Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1701
Heii, ny på forumet
Har sikkelig lyst å prøve flein, hørt det kan blandt annet kan redusere depresjon og at d kan endre perspektivet ditt på livet, og det vil jeg oppnå. men usikker på hvordan jeg kommer til å håndtere det, jeg er en person som blir lett overstimulert, feks av uvante teksturer og sterke lys.
Jeg har alltid hatt interesse i spirituality og sånt..
tips til første gang? Og mååå jeg ha en tripsitter? Har ikke særlig venner og vet ikke om noen.
-Jente 16
Sist endret av Iløvplants; 15. oktober 2023 kl. 15:34.
Jeg vil anbefale deg å vente, helst ni år