Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2274
Har lagd en tråd veldig likt denne, har bare kopiert over, siden jeg ikke fikk svar på den andre. Men jeg har forkortet den litt nå =)

Men nok om det. Har litt lyst på en bærbar pc rundt 7-8000kr (Ikke høyere)


Brukes til:

- WoW (World of Warcraft)
- Sikkert mye Word, PowerPoint etc..
- BF2
- Vanlig internett surfing.

Krever:

Bra Grafikkort (det fant du vel ut selv)
Bra Prosessor (åpenbart..)
Minst 4GB med RAM
15+ Tommer


Og for guds skyld ikke si kommentarer som: "Du må nok opp med 10k for å få en bra laptop". Men jeg har flere venner som har bærbare pcer til 5-6-7 tusen kroner som funker strålende.


Tusen takk for meg :P


PS: Still gjerne spørsmål.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hva mer vil du ha? Skulle tro de aller fleste nye laptoper (ekskludert netbooks) klarer dette?

Så hva vil du ha i tillegg? At den tåler en støyt? Thinkpad. Lang batterilevetid? Acers Timeline-serie.
Spiller ikke BF2 selv, men med 2GB RAM og en Intel C2D7300 + ATI X2300 drar jeg wow helt fint iallefall, ikke forvent deg 60FPS, men for min del holder det i massevis.

Mao, du trenger ikke stresse med et megaskjermkort på en billig AcerPC som blir mongovarm etter tre sekunder spilling.
Tøff
Erlnd's Avatar
Trådstarter
Mange gode spørsmål

Jonta: At den tåler litt er bra syns nå jeg, men batteri er vel ikke fullt så viktig siden jeg vil antageligvis ha den i laderen, hele tiden.

AtXvYeA: Intel C2D7300 + ATI X2300 høres sikkert bra ut det. Men vil ha noe litt bra for framtiden, vis du forstår hva jeg mener
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Jonta: At den tåler litt er bra syns nå jeg, men batteri er vel ikke fullt så viktig siden jeg vil antageligvis ha den i laderen, hele tiden.
Vis hele sitatet...
Hvorfor vil du da kjøpe laptop?
et tips: pass på at laptopen har bra nok kjøling! fetteren min har en laptop som blir varm dritfort, så når han er på lan må han ta mange pauser fra spillinga for at pcen skal kjøle seg igjen.
Ville anbefalt deg å kjøpe 1 stk. stasjonær PC til 5k, og 1 stk. minibærbar til 2k. Pose og sekk.

Hvis du går for en laptop med de spesifikasjonene du har i hodet, kjøp også dette: et kjølebrett. Da blir ikke laptopen så gørrvarm under spilling og slikt, regner jeg med. Les også denne guiden hos hardware.no, så fungerer batteriet også den dagen du skal ta den med deg hjemmefra!

Denne fra Multicom er jo også et greit alternativ forresten, som du kan konfigurere slik du ønsker. Levert med eller uten OS, flere valg av prosessor, 7200rpm HDD uten tillegg (+25 kr) og bra spillbarhet med ATI Radeon HD 4650 512MB DDR3-skjermkort. Bra med "bang for the buck". Men vurder selvsagt en større maskin (17"+) hvis du ikke tar deg den med ut i det hele tatt.
Sist endret av httpwhat; 4. november 2009 kl. 18:27.
Tøff
Erlnd's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Hvorfor vil du da kjøpe laptop?
Vis hele sitatet...


Vil ha noe jeg kan ha med meg rundt
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Vil ha noe jeg kan ha med meg rundt
Vis hele sitatet...
du skriver jo litt lenger opp at du skal ha den i laderen hele tiden :P
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av epledisco Vis innlegg
du skriver jo litt lenger opp at du skal ha den i laderen hele tiden :P
Vis hele sitatet...
Hvor mange hjem i Norges vide land har ikke strøm nå om dagen?
Sitat av httpwhat Vis innlegg

Denne fra Multicom er jo også et greit alternativ forresten, som du kan konfigurere slik du ønsker. Levert med eller uten OS, flere valg av prosessor, 7200rpm HDD uten tillegg (+25 kr) og bra spillbarhet med ATI Radeon HD 4650 512MB DDR3-skjermkort.
Vis hele sitatet...
Noen som har en villeste idè om denne ville kunne klare å kjøre "Episode 3" av half life, når det skulle komme ut?

Og; Turbominne, som en kan velge, vil det funke med windows 7?
5400 rpm harddisk VS. 7200 rpm - verdt forskjellen?

Flere som vil anbefale denne fra multicom? Evt. noe annet i ca samme klasse?

Edit: Tilleggsprsmål.
Sist endret av sumoivar; 5. november 2009 kl. 00:18.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Fujitsu PI 3560

Den selger vi på jobben vår til 6995,- med 6gb ddr2-minne, 2,2ghz intel prosessor. GeForce GT 240M 1GB - 2,8GB(dedikert). 16".

Kjempekraftig pc til den prisen, mener jeg.
Er ikke dette
et bra alternativ?
Sitat av sumoivar Vis innlegg
Noen som har en villeste idè om denne ville kunne klare å kjøre "Episode 3" av half life, når det skulle komme ut?

Og; Turbominne, som en kan velge, vil det funke med windows 7?
5400 rpm harddisk VS. 7200 rpm - verdt forskjellen?

Flere som vil anbefale denne fra multicom? Evt. noe annet i ca samme klasse?
Vis hele sitatet...
Om den vil takle Half Life som kommer, vet man vel ikke.

Turbominne fungerer (etter hva jeg har lest) med Windows 7. Merker du forskjell, er vel heller spørsmålet. Oppstart blir muligens littegrann kjappere.

