Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4092
Jeg leste nylig et emne ang. rusmidler man finner i naturen.
Etter å ha skumlest litt kom jeg over en vanlig plante, nemlig burot.
Noen som omtalte den i bruk som drømmemiddel. (?)

Jeg syntes dette med naturlige rusmidler er litt morsomt, så jeg tenkte jeg skulle prøve det ut.

Er det noen på forumet som har prøvd dette, eller vet litt om det?
Ettersom det er giftstoffer i planten regner jeg med at det er disse man benytter seg av, men jeg blir alltid litt usikker når jeg hører nettop dette ordet; gift (!!!).

Her er noen "pinpoints" til hva slags informasjon jeg er ute etter.
-Effekt
-Dosering
-Fremgangsmåte (fremstilling og hvordan man intar stoffet)
-"Hangover"

Og sist men ikke alle minst, er det farlig? -I hvilken grad?

Ettersom jeg er helt blank på dette emnet er all informasjon til nytte.
Takk

Hvis dere vet om noen andre planter eller lignende i naturen som man kan ruse seg på, så er det bare å si litt om disse også (Ikke de mest vanlige som flein, fluesopp, datura, etc.)
Dette er en av ingrediensene som blir brukt i absinthe , tror ikke de er noe å RUSE seg på alene, men det gir vist kule drømmer som du sa.
Sist endret av bigsmoke1; 20. juli 2008 kl. 02:21.
hehe, får da håpe på det
Var nettopp ute en tur og plukket med meg en busk.

Gir blomstene bedre funk? Ettersom det er en gift, så er vel ikke grensen fra brukerdose til "OD" stor?

Kan nok tenke meg at te funger mye bedre, men klokken har jo blitt såpass mye (tar nok en god stund før man får funk på te) så jeg ruller opp en "J" .

Noen som han noe erfaring om dette i det heletatt?

Nå er det "hele" i gang. Var nettopp ute og røyket denne planten.
Smaken klarer jeg ikke helt å beskrive, det smakte verken godt eller vondt. Det var en nøytral smak, som jeg stiller meg helt likegyldig til.
Det var heller ikke sterkt å røyke, ingen stikking eller lignende i hals eller munn.
Man kan vel si det sånn at man ikke merker noe under innhaleringen.

Følte meg litt småkvalm i en fem minutters tid, og det var det, foreløpig.
Kommer en rapport på dette i morgen Da skal jeg også lage te.
Det er gift, akkurat som alkohol og andre gifter for kroppen, men du dør ikke av det.
Hvis du får "OD" av burot så skal du få kp av meg.
ooog, hvis burot hadde vært ett rusmiddel som ga en merkbar effekt så ville det vært kjent for lenge siden.

Det eneste jeg har oppnådd av burot har vært kløende øyne og rennende nese. ufrivillig.
Kort svar: Virker ikke.

Hvis du får noen særlig virkning av dette annet en forventnigsplacebo er du heldig tenker jeg. Lagde meg fire kopper av dette igår, der jeg fylte ca halve koppen med ferske blader, helte kokende vann over og lot det trekke i noe mellom fem og femten minutter. Smakte ganske godt egentlig, litt som peppermyntete. Fikk ingen effekt i det hele tatt, heller ingen merkelige drømmer ut over det vanlige.

bigsmoke1: Det er ikke burot som er i absinth, men malurt. Men disse plantene er nært beslektet. Begge inneholder blandt annet stoffet thujone.

Selve stoffet thujon skal jeg ikke si så veldig mye om, for det er masse motsigelser i det jeg har lest. Det er med andre ord ganske usikkert hva det egentlig gjør. Det gikk lenge rykter om at thujon påvirket de samme reseptorene som THC men dette er i den senere tid bevist å være feil.

Ångåede andre planter ute i naturen det går an å ruse seg på laget jeg en tråd om dette for litt siden. Det står det forresten også litt om burot.
Sist endret av Haunted-Art; 20. juli 2008 kl. 13:11.
Sitat av bigsmoke1
Dette er en av ingrediensene som blir brukt i absinthe , tror ikke de er noe å RUSE seg på alene, men det gir vist kule drømmer som du sa.
Vis hele sitatet...
det er malurt som er i absinth burot er i malurt familien og begge innholder de samme rusgivende oljene bla. tujone olje
jeg har prøvd det 3 ganger nå. første gangen tok jeg vel sånn 0.4, å venta 1 time uten av noe skjedde. så tok ca like mye en gang til.. funka ikke... dagen etter, var jeg helt tør i munn. å det prikka i tunga.
å så prøvde jeg igjen for noen timer siden nå. tok 1.5 gram i bong... men fikk ingen efekt som helst
burot skal det være seriøst!!? De eneste effektene jeg ville fått av den planten er ekstrem allergi med tett nese og rødglødende øye..
Burot er kjent som en plante som gir drømmer. I folkemagi blir f.eks. små puter stappet med tørket burot og lagt under puten. Jeg vet det er noen som får en liten effekt av å røyke planten som den er, men ut fra hva skjønner ser disse menneskene etter noe annet enn de fleste her inne gjør. For å si det på engelsk er planten 'dream-enhancing'. Den kan være fin i røykemikser, men hvis man ser etter en THC-liknende rus blir man nok skuffet.
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg leste nettopp at burot er ett legemiddel. Så du kan ikke bestille det fritt, men det vokser fritt i Norge? Litt tåpelig da.