Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 673
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=350126

vs

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334592

Noen som har en vurding? fra 0 - 10 (hvor 10 er best til en overaskelse!)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
ATI kortet - 9
Nvidia kortet - 5
Sitat av tjobo
snip
Vis hele sitatet...
Av nysgjerrighet.. Hvorfor sammenligne skjermkort i så altfor forskjellig prisklasse?
tjobo's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA
ATI kortet - 9
Nvidia kortet - 5
Vis hele sitatet...
okok, er bare litt usikker pga jeg har vert veldig uheldig med radeon kort ;p

Vurderer sterkt å kjøpe nytt kort, så blir vel muligens det radeon kortet pga tilbudet dem har

Sitat av Ocularis
Av nysgjerrighet.. Hvorfor sammenligne skjermkort i så altfor forskjellig prisklasse?
Vis hele sitatet...

Igrunn pga jeg sitter med det Nvidia kortet nå, å ville igrunn bare vite hvor stor forskjell det vil gjøre. JEG har opplevd at pris forskjell trenger ikke å ha så mye å si når det gjelder Radeon kort. Kjøpte meg et radeon kort for 1-2 år sia, som var "top class" på den tia, men når jeg fikk det å kjørte det med de rette driver osv osv så var det RÆVVA.

Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Uheldig?

Jeg har kjørt ATI-kort siden 1997 (med untak av et TNT2 kort jeg hadde i noen år) og har aldri opplevd store problemer med noen.

Så lenge du ikke kjøper lowend møkk (som f.eks (8400 kortet du postet) så blir man stort sett fornøyd.
+ at ATI har nettopp lansert nye drivere som gjør det X2 kortet bl.a. til å kjøre mye bedre.
Ville uten tvil gått for Ati kortet
tjobo's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA
Så lenge du ikke kjøper lowend møkk (som f.eks (8400 kortet du postet) så blir man stort sett fornøyd.
Vis hele sitatet...

Lowend møkk? 8400 kort?

Utdyp "lowend" for meg, er du snill
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
8000 serien bygger på

8400 - Lowend
8500 - Lowend

8600 - Midend

8800 - Highend
tjobo's Avatar
Trådstarter
Mao jeg posta et skjermkort av Midend? 8600GT ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Stemmer nok, jeg leste 8400 dog, men Atikortet er en _helt_ annen klasse.
Sitat av tjobo
Mao jeg posta et skjermkort av Midend? 8600GT ?
Vis hele sitatet...
Det er et mid-end kort ja. Men ettersom det har kommet så billige 8800 kort (8800GT/GS/GTS), som yter langt bedre og koster ikke mer enn en rundt en tusenlapp, er dette kortet et veldig dårlig kjøp og kan nesten klassifiseres som low-end kort i dag.

Edit: ATI kortet er jo det nest beste skjermkortet til spilling etter 9800GX2, samtidig som det koster 2000,- mer, så det blir som sagt helt feil å sammenligne de to kortene.
Sist endret av zipp; 29. mai 2008 kl. 11:58.
tjobo's Avatar
Trådstarter
Takk for svar, har nå bestilt meg skjermkortet! ;p

Det jeg lurte på nå, bruker det no mere strømkontakter en det kortet jeg posta? evt annen type?