Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 10418
Et rent hypotetisk spørsmål:
Hvis jeg ville komme meg "off the grid", og bare gå under jorden, hvordan skulle jeg ha gjort det?

La oss også si det slik at hvis jeg f.eks hadde drept en person som hadde en høy politisk status, og alle visste at det var jeg som hadde gjort det, hvordan skulle jeg gå fram for å komme meg unna?
Da tenker jeg på økonomi, identitet, reisemål etcetc.

Ser jo alltid at de som spiller superspioner på filmer alltid kommer seg unna, men funker dette også for oss vanlige dødlige?
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Litt sen, men http://www.freakforum.nu/forum/searc...archid=3293576 (vet ikke om søk kan direktelinkes)
¨Ta selvmord¨ og stikk av!

ikke bruk bank eller kredittkort!
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Et rent hypotetisk spørsmål:
La oss også si det slik at hvis jeg f.eks hadde drept en person som hadde en høy politisk status, og alle visste at det var jeg som hadde gjort det, hvordan skulle jeg gå fram for å komme meg unna?
Da tenker jeg på økonomi, identitet, reisemål etcetc.
Vis hele sitatet...
Med tanke på at du poster denne setningen på et offentlig forum ca 7-8 dager før Barack Obama lander på Gardermoen vil det nå for deg være en komplett umulig oppgave å gå "off the grid".

Bruker du noen form for elektriske ting, er du stort sett sporbar.

Sporbar:
Mobil
WLAN aktivitet (Fra f.eks ipod touch/laptop)
VISA eller andre kort
Kameraovervåkning (Busser-Tog-Bussstasjoner-Togstasjoner, og ganske mange andre offentlige steder)
Flexus ordningen til Ruter
Lister her er nok mye lenger, men alt jeg kom på i farten.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Et rent hypotetisk spørsmål:
Hvis jeg ville komme meg "off the grid", og bare gå under jorden, hvordan skulle jeg ha gjort det?

La oss også si det slik at hvis jeg f.eks hadde drept en person som hadde en høy politisk status, og alle visste at det var jeg som hadde gjort det, hvordan skulle jeg gå fram for å komme meg unna?
Da tenker jeg på økonomi, identitet, reisemål etcetc.

Ser jo alltid at de som spiller superspioner på filmer alltid kommer seg unna, men funker dette også for oss vanlige dødlige?
Vis hele sitatet...
Jævlig smart å lage en hypotetisk tråd om dette en uke før Obama drama kommer til Norge^^

Tipper nsm, pst, forsvaret, og fbi og cia sitter å overvåker deg som en gæren hore right now...

neida bare kødder
/dev/urandom
RandomiZed's Avatar
Trådstarter
haha, jeg vet at forsvaret har oversikt over dette forumet iallefall :P

Jeg tenkte meg kanskje ikke helt om når jeg skrev det der nei :P
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
La oss også si det slik at hvis jeg f.eks hadde drept en person som hadde en høy politisk status, og alle visste at det var jeg som hadde gjort det, hvordan skulle jeg gå fram for å komme meg unna?
Vis hele sitatet...
Det er vel litt for sent å tenke på å forsvinne etter at alle vet hva du har gjort?
måtte vel tatt 1000 forhåndsregler
Sitat av Teknikk Vis innlegg
¨Ta selvmord¨ og stikk av!

ikke bruk bank eller kredittkort!
Vis hele sitatet...
Haha. Ta selvmord og stikk av. I den rekkefølgen. Bruk heller ikke bank eller kredittkort etter dette.
Hei, jeg har tenkt på dette før. Og kommet frem til følgende.

Den enkleste måten å forsvinne uten at noen kan bevise at du har forsvunnet er nok hvis du faker en drukning til havs, hvert år så drukner det mange-mange mennesker til havs, og enkelte av dem blir aldri funnet igjen. Hvis du der i mot prøver å fake ett selvmord, så må det jo finnes ett lik igjen av deg, og dette kan bli vanskelig å fake.

Hvis man da kjøper en båt, som du registrerer som din båt (20-30 fot), som du har en god stund før "forsvinningen".
Og i tillegg så må du begynne en god stund før med å spare opp kontanter, for hvis du går i banken å tar ut 100K rett før så vil jo det være ett tegn på at drunkningen din kanskje ikke var en tilfeldighet, men hvis du derimot tar ut hver mnd 6K i kontanter i f.eks i 15 mnd og gjemmer det i en koffert hjemme eller noe slikt så vil det ikke være så misstenkelig.