Det koster 114,- å oppgradere fra 5400rpm til 7200rpm 320GB HDD. Det tør jeg påstå er en knall god ide! Har for første gang 7200rpm-disk nå og man merker betraktelig forskjell.

Har sett flere anbefale Multicom sine laptoper her på forumet. Bare søk. Dessuten finner du testene fra teknofil.no, hardware.no, pcworld og vg.no hvis du klikker på "spesifikasjoner" når du ser på maskinen.
Tøff
Erlnd's Avatar
Trådstarter
Sitat av sumoivar Vis innlegg
Er ikke dette
et bra alternativ?
Vis hele sitatet...

Går over prisen.. + at jeg synes 18 tommer er litt FOR stort
Bare hold deg unna HP og Acer.
Da får du fine pc-er
Tøff
Erlnd's Avatar
Trådstarter
var det jeg tenkte og.. HP har et stygt design og acer har jeg hørt er crap
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tøff
Erlnd's Avatar
Trådstarter
GT 240M & GT 220

Begge de drar WoW ganske høyt? (Eller høyt som mulig).

Så på denna her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495389

Billig, og ser ganske bra ut + at den har plass.

Vil vel bruke den mye hjemme, men kommer også til å dra til venner og sitte å spille med dem.

Begynner å bli skuffa, ingen som svarer?
Notebookcheck.net om GT 240 mog GT 220 m - WoW skal nok kunne dras mer enn høyt nok, ja.

Uten at jeg er den største eksperten her inne, vil jeg absolutt påstå at det virker som en grei pc etter dine behov. Nei, du må ikke hoste opp 10k for en maskin du vil game BF2 og wow med (kanskje litt verre med word og PP?). ASUS har vel generelt et godt rykte på seg for sine laptoper. -Og du får med et innebygd webcam!
Sist endret av sumoivar; 16. november 2009 kl. 01:02.
har samme problemet, lite folk som gidder å svare :/
Sjekk CPU her, grafikk her.
Tøff
Erlnd's Avatar
Trådstarter
Sitat av sumoivar Vis innlegg
Sjekk CPU her, grafikk her.
Vis hele sitatet...

Hvorfor skal jeg det??


Og kan du ikke bare besvare spørsmålet mitt..
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Hvorfor skal jeg det??


Og kan du ikke bare besvare spørsmålet mitt..
Vis hele sitatet...
Hva er det egentlig du vil ha svar på nå, sånn helt presist? Kommentar på siste linken din?

Vil bare gjøre deg oppmerksom på at det du nettopp skrev hørtes utrolig frekt og utakknemlig ut. Fyren prøver å gi deg gode kilder til å finne ut av prosessor- og skjermkortvalget ditt. Ville brukt linkene hans for hva det er verdt.

Ikke mye feedback på hva du tenkte om multicom-laptopen jeg linket til tidligere heller, som jeg tror du ville blitt veldig fornøyd med.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Hvorfor skal jeg det??


Og kan du ikke bare besvare spørsmålet mitt..
Vis hele sitatet...
Hvorfor du "skal" det? Fordi du kan bli besøkende nr 100 000 000 på siden jeg linket til, for deretter å bade i penger(!).

Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvilket spørsmål er det egentlig du sikter til her?

Lar "httpwhat's" post si resten...

Sitat av httpwhat Vis innlegg

Denne fra Multicom er jo også et greit alternativ forresten, som du kan konfigurere slik du ønsker. Levert med eller uten OS, flere valg av prosessor, 7200rpm HDD uten tillegg (+25 kr) og bra spillbarhet med ATI Radeon HD 4650 512MB DDR3-skjermkort. Bra med "bang for the buck". Men vurder selvsagt en større maskin (17"+) hvis du ikke tar deg den med ut i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Jeg har ganske nylig kjøpt akkurat denne selv, sitter på den i skrivende stund, og er GODT fornøyd! Jeg har oppgradert litt på CPU og HDD, men ikke så mye at det har veldig mye å si..

Jeg synes denne pc'en fungerer helt strålende til WoW, spiller også spill som FEAR, Assassins Creed og Need for Speed Underground smertefritt..
Tøff
Erlnd's Avatar
Trådstarter
Kan si takk til alle som har kommet opp med forslag!

Da står det mellom denne og multicom pcen..

Ser at den på Komplett har et litt bedre grafikkort.. vet ikke om prosessoren er bedre.. Harddisken blir bedre, men da må jeg bruke mer penger (Noe jeg ikke har lyst til)..

Dette er finale folkens, stem på kandidaten du ønsker skal gå videre :P

Noen som vil si noe?
Jeg ville personlig gått for multicom-maskinen, med det er begge bra valg.

Ville også vurdert å endre litt hvordan du prater til folk her, så får du sikkert flere og raskere svar.
Tøff
Erlnd's Avatar
Trådstarter
Har lagt merke til det ja. Har vært en skikkelig bortskjemt snørrunge. Dere vil jo bare hjelpe. Beklager folkens!
Jeg har bestilt denne fra Komplett, og jeg tror jeg blir kjempe fornøyd, ser ut til å være en kjempe laptop.


http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495437
Tøff
Erlnd's Avatar
Trådstarter
Vis jeg velger 7200 RPM hardisk.. Hvor lang tid vil det ta før det ankommer postkontoret/meg?

Sitat av Jack Daniels Vis innlegg
Jeg har bestilt denne fra Komplett, og jeg tror jeg blir kjempe fornøyd, ser ut til å være en kjempe laptop.


http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495437
Vis hele sitatet...


Grafikkortet ser litt gammelt ut

Noen som kan fortelle meg litt om deres erfaringer til Multicom?