Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 6300
Hallo

Jeg begynte å skate litt i går og lærte meg pop shovit eller noe sånt. PS: Har hatt skateboard i 2år uten å neste ikke bruke det.
Og tenkte dere kunne lære meg noen andre enkle skateboard triks. Kan ollie, men jeg hopper ikke høyt.

Vet det er en del på www.tacky.no, men vet jo ikke om de er enkle nybegynner triks.
Så send inn video av deg selv eller noen andre som tar trikset og si hvordan det gjøres eller du kan bare si hvordan det gjøres.
Sist endret av Torst3in; 21. juni 2007 kl. 01:00.
Så folk skater enda?
Trodde det var helt ut jeg!
Sist endret av kwm; 21. juni 2007 kl. 01:03.
prøv dette:

http://www.boardmag.cz/bm_obrazky_300/116055950713.jpg

balansetrening... Alle fra fjortis-sk8erboi'n i gata til Tony Hawk øver fortsatt på "Manual/Nose Manual"...

Sjekk også denne guiden: http://skateboard.about.com/od/trick...owToManual.htm
Sist endret av Turbolego; 21. juni 2007 kl. 01:09.
Torst3in's Avatar
Trådstarter
Sitat av kwm
Så folk skater enda?
Trodde det var helt ut jeg!
Vis hele sitatet...
Neinei du..

Sitat av Fiberkanin
... Alle fra fjortis-sk8erboi'n i gata til Tony Hawk øver fortsatt på "Manual/Nose Manual"...
Vis hele sitatet...
Klarer ikke de fra Tony Hawk gata Nose manual? :O Jeg klarte så vidt å kjøre ned en rail på truckerene, holdt på å tryne et par ganger.

OT: Lurt med beskyttelse når du er passe ny? Om man tryner, kan man vel slå seg hardt?
Jeg bruker ikke beskyttelse, å gå med knebeskytter og albuebeskyttere er ikke min stil XD
det morsomste med skateboard triks er jo 5050, nosegrind, five-o og de grind triksene..
Et tips for å få ollien høyere er å sette opp ting du kan ta ollie over, da merker du fort at ollien forbedrer seg
Torst3in's Avatar
Trådstarter
Stoned^, sette opp ting å hoppe over? :S Kan jo prøve, begynner nok med noe lavt da

Kickflip er nesten som en ollie hørte jeg, du bare drar foten på skrå. Om det er feil vet ikke jeg.
Klarer ikke de fra Tony Hawk gata Nose manual? :O
Vis hele sitatet...
nei, men balanseøvelser som Nose Manual er vikitg å øve på uansett hvor lenge du har kjørt...

OT: Lurt med beskyttelse når du er passe ny? Om man tryner, kan man vel slå seg hardt?
Jeg bruker ikke beskyttelse, å gå med knebeskytter og albuebeskyttere er ikke min stil XD
Vis hele sitatet...
err... ja.
om så kan du ha beskytterne under klærne, skulle stilen din stå i fare...
hjelm er vikig i begynnelesen!!11!!1enen
Sitat av kwm
Så folk skater enda?
Trodde det var helt ut jeg!
Vis hele sitatet...
Hvor bor DU a?

Ha høyre benet på tailen, og den andre like før midten av brettet. Så må du bare øve på koordinasjon når du skal hoppe så hopper du høyere etterhvert
Sist endret av h4llik; 21. juni 2007 kl. 01:22.
Sitat av Freaky 47
OT: Lurt med beskyttelse når du er passe ny? Om man tryner, kan man vel slå seg hardt?
Jeg bruker ikke beskyttelse, å gå med knebeskytter og albuebeskyttere er ikke min stil XD
Vis hele sitatet...
Drit i kne- og albuebeskyttelse. Sats på tresko fra Forma + Vernebriller. da er du trygg.
Torst3in's Avatar
Trådstarter
Haha Kilvær

Hjelm er viktig? Får vel ikke drive på som en tulling, men dumt om uhellet skjer.
kickflip er ganske enkelt ja, prøv deg på det
her er en kickflip guide: http://www.skaterscafe.com/archive/i...hp/t-4320.html
Pop-shovit er det enkleste og lære seg ja, hvis du har en ramp i nærheten så prøv deg på en tailstand.

50-50, bordslide etc er ikke vansklig men kan virke vrient i starten pga balansen. Manuals er morro når man får dratt noen skikkelige lange
Du kan jo begynne å øve på fakie shuvits og ollies, fakie bigspin er ganske enkelt: du tar 360 shuvit, mens overkroppen tar 180. Høres utrolig vanskelig ut, men er ganske lett.

Noe du også kan øve på er ollie to manual/ollie to nosemanual. Manual må du bare gjøre mye for å få balanse på det, men å ta ollie to nosemanual over en boks er ganske kult, kanskje avslutte med en nollie fs shuvit.

Kickflip og Heelflip er jo de vanligste fliptricksene, noe som er ganske ok å klare hvis du først får skikkelig teken på det. Trucker-produsenten KRUX hadde nettop en kickflip-challenge her til lands, der en kar landet 508 kickflips på rad... Dette ble verdensrekord, i forhold til den forrige som var på 320 eller noe. Varial kickflip og fakie fs flips er også ikke så alt for vanskelig når du får skikkelig dreisen. Noen triks som krever mye rotasjon i brettet er kanskje lettere med det første i fakie, som fs flip (frontside 180 kick/heelflip)

Jeg har knukket armen to ganger på skateboard, så det kan kaanskje være smart med litt beskyttelse, men jeg har bare brukt albuebeskytter/håndleddbeskytter noen måneder i etterkant av skadene, vanligvis skater jeg uten noen som helst beskyttelse. Det blir så forbanna varmt!

