kommer

Ikke at det egentlig hadde noe med saken å gjøre egentlig..
Men som nevnt av andre kan du nok forvente 5-10k for det..
Onkel Blå tar vel forsåvidt "leie" for glattcella og, om du måtte tilbringe natta på den.
Sitat av Bambus
Var det flere uker siden du hadde røyka eller var det bare noe du sa? Tenker bare... Slår pisseprøven ut om det er flere uker siden..? Du får nok en bot for bruk av hasj tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Hasj setter seg i fettvevet på kroppen og kan i verste fall ta opptil 6 måneder å få helt ut av systemet, men det er for de mest innrøyka folka som har røyka daglig i årevis. Røyker du bare i helgene sier de fleste at det tar en måned eller to før du er helt hasj-fri.

Selv om politiet ikke har observert deg røyke har de fortsatt funnet bevis på at du har brukt et illegalt stoff hvis de finner det i pisseprøven din. Sad but true...
Du kommer til og få 3-3.5k i forelegg.
Eventuelt noe for å ha forstyrret offentlig ro og orden.

Så lenge du ikke kaster èn kebab i sentrum, ender du ikke opp med 15k i bot
Sist endret av tomiz; 27. august 2007 kl. 13:22.
Hun klinte til den ene i trynet også da. Det ble nok også regnet med.
Sitat av TinMan
Hasj setter seg i fettvevet på kroppen og kan i verste fall ta opptil 6 måneder å få helt ut av systemet, men det er for de mest innrøyka folka som har røyka daglig i årevis. Røyker du bare i helgene sier de fleste at det tar en måned eller to før du er helt hasj-fri.

Selv om politiet ikke har observert deg røyke har de fortsatt funnet bevis på at du har brukt et illegalt stoff hvis de finner det i pisseprøven din. Sad but true...
Vis hele sitatet...
går vel an å skylde på passiv hasjing? eller noe
Har minimal peilig på dette, så skyt hvis jeg tar feil. Men er det ikke sånn at det er THC som gjør utslag på en positiv pisse-prøve? De kan vel ikke straffe deg for å ha THC i blodet i så fall. Kan være passivt.
Si at du var i Amsterdam og røyka, hasj er jo lovlig dær. Hvis de ber deg fremskaffe flybilleter eller lignende, sier du at du kjørte bil eller kanskje du haiket Bevisbyrden ligger vel på politiet??

Vet ikke om dette vil funke, kan jo hende den norske stat "eier" deg og skal bestemme over deg uansett hvor du er i verden.

Legalize!
handy.'s Avatar
Trådstarter
Sitat av lanze
Det hender at hasjbøter henlegges, spesielt vist man er villig til å ta det til retten.
Siden du ikke ble tatt med noe, så er dette meget mulig, men det er også en stor sjanse for at de orker å ta det til retten. Kommer litt ann på hvor i landet du bor og sånt.

Skrev du under på noe når du dro derfra?
Vis hele sitatet...
Nei, det gjorde jeg ikke.. Jeg var jo ikke i stand til å stå skikkelig oppreist.

faen, jeg har pansernoia.. bare det ikke kommer på rullebladet, så bør jeg være sjeleglad..
Det kommer ikke til å komme på rullebladet. Men bli lagret i arkivet. Du får vel ca 3500,- i bot. Det hvar hvertfall jeg fått her i Vennesla for akkurat det samme.
handy.'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Cybergasm
Det kommer ikke til å komme på rullebladet. Men bli lagret i arkivet. Du får vel ca 3500,- i bot. Det hvar hvertfall jeg fått her i Vennesla for akkurat det samme.
Vis hele sitatet...
håper dette er fasiten... takk for beroligende svar.
Jeg ble tatt for å ha røyka i nå vår, og fikk 3000 i bot. Det skulle gå vekk fra rullebladet om tre år sa de, men jeg tror ikke noe på de. De sa det sikkert bare for att jeg skulle gå med på å ta pisseprøve.
handy.'s Avatar
Trådstarter
ingen som vet om det kommer på rullebladet eller ikke?!
Jo det gjør det, hvis det er røyking du ble tatt for?
Altså: OM du blir dømt (eller ilagt forelegg) for noe, kommer det på rullebladet.

