Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1863
Finnes det noe som det går an å få litt penger på som 1. Er lovlig. 2. Ikke krever noe kompetanse. Tenker litt i samme gate som da Kiwi ga deg pengene for en vare utgått på dato. Om dere har sett Norges herligste så er det en fyr som drar fra den ene kiwi butikken til den neste. Han opplyste i programmet at han hadde dratt inn 180 000 kr på et år i 2007 valuta, som sikkert tilsvarer 300k+ i 23.

Dette var i tillegg visstnok skattefritt.
Sist endret av Tynnedekk; 27. september 2023 kl. 21:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kobber ligger gratis "overalt"
Hvis du går og ser på bakken i Karl Johan og tilsvarende steder finner du fort 500-1000 kr i døgnet
Pant flasker
Sitat av funksjon Vis innlegg
Kobber ligger gratis "overalt"
Hvis du går og ser på bakken i Karl Johan og tilsvarende steder finner du fort 500-1000 kr i døgnet
Pant flasker
Vis hele sitatet...
Men hva gjør man med kobberet? Her strides de lærde, og mitt inntrykk er at det ikke er som i gamle dager.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Men hva gjør man med kobberet? Her strides de lærde, og mitt inntrykk er at det ikke er som i gamle dager.
Vis hele sitatet...

Leverer det til gjenvinning? Ikke så mye å strides om.

https://blogg.norskgjenvinning.no/hv...al-og-metaller
Sample flasker for pant I guess? Hadde det vært noe veldig lett som man ikke trenger kompetanse for så hadde det vært veldig populært å mye snakket om. Jeg er ganske "online" og det eneste jeg har hørt om er å samle kobber, men det jeg har lest er fra Amerika og tror det er veldig mer annerledes enn i Norge. Kan ikke akkurat dra til en Pawn Shop og selge 100kg med stjelt kobber her.
Sitat av Dough Vis innlegg
Leverer det til gjenvinning? Ikke så mye å strides om.

https://blogg.norskgjenvinning.no/hv...al-og-metaller
Vis hele sitatet...
Mente hvor man kan få solgt det.
-Forsøksperson for forskning, vitenskap og medisin-industrien
-Statist.no
-Selge ting du ikke trenger på finn.no
-Flippe ting fra bruktbutikker(interiør, design, merkeklær)
-Flippe ting fra gjenvinningsstasjoner(de har ofte en egen avdeling hvor folk kan stille brukbare ting de ikke trenger lenger)
-Kjøpe 3 for 2 på Meny og bytte en og en vare på forskjellige Meny butikker(de krever ikke kvittering).
-Dumpster dive
-Snekre sammen "pantekasser" som er lukket med hengelås og plassere de på populære tur-steder, ved benker på populære uteområder etc.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Mente hvor man kan få solgt det.
Vis hele sitatet...
Det var et eksempel på hvor man kan få solgt det. Beklager at jeg ikke kom opp med en komplett liste.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Mente hvor man kan få solgt det.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det fortsatt pågår i samme omfang, men når Øst Europeisk bander turnerte Norge på jakt etter
kobber (i fjor?) og dro med seg i tonnevis fra byggeplasser, NSB etc. så sluttet tilslutt de som tar i mot
sånt å kjøpe for snuten kom ofte like bak og tok beslag i det.
Oppi alle gode ideer, hva med å spare litt ved å leve enklere ?
Bruker du mindre behøver du å tjene litt mindere !
En krone spart, ikke brukt, er en krone tjent ?
Sist endret av herognå; 28. september 2023 kl. 02:07.
Har hørt at sånne chatjobber på internett kan gi litt income. www.chatjobb.com
noen med erfaring med sånt? Er det veldig tidsoppslukende og dårlig betalt? Spør etter noen med erfaring.

Et godt tips, om du er bittelitt handy, har plass og har tilgang på bil med henger, eller kan få hjelp med noen som har det.
Kjøp inn trematerialer, og bygg utemøbler, primært stoler med eget design. Det selger som bare det på finn.no og marketplace på face. Det er en greie jeg skal begynne med, så snart jeg får meg et arbeidsbord utenfor huset her. Har en bekjent som drar inn noen tusenlapper på dette i mnd og det er veldig enkelt, trenger ikke å være så avansert design, bare det ser fint ut og varer en stund.

Har også vurdert å begynne å støpe krukker og selge. Men da må jeg skaffe meg sementmixer og en type jigg til dette formålet. Har du sett prisen på store betongkrukker hos plantasjen, de ligger opp imot 2 tusen kroner og enda mer andre plasser.
Sitat av fjellape Vis innlegg
Har hørt at sånne chatjobber på internett kan gi litt income. www.chatjobb.com
noen med erfaring med sånt? Er det veldig tidsoppslukende og dårlig betalt? Spør etter noen med erfaring.
.
Vis hele sitatet...
Kjenner en kamerat som driver med det han tjener 2kr ordet, må skrive en setning for at det telles ofte må være tilgjengelig i 8 timer men kan jo å drive med andre ting samtidig
Sitat av Revbatim Vis innlegg
-Forsøksperson for forskning, vitenskap og medisin-industrien
-Statist.no
-Selge ting du ikke trenger på finn.no
-Flippe ting fra bruktbutikker(interiør, design, merkeklær)
-Flippe ting fra gjenvinningsstasjoner(de har ofte en egen avdeling hvor folk kan stille brukbare ting de ikke trenger lenger)
-Kjøpe 3 for 2 på Meny og bytte en og en vare på forskjellige Meny butikker(de krever ikke kvittering).
-Dumpster dive
-Snekre sammen "pantekasser" som er lukket med hengelås og plassere de på populære tur-steder, ved benker på populære uteområder etc.
Vis hele sitatet...
ikkje verst
Samle og pante tomflasker
Dette
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Kjenner en kamerat som driver med det han tjener 2kr ordet, må skrive en setning
for at det telles ofte må være tilgjengelig i 8 timer men kan jo å drive med andre ting samtidig
Vis hele sitatet...
= 70kr?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Dette

= 70kr?
Vis hele sitatet...
Ish ish ja, mener at det er ok jobb, seff må jo lese gjennom teksten til de andre da flere personer skriver med samme kar, viss sammenheng å sånt. Men er glorifisert sex chat, så er man flink på det går det jo ganske fett