Videre så må du jo planlegge hvor du skal gå "under jorden", dette bør være ett sted som er meget avsideliggende, ikke NOEN naboer, helst i en bunker eller lignende med tanke på at det er kanskje ikke så mange som vil søke etter deg på slike plasser. Og i tillegg så bør den være ett lite stykke fra havet, men ikke for langt med tanke på at du må gå fra havet å til bunkeren.

Denne bunkeren kan være en gammel bunker fra krigen som du pusser litt opp og gjør den boelig eller at du rett og slett finner en stor grotte i fjellet som du støiper en bunker i med betong å lekablokker, men her gjelder også samme, ikke gå å handle betong, lekablokker å evt annet matrialle for en hel bunker i samme butikk på samme dag, spre det litt over på forskjellige butikker og forskjellige dager. Og dette bør også gjøre en god stund før forsvinningen, ett halvår kanskje.

I tillegg så bør du jo tenkte på at bunkeren må ha strøm, vann, varme å ventilasjon hvis det skal være boelig, til strøm kan du bruke ett lite agregat som du bruker til å lade opp en array av batterier (10 x 100Ah f.eks) da har du strøm nok til å ha lys i ett par dager til en ukes tid avhengig av hvor mye lys du har. I tillegg så kan du montere som solcelle paneler og slikt for å lade opp batteriene, men det er jo igjen ett problem hvis det er ofte folk som går forbi stedet.

Vann er viktig for overlevelse, du bør undersøke muligheten for å finne rent vann i området, og muligheter for lagring av vann i større mengder på plastdunker o.l. Varme er også en viktig del av overlevelse/komfor, hvis du for taki en vedovn, som du kan sette i bunkeren slik at du kan fyre litt når det blir kalt, evt annen form for varme, gasovner, oljefyring? Når det kommer til ventilasjon så kan du bruke en liten vifte til å trekke luften ut slik at du for konstant gjennomstrømning av luft i bunkeren.

Når det kommer til den nest viktigste faktoren for overlevelse nettopp mat, så er også dette et prosjekt som bør gå over en hvis tidsperiode, handle litt hermetikk og annen mat som har veldig lang holdbarhet hver dag og lagre det hjemme, og når fått en hvis mengde så bringer du det ut til bunkeren for så å starte å handle igjen. Du må værtfall beregne mat for 1 år og kanskje mer.

En annen faktor jeg tror mange glemmer er rett og slett sykdom i en slik situasjon, for det å bo alene på en avside liggende plass uten noe sosial kontakt i 1 års tid kanskje mer, kan føre til ganske mange forskjellige sykdommer, som angst, deprisjon, ensomhet...osv. Så dette er noe du må tilvende deg før du utfører forsvinningen, begynne i det små å være asosial, gjøre alt alene også videre, for da har du mulighet til å vende tilbake til menneskeheten hvis du plutselig fikk veldig angst for å være alene og asosial.
Dette er nok en viktig faktor i denne operasjonen, for det kan ende med at operasjonen din ender på ett mentalsykehus.

Du kan helt fint ha med deg mobil, PC og lignende men ingen av disse tingene kan være registrert på deg. Du kan løse problemet ved at du forteller en kompis av deg som du stoler 100% på om prosjektet (og da mener æ 100%), og spør han om han kan gå å kjøpe mobil/PC/mobilt bredbånd/radio og slikt for deg, slik at det står registrert i hans navn, og før du "forsvinner" så gir du han peng til å betale regningene i ett års tid fremover. Men fortsatt så gjelder det at du ikke kan ha kontakt med noen av de gamle du kjente før du forsvant, du kan ikke bruke noen form for sosiale nettsamfunn som nettby/facebook osv. Du kan bare bruke dem til å sjekke nyheter, lese litt på nFF.
Men igjen så vil dette øke risikoen for å bli funnet, men det er såpass liten i forhold til det med å få sykdommer som angst, deprisjon, ensomhet så jeg ville ha tatt den.

En annen ting du også må forberede deg på før du forsvinner er ID etter at du har forsvunnet, hvordan du skal se ut, hvor du skal bo, hvem skal du være. Jeg har ikke helt klart å finne ut hvordan man skal klare å lure systemet i norge til å få en ny ID, har tenkt litt i den retningen at du drar til en plass og går litt rundt på kirkegårder evt søker litt rundt på nettet etter en person som har forsvunnet men aldri blitt funnet, personen må i tillegg ligne litt på deg. For så å ta over hans ID.

