Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1226
Halla,
jeg vet at adb.exe skal være programvare som tilhører de fleste samsung laptopene, men greia er at de siste ukene har det kommet opp melding om at "innstallasjonen var vellykket" og "adb.exe er sjekket av Norton", uten at jeg har innstallert det, så skjønner ikke hvorfor det kommer opp. Når jeg søker gjennom maskina står det i egenskapene til filene (forskjellige adb filer, adbwinapi.dll og .exe ++) at det er innstallert nå nylig (de tidspunktene jeg har fått melding om det på pcen de siste ukene), og maskina er ca 3 år gammel. Kan det være spyware som har sniki seg forbi Norton og som bruker systemfil "dekknavn"?

På forhånd takk for svar
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
adb høyres meir ut som Android Debugger, og adbwinapi underbygger det. Har du tilfeldigvis ein androidtelefon, og har installert software for det på PCen?
Nei har ikke innstallert noe for android på pcen i det hele tatt og ihvertfall ikke nå nylig.

Kan være det lå noe for mobil oppkobling i WIN 8 når jeg kjøpte maskina for 3 år sida, men ikke noe jeg har brukt, innstallert eller oppdatert..
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Bli kvitt Hor-ton, installer noe ordentlig antivirusprogramvare og muligens også Malwarebytes, søk.

Du kan også se om du finner filen (hvis Windows-søket er så dårlig som det har pleid å være for meg, bruk f.eks. grepWin) og kanskje få noen clues til hva det hører til og hva det plutselig gjør på maskinen din.
Process explorer (sysinternals) så kan du se hva som kjører (3 party app designet til å erstatte task manager) den tillater deg å se når applikasjonen startet, hvor den starter, dll den caller fra, om den digitale signaturen er legit og det fungerer med virus total er det ikke nice ? Og Hvor hyppigt er det du får dissse varslene husk at windows 8 ... Ikke slår seg av når du prøver å slå av de på den vanlige måten. Gjør dette cmd så shutdown /s da burde pcen slå seg av hvis du får meldingen da så er det antageligvis en installasjon som har hengt seg opp. Er jo mulig at det er oppdateringer som blir instalert feil hver gang :P