Men det er usikkert om det blir sak av det. Er du heldig legger de vekk hele greia, har du uflaks får du forelegg for både hasjbruk og ordensforstyrrelser.

Cybergasm: Hva er forskjellen mellom rulleblad og register? Vi har to registre, bøteregistre og strafferegsiteret så vidt jeg har fått med meg (arrestér meg gjerne hvis jeg tar feil). Begge utgjør vel det såkalte "rullebladet". Alt kommer opp når det blir søkt på, ingenting forsvinner.

Dog er det mulig reglene er annerledes når det gjelder vandelsattester osv. (5 år?)
jeg fikk 6000 kr i bot jeg av å uttdøve vold, eller fare for meg og mine omgivelser, siden jeg var så sinna. (16 år er jeg)
sååååe du kommer nok til å få en kraftig bot..
handy.'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Infected
Jo det gjør det, hvis det er røyking du ble tatt for?
Vis hele sitatet...
jeg testet positivt for hasj ble jeg fortalt.. kan jeg da si at det må i så fall være passivt, at jeg har vært på en fest der hasjing ble utført?

når det gjelder militæret, kommer jeg ikke inn nå til neste høst?
Militæret skal du ikke bekymre deg for. Jeg ble innkallt selv om jeg ble tatt for røyking.

Og at det er pga passiv røyking biter de ikke på. Prøvde meg på den jeg og men hjalp lite.
Selv om det ikke kommer på rullebladet så kan du få problemer med sikkerhetsklarering. Men jeg tviler på at det er nok til at du ikke får gjennomgå førstegangstjenesten. Men hvis du tenker deg inn som jeger, etteretning eller befalskolen så vil du nok få litt problemer.
Jeg har søkt og funnet ang. registere:
Det finnes to typer politiattester, en "vanlig" og en "uttømmende". I den uttømmende finnes absolutt alle opplysninger om dine eventuelle lovbrudd - uansett hvor lenge siden disse er begått. I den vanlige politiattesten slettes stort sett alle opplysninger som er mer enn to eller fem år gamle.

Lovene gir detaljerte beskrivelser av hva som skal stå og hva som ikke skal stå i politiattester, eller vandelsattester som de blir kalt på folkemunne. Utgangspunktet for attestene er strafferegisteret og bøteregisteret. Men hvilke opplysninger finnes så her?

Strafferegisteret:
inneholder samtlige opplysninger om dommer, vedtatte forelegg og andre avgjørelser som går ut på:

1. Frihetsstraff, samfunnstjeneste, rettighetstap eller utsettelse med å idømme straff.
2. Bot for forbrytelse.
3. Sikring, forvaring eller anbringelse i arbeidshus.
4. Betinget påtaleunnlatelse

Strafferegisteret inneholder også opplysninger om dommer på anbringelse i arbeidsskole, i tvangsarbeid eller på kursted.
(Fullstendige detaljer om hva strafferegisteret inneholder finner du i paragrafene to til og med fem i Forskrifter om strafferegistrering)

Bøteregisteret:
inneholder opplysninger om:

1. Samtlige bøter ilagt ved forelegg (ikke forenklede forelegg) eller dom.
2. Påtaleunnlatelse i forseelsessaker.
Vis hele sitatet...
Les mer om hva som kommer med, og unntak, her.
handy.'s Avatar
Trådstarter
Hundepatruljen vil være det som blir førstevalget, regner jeg med. Og gjerne utenlandstjeneste i fremtiden..
Kan nok oppstå noen problemer med utenlandstjeneste hvis det ikke er mangel på rekrutter. Forsvaret har i det siste blitt veldig picky med hvem som får gjøre hva. Det er Russerene som har satt igang skikkelig i Norge som gjør at Forsvaret er litt paranoide. Altså blir alle med noen form for vandal eller "uregelmessigheter" nektet tjeneste som krever høyere sikkerhetsklarering.