Men så har du igjen det med at hvis du tar over hans ID så vil jo venner/familie av vedkommende som egentlig er forsvunnet bli kontaktet når du blir "funnet" som han. Så det jeg har tenkt på er jo at du kan spille helt borte/forstyrret og hatt total blackout siden du forsvant. At du ikke kjenner igjen noen av familie medlemmene eller noen av vennene.
Så mest sannsynlig hvis du er god å spille så vil jo dem gå på at du er han som egentlig forsvant, og på denne måten så for du deg en ny ID.

Når det kommer til dagen du skal forsvinne så tar du rett og slett å drar ut med båten og at du ikke tar med deg noe annet enn det du treng for å komme deg til bunkeren, alt som du treng skal ligge i bunkeren, peng, mat, vann, bensin, gas.. osv. Så når du kommer i nærheten av der du har bunkeren så tar du og går ganske nært land tar på deg overlevelses drak, setter båten i gir og full gas ut mot havet så hopper du ut av båten og svømmer i land, bare pass på at du ikke har GPS eller mobil på når du drar ut, med tanke på at dem kan spore hvor du har kjørt.

Båten vil mest sannsynlig bli funnet ett par dager etterpå, men siden den sto i gir og full gas så vil det være vanskelig å si hvor du "falt" ut i havet, og leite området vil være såpass stort at det ikke er mulig å finne deg.
Så bor du i 1 år i bunkeren og skifter helt på utseende, for så å vende tilbake til en by der du spiller helt forstyrret og politiet vil mest sannsynlig ta deg inn. Når dem tar avhør av deg, så er det eneste du vet er navnet ditt, også kan du "nevne" plutselig den plassen han som egentlig forsvant bodde på.

___

Det er sikkert noe felt i dette innlegget som kan forbedres ved å gjøre det på en annen måte, men jeg vil egentlig tro at dette er en plan som kan gå ganske så fint hvis den utføres rett.

Men husk at hvis noen utfører en slik prosjekt så må dere ta "farvel" med alle dere kjenner og er glad i, når dere har forsvunnet så kan dere ikke vende tilbake til det gamle. I tillegg så vil dere påføre pårørende/venner en stor sorg.

Og jeg tar ikke ansvar for forsvinningen deres.
Må få føye til at Norge er regna som Europas best overvåkede land iforhold til folketallet.
Oslo og London er blant Europas mest overvåkede hovedsteder i forhold til folketallet.
Sitat av Pete Zafase Vis innlegg
Må få føye til at Norge er regna som Europas best overvåkede land iforhold til folketallet.
Oslo og London er blant Europas mest overvåkede hovedsteder i forhold til folketallet.
Vis hele sitatet...
Har du kilder på dette?
Sorry, min feil. Mente en av Europas mest overvåkede. Trodde jeg hadde lest en artikkel på dette, men jeg tok visst feil.

Derimot:
http://www.universitetsavisa.no/ua_l...aee61.75974161
http://www.frifagbevegelse.no/politi...cle4645838.ece
http://www.dagbladet.no/2009/06/12/k...aking/6691262/
Sitat av Pete Zafase Vis innlegg
Sorry, min feil. Mente en av Europas mest overvåkede. Trodde jeg hadde lest en artikkel på dette, men jeg tok visst feil.

Derimot:
http://www.universitetsavisa.no/ua_l...aee61.75974161
http://www.frifagbevegelse.no/politi...cle4645838.ece
http://www.dagbladet.no/2009/06/12/k...aking/6691262/
Vis hele sitatet...
Takker, interessant lesestoff
Sitat av MagicalTrevor Vis innlegg
Med tanke på at du poster denne setningen på et offentlig forum ca 7-8 dager før Barack Obama lander på Gardermoen vil det nå for deg være en komplett umulig oppgave å gå "off the grid".

Bruker du noen form for elektriske ting, er du stort sett sporbar.

