Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 903
Hei. Jeg vet virkelig ikke hvor jeg skal legge tråder som dette, så beklager hvis dette er feil underforum.

Uansett, jeg har en nedlastet film av typen .IMG. Jeg mounter IMG filen og filmen skal jo starte, det er det som skjer med alle andre filmer jeg har som er av type IMG. Jeg bruker da MPC, så når jeg mounter IMG filen åpner programmet seg og alt ser ut til å funke, men filmen vil bare ikke starte...

Jeg har da også prøvd å gå inn på 'min datamaskin' og utforsket filmen derifra, og da kan jeg se at det er 5 filer som er filmen (det er selvsagt mange flere filer der inne, jeg ser at det er disse som hører til filmen på grunn av filstørrelsen) - part 1 til 5. Disse forskjellige er av typen .VOB fil (selv aner jeg ikke hva det betyr). Men uansett, jeg kan åpne part 1 og 2 og se de helt normalt, men når jeg prøver å åpne part 3, 4 eller 5 får jeg bare opp meldingen i MPC "cannot render the file".

Filmen kom også som winrar fil som jeg 'unpacket' og slettet rar filene etterpå, siden jeg ikke trodde jeg trengte de mer - kan dette ha noe med problemet å gjøre?



Takk.
Prøv å åpne .IMG filen direkte i VLC player, pleier å funke.

Nei, etter du har pakket ut trenger du ikke å beholde .RAR filene.
Jeg prøvde det også. Det virket ikke.
Men da fikk jeg bare opp at VLC media player har sluttet å virke. Det får jeg aldri med noen andre filmer...
Ødelagt image, kanskje? Prøv å brenn det ut og test på en DVD-spiller.
DVD spilleren på PC'en min er bedre enn den jeg har til TV'en, så hva forskjell kan det gjøre?
endre filtypen til avi? Det er vel det enkeleste, ellers så prøv RealPlayer eller MPC (MediePlayerClasic)
Sitat av Teknikk Vis innlegg
endre filtypen til avi? Det er vel det enkeleste, ellers så prøv RealPlayer eller MPC (MediePlayerClasic)
Vis hele sitatet...
Beklager for at jeg er ganske noob, men hvordan forandrer jeg filtype?

Og jo, jeg bruker MPC til de fleste type filmer til vanlig, og jeg har prøvd de fleste andre programmer som kan spille av filmer til dette. xD
Høres jo ut som en ødelagt fil?