Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 775
Jeg har på ett eller annet sykt vis gjort noe lok da jeg satte passord på laptopen min. Takk og pris har jeg også fingeravtrykksleseren aktivert så jeg kommer jo inn. Er bare så irriterende at jeg ikke finner ut hvordan jeg tilbakestiller passord for en admin konto (når man ikke kan oppgi det gamle) - som det jo er å regne som siden jeg er den eneste brukeren og dermed ikke har flere brukerkontoer.

Det er snakk om Win Vista (som jeg ikke liker!!!).

Takk for innspill
prøv å opprette en ny administratorbruker, og gå inn på den for å fjerne passordet på din egen?
Du kan jo bare fjerne passordet på brukeren du er på, for så å sette et nytt. Bare gå inn på Kontrollpanel -> Brukere -> Fjern passord.
Den er prøvd, men da spør den meg om å oppgi "gammelt passord." Når det er et problem at jeg ikke har dette, så nytter ikke det. Eller så har jeg oversett ett eller annet...
hehe! Jo da ser du:

Start-cmd

net user (Adminkontonavnet) 12345

DA er passordet på kontoen 12345

Lykke til
Om programmet er satt opp skikkelig kan du dra fingeren mens du står i "Gammelt passord"-boksen og få det fylt inn automagisk.
Takk folkens Da har jeg lært noe nytt i dag og.