Sporbar:
Mobil
WLAN aktivitet (Fra f.eks ipod touch/laptop)
VISA eller andre kort
Kameraovervåkning (Busser-Tog-Bussstasjoner-Togstasjoner, og ganske mange andre offentlige steder)
Flexus ordningen til Ruter
Lister her er nok mye lenger, men alt jeg kom på i farten.
Vis hele sitatet...
HAHAHAHAHAHA! beste jg har lest på lenge! hahahah xD
Du må slutte med å bruke alt elektronisk utstyr som sender noen form for signal, samt slutte å bruke ting som Flexus ordninger, VISA kort, og lignende.
Du kan heller ikke gå i bank eller lignende. Du må dessuten holde deg unna overvåkningskameraer en god stund. Du må rett og slett leve svært primitivt, og skaffe penger alle andre steder enn fra bank. Kan være lurt å rømme landet, men da må du unngå kollektive reisemåter så mye du klarer.
Hadde vært lurt å forandra utseendet ditt så mye som overhode mulig, og ligget lavt VELDIG lenge.

Forøvrig blir man overvåket når man kjører gjennom bomringer også.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Masi Vis innlegg
Hei, jeg har tenkt på dette før. Og kommet frem til følgende.



Videre så må du jo planlegge hvor du skal gå "under jorden", dette bør være ett sted som er meget avsideliggende, ikke NOEN naboer, helst i en bunker eller lignende med tanke på at det er kanskje ikke så mange som vil søke etter deg på slike plasser. Og i tillegg så bør den være ett lite stykke fra havet, men ikke for langt med tanke på at du må gå fra havet å til bunkeren.

Denne bunkeren kan være en gammel bunker fra krigen som du pusser litt opp og gjør den boelig eller at du rett og slett finner en stor grotte i fjellet som du støiper en bunker i med betong å lekablokker, men her gjelder også samme, ikke gå å handle betong, lekablokker å evt annet matrialle for en hel bunker i samme butikk på samme dag, spre det litt over på forskjellige butikker og forskjellige dager. Og dette bør også gjøre en god stund før forsvinningen, ett halvår kanskje.

I tillegg så bør du jo tenkte på at bunkeren må ha strøm, vann, varme å ventilasjon hvis det skal være boelig, til strøm kan du bruke ett lite agregat som du bruker til å lade opp en array av batterier (10 x 100Ah f.eks) da har du strøm nok til å ha lys i ett par dager til en ukes tid avhengig av hvor mye lys du har. I tillegg så kan du montere som solcelle paneler og slikt for å lade opp batteriene, men det er jo igjen ett problem hvis det er ofte folk som går forbi stedet.

Vann er viktig for overlevelse, du bør undersøke muligheten for å finne rent vann i området, og muligheter for lagring av vann i større mengder på plastdunker o.l. Varme er også en viktig del av overlevelse/komfor, hvis du for taki en vedovn, som du kan sette i bunkeren slik at du kan fyre litt når det blir kalt, evt annen form for varme, gasovner, oljefyring? Når det kommer til ventilasjon så kan du bruke en liten vifte til å trekke luften ut slik at du for konstant gjennomstrømning av luft i bunkeren.

Når det kommer til den nest viktigste faktoren for overlevelse nettopp mat, så er også dette et prosjekt som bør gå over en hvis tidsperiode, handle litt hermetikk og annen mat som har veldig lang holdbarhet hver dag og lagre det hjemme, og når fått en hvis mengde så bringer du det ut til bunkeren for så å starte å handle igjen. Du må værtfall beregne mat for 1 år og kanskje mer.

En annen faktor jeg tror mange glemmer er rett og slett sykdom i en slik situasjon, for det å bo alene på en avside liggende plass uten noe sosial kontakt i 1 års tid kanskje mer, kan føre til ganske mange forskjellige sykdommer, som angst, deprisjon, ensomhet...osv. Så dette er noe du må tilvende deg før du utfører forsvinningen, begynne i det små å være asosial, gjøre alt alene også videre, for da har du mulighet til å vende tilbake til menneskeheten hvis du plutselig fikk veldig angst for å være alene og asosial.
Dette er nok en viktig faktor i denne operasjonen, for det kan ende med at operasjonen din ender på ett mentalsykehus.

Du kan helt fint ha med deg mobil, PC og lignende men ingen av disse tingene kan være registrert på deg. Du kan løse problemet ved at du forteller en kompis av deg som du stoler 100% på om prosjektet (og da mener æ 100%), og spør han om han kan gå å kjøpe mobil/PC/mobilt bredbånd/radio og slikt for deg, slik at det står registrert i hans navn, og før du "forsvinner" så gir du han peng til å betale regningene i ett års tid fremover. Men fortsatt så gjelder det at du ikke kan ha kontakt med noen av de gamle du kjente før du forsvant, du kan ikke bruke noen form for sosiale nettsamfunn som nettby/facebook osv. Du kan bare bruke dem til å sjekke nyheter, lese litt på nFF.
Men igjen så vil dette øke risikoen for å bli funnet, men det er såpass liten i forhold til det med å få sykdommer som angst, deprisjon, ensomhet så jeg ville ha tatt den.