Var jeg deg så ville jeg ringt inn til Forsvaret i morgen og spurt om hundepatrujen eller utelandstjeneste krever mer enn vanlig sikkerhetsklarering. Hvis du ikke trenger noen annen form for sikkerhetsklarering så er saken biff og du kan slappe av.
Sist endret av Deezire; 29. august 2007 kl. 22:53.
handy.'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Deezire
Kan nok oppstå noen problemer med utenlandstjeneste hvis det ikke er mangel på rekrutter. Forsvaret har i det siste blitt veldig picky med hvem som får gjøre hva. Det er Russerene som har satt igang skikkelig i Norge som gjør at Forsvaret er litt paranoide. Altså blir alle med noen form for vandal eller "uregelmessigheter" nektet tjeneste som krever høyere sikkerhetsklarering.

Var jeg deg så ville jeg ringt inn til Forsvaret i morgen og spurt om hundepatrujen eller utelandstjeneste krever mer enn vanlig sikkerhetsklarering. Hvis du ikke trenger noen annen form for sikkerhetsklarering så er saken biff og du kan slappe av.
Vis hele sitatet...

Takker Deezire, skal gjøre det i morgen.
jeg ble tatt en gang med en sekk, med våpen/bonger/1lsprit/og no annet...prøvde åsså å stikke av, men ble tatt. fikk bare 3000kr i bot for alt så ekke no stress!
Sitat av tomdebong
jeg ble tatt en gang med en sekk, med våpen/bonger/1lsprit/og no annet...prøvde åsså å stikke av, men ble tatt. fikk bare 3000kr i bot for alt så ekke no stress!
Vis hele sitatet...

Så bor du i horten å da...
Sitat av tomdebong
jeg ble tatt en gang med en sekk, med våpen/bonger/1lsprit/og no annet...prøvde åsså å stikke av, men ble tatt. fikk bare 3000kr i bot for alt så ekke no stress!
Vis hele sitatet...
og det sier du til en som bor i junkie-sandnes : )
Hvis du var så drita at du ikke husker noen ting, har du ihvertfall den fordelen at alt du har sagt ikke kan brukes mot deg. Så det du antagelighvis vil få i posten, er en innkallelse til et avhør hvor de spørr deg om hvorfor du har avgitt en positiv prøve. Og da er det jo tresiffrede sider på nettop dette forumet som forteller deg hva du kan, bør og ikke bør si. Lykke til!
Bare stå på ditt om at du hadde vært på fest og at det må ha vært passivt osv, så går det nok bra.

Jeg hadde røyka litt noen uker før jeg skulle inn, og av en eller annen rar grunn markerte en bikkje på sekken min (rar grunn siden det ikke var noe i den, og den etter alt jeg vet ikke hadde vært i nærheten av noe som helst på... lenge, årevis, hvis noensinne). I alle fall så måtte jeg levere pisseprøve, og der bør de jo nesten ha funnet noe, men kanskje det var så lite at de dreit i det. Jeg hadde nemlig også laget endel bråk for dem siden de ransaka sekken min mens jeg ikke var til stede, og at de ikke hadde skrudd på korken på en vannflaske som lå på toppen av sekken, med den følgen at bl.a. en ny mobil hadde blitt våt. I alle fall, jeg kom inn på FHSK, null problemer med det, så bare du står på ditt om at det må ha vært passiv røyking, så bør det nok gå bra, om de tror på det eller ikke spiller egentlig ikke så mye rolle så lenge de ikke kan bevise noe.

Åja, og det du sa i det avhøret der du var dritings - bare si i det nye avhøret at du MENTE å si at du hadde vært på fest for noen uker siden, og egentlig nå for et par kvelder siden også når du tenker på det... du syns det lukta litt rart der og sånt, og at det sikkert var noen som røyka hasj.

Og da er det jo selvsagt viktig at du ikke røyker noe mer i mellomtiden, så du ikke slår ut noe på en ny test.