Dra i en skatehall og skate litt rundt om kring, prøv deg på nye ting og ikke vær redd, så kommer nok skillsene godt på vei etterhvert Lykke til!

edit: i ramper kan du prøve deg på rock n' roll, der du tar framste truckeren over kopingen... Er det letteste verttrikset spør du meg

edit2: foreslår forresten at du, fiberkanin, holder godt kjeft når det gjelder å disse noe du ikke har særlig peiling på. På forhånd takk.
Sist endret av MannY; 21. juni 2007 kl. 02:14.
Rock'n roll to fakie er vell ikke det enkleste, men nest enklest?
Tailstand er simplest spørr du meg
Akkuratt det der skjønte ikke jeg heller noe av, Fiberkanin har vel ikke dissa noe i den tråden her?
Dette gjør jeg hver eneste dag:

1. Står opp
2. Alt det nødvendige
3. Trener på ollies, manuals, flips, rotasjoner
4. stikker til skateparken og sosialiserer.

Eneste tipset jeg har til deg er å skate mye, øve på manuals hver eneste dag (kan redde deg fra pinlige situasjoner også), trene på ollies så mye du bare kan, ta det basice først. Enkelt og greit bare å lære seg alt du kan, tar noen år før du utvikler en god stil.

Og, beskyttelse er også greit når man skater de første månedene (nei, ikke kondomer), da tenker jeg på hjelm/knebeskyttere.
Sist endret av Lundern; 22. juni 2007 kl. 01:56.
Sett over Tacky godt nok? Den har en hel liste med så forklarte tricktips at alle skal lære noe av de.

Men hvis du er ny, ikke tenk på tricksene enda. For det første, ikke ha et brett fra Brio. Kjøp noe av det billigste komplette settet fra Boardshop, 50-50 eller en lignende butikk. Ha truckene dine middels løse, ikke for løse, da vil du bare miste kontrollen når du svinger alt for lett. Ha de heller ikke for stram, da vil det ikke være like lett for deg og svinge til høyre eller venstre om du skulle lande litt feil som og lande f.eks litt for mye på den ene siden. Da regner jeg med du forstår at du bør ha truckene dine sånn midt imellom for og få best mulig kontroll.

Jeg foreslår at det første du starter med er og føle deg komfortabel med brettet.
Øv deg med og ta i masse fart mens du kjører, når du føler du har kontrollen med masse fart, så prøv for all del med litt til fart. Du må ikke se bort ifra at en stein eller to plutselig er årsaken til at du tryner i assfalten, men det vil skje før eller senere uannsett. Dette kan du gjerne gjøre i switch også, så du har litt kontroll der også.

Når du mener du kan kontrollere brettet i masse fart, så øv på de enkleste tricksene som 180 og manual. (Nose manual er mye vanskeligere, synes iallefall jeg.
FS 180 Ollie er kanskje det letteste trickset og starte med av alle 180'ene, øv det òg inn i masse fart og prøv og få bra stil i det.
Manual får du starte og øve på med noe på høyden med en palle, virker sikkert umulig i starten, men blir såklart lettere og lettere etter som du får kontrollen på det.
Når du kan det jeg har nevnt, altså ha kontroll i god fart, en høy ollie med god sprett, kunne 180 i bra fart med god stil og en middels bra manual så har du ganske sikkert kunnskapen til og prøve deg på noen fliptricks som kickflip, heelflip osv.

Håper dette var til hjelp, lykke til!
Sist endret av Christian; 22. juni 2007 kl. 02:28.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av kwm
Så folk skater enda?
Trodde det var helt ut jeg!
Vis hele sitatet...
Skating har nok aldri vært så "inn" i Norge som det er i dag, du!
Første man gjør er å bli godt kjent med brettet ditt (hvor godt beina sitter på griptapen ved evt. hopp og lignende, hvor godt hjula renner) osv. Deretter begynner du å lære deg å få skikkelig balanse på brettet, før du lærer deg ollie. Ollie er viktig å kunne godt, begynn å ta det stillestående for så i fart, hopp over/opp på ting, for trinnvis å øke høyden på gjenstanden. Når den sitter, kan ta en stund. Så kan du begynne å beherske ollien din, f.eks. ned trapper ellerno.
Nå kan du begynne å lære deg kickflip, sjekk ut guides for å lære kickflip (vel og merke flere guides, for alle gjør kickflip på hver sin måte). Når kickflipen sitter, kan du komme tilbake å spørre igjen :P Dette er den veien du bør gå for å kunne kjenne brettet ditt kjempegodt.
Ikke prøv på triks som du vet du ikke klarer, f.eks. 180 ned trappa før du verken har lært deg ollie ned eller 180 på bakken. Gjør ting trinnvis så sitter det i ettertid og du vil kunne bruke det til så mye mere. Rails er også en ting som er kjekt å lære, sjekk ut guides på dette, men før du prøver å lære det bør du kunne ollie skikkelig og ha godt balance på brettet