En annen ting du også må forberede deg på før du forsvinner er ID etter at du har forsvunnet, hvordan du skal se ut, hvor du skal bo, hvem skal du være. Jeg har ikke helt klart å finne ut hvordan man skal klare å lure systemet i norge til å få en ny ID, har tenkt litt i den retningen at du drar til en plass og går litt rundt på kirkegårder evt søker litt rundt på nettet etter en person som har forsvunnet men aldri blitt funnet, personen må i tillegg ligne litt på deg. For så å ta over hans ID.

Men så har du igjen det med at hvis du tar over hans ID så vil jo venner/familie av vedkommende som egentlig er forsvunnet bli kontaktet når du blir "funnet" som han. Så det jeg har tenkt på er jo at du kan spille helt borte/forstyrret og hatt total blackout siden du forsvant. At du ikke kjenner igjen noen av familie medlemmene eller noen av vennene.
Så mest sannsynlig hvis du er god å spille så vil jo dem gå på at du er han som egentlig forsvant, og på denne måten så for du deg en ny ID.

Når det kommer til dagen du skal forsvinne så tar du rett og slett å drar ut med båten og at du ikke tar med deg noe annet enn det du treng for å komme deg til bunkeren, alt som du treng skal ligge i bunkeren, peng, mat, vann, bensin, gas.. osv. Så når du kommer i nærheten av der du har bunkeren så tar du og går ganske nært land tar på deg overlevelses drak, setter båten i gir og full gas ut mot havet så hopper du ut av båten og svømmer i land, bare pass på at du ikke har GPS eller mobil på når du drar ut, med tanke på at dem kan spore hvor du har kjørt.

Båten vil mest sannsynlig bli funnet ett par dager etterpå, men siden den sto i gir og full gas så vil det være vanskelig å si hvor du "falt" ut i havet, og leite området vil være såpass stort at det ikke er mulig å finne deg.
Så bor du i 1 år i bunkeren og skifter helt på utseende, for så å vende tilbake til en by der du spiller helt forstyrret og politiet vil mest sannsynlig ta deg inn. Når dem tar avhør av deg, så er det eneste du vet er navnet ditt, også kan du "nevne" plutselig den plassen han som egentlig forsvant bodde på.

___

Det er sikkert noe felt i dette innlegget som kan forbedres ved å gjøre det på en annen måte, men jeg vil egentlig tro at dette er en plan som kan gå ganske så fint hvis den utføres rett.

Men husk at hvis noen utfører en slik prosjekt så må dere ta "farvel" med alle dere kjenner og er glad i, når dere har forsvunnet så kan dere ikke vende tilbake til det gamle. I tillegg så vil dere påføre pårørende/venner en stor sorg.

Og jeg tar ikke ansvar for forsvinningen deres.
Vis hele sitatet...
hehe, dette er noe av det mest naive jeg har lest. Å bygge seg en bunker i en hule i fjellet? Åssen har du tenkt å frakte alt dit uten å bli oppdaget? Hva skal du med penger om du bor i en hule? tror du har sett litt for mye på james bond og gud vet hva. Ville det ikke vert noen tusen ganger enklere å fake drukninga, og reise ing cognito til utlandet bare noen timer etter siste gang du ble sett, før noen i det hele tatt savner deg? for så å kjøpe seg falske id-papirer der du har dratt? Me den planen du beskriver, tipper jeg du hadde blitt tatt etter maks 2 uker, om da ikke folk hadde oppdaga bunkeren din allerede før den var 10% ferdigstillt. Bo ett år i bunkeren? hahaha! og forandre helt på utseendet? bare i james bond de har kirurgiske operasjonssaler i fjellet. tenker du på å anlegge seg skjegg og bart? Hvordan tenker du deg at man kan bruke ID'en til en død person, de er jo sletta fra de fleste register...? Og hvordan tenker du deg at folk skal tro at en vilt fremmed person er en som forsvant for mange år siden? hvordan skal du finne ut om du ligner noen ved å se på gravsteinen? hehe, du er nok ingen spion-kandidat. står vel neppe dødsårsak på en kirkegård heller, i den grad noen som ikke er funnet får gravsteiner. nja, tror nok du må finpusse planen din litt
Kan være greit å peke ut at Euroen er begynt å bli RFID merket så jeg ville generelt vært forsiktig med Norske penger og. RFID brikker er på størrelse med hårstrå og overalt i samfunnet.

Protip: Lær deg å strikke!
Kjøp en båt, og registere den på på deg selv. Fake en ullykke til havs. Du blir etterhvert antatt død. Da må du på forhånd lure din egen fammilie og andre nære venner på at du fks. skall ut å fiske... Mens di leter etter deg må du komme deg ut av Norge og til et sted der det ikke er stort oversikt over folket. Du kan prøve å komme deg til Sør Amerika eller noe ligndene. Og du må ha ny indentighet, alt dette krever litt planlegning så du bør begymnne i god tid
Sist endret av ertsaas; 10. desember 2009 kl. 13:35.
Det skulle være mulig å forsvinne, det avhenger av hva du har gjort. Jeg tror iallefall det er mulig. Norge er ett lite land men om du stikker til f.eks Russland så er det fullt mulig å leve i skjul. Russland liker ikke å samarbeide med land som Norge heller så det hadde ikke blitt prioritert å lete etter en Nordmann i skjul. Men det er like greit å bare ta livet av seg, for jeg tror ikke ett liv som skjult i Russland er noe til liv.
hva med bare å joine fremmedlegionen? easy peasy...
Ville først planlagt og gått grundig igjennom hvor i Norge minst folk kjenner meg. Sørget for noen gode hjelpere/bekjente som ville tjene noen ekstra kroner. Så tatt med meg det absolutt nødvendige, skaffet med falsk dåpsattest/id-kort og slikt. Så kommer det som sikkert gjør litt vondt.... Jeg ville slått/fått slått ut mestepartene av tennene mine, de skal senere legges til det skjelette jeg kommer til og få alle til og tro at brant opp i en husbrann. Alle detaljene tar jeg ikke her, men du skjønner hva jeg ville frem til Hvis alle skal tro jeg er død/forsvunnet så må man jo regne med at alle de involverte holder hodet kaldt.

Sykt? Hehe bare en tanke på hvordan og forsvinne, heldigvis ikke behov for meg
Tror nok den beste metoden er å "drukne" på sjøen for så å rømme til utlandet, hadde prøvd å skaffe meg falsk id på forhånd. Kan sikkert også vær en fordel om du flytter på deg jevnlig etter at du har rømt, og kanskje skifter land med en sånn 2 års mellomromm (kanskje mindre). Jeg tror noe av det viktigste her er at INGEN får vite om planen din, og da mener jeg ingen. Det siste du trenger er noen tilbake her i Norge som ender med å tyste på deg. Det betyr jo også at du aldri må kontakte noen av familien din eller dine gamle venner.

Når det gjelder Masi sin ideé:

Det største problemet blir nokk å bygge bunkersen og å passe på at den ikke blir funnet. Det å jevnlig dra ut med båt til en plass og bygge bunkers tror jeg ikke er så lett å gjøre umerket, om dette skulle gjøres så ville jeg annbefalt å gjøre det en sånn 5-10 år på forhånd, men jeg ser aldri for meg at den ikke ville bli oppdaget.

Å finne seg en ny ID i Norge er nokk ikke så lett, derimot så tror jeg det hadde gått i USA, stort land og mange stater, litt research for å finne noen som nyligt har forsvunnet og som ligner litt på deg for så på mystisk vis å dukke opp igjen og få ide og slikt. Så reiser du vekk og "dør i en tragisk ulykke" for så å flytte til en annen stat med den nye id'en din. Ville nokk skaffet en ny ID først, enten du er i USA eller planlegger å flykte til utlandet.
Sist endret av d-_-b; 13. desember 2009 kl. 09:58.
[/quote]Å finne seg en ny ID i Norge er nokk ikke så lett, derimot så tror jeg det hadde gått i USA, stort land og mange stater, litt research for å finne noen som nyligt har forsvunnet og som ligner litt på deg for så på mystisk vis å dukke opp igjen og få ide og slikt. Så reiser du vekk og "dør i en tragisk ulykke" for så å flytte til en annen stat med den nye id'en din. Ville nokk skaffet en ny ID først, enten du er i USA eller planlegger å flykte til utlandet.[/quote]

Enig her, viktigste er vel og god "falske" id-papirer i orden, for de som fikser det Etter det er det jo bare og følge fantasien, dra til et eksotisk land eller bare
"forsvinne/evt. dø" i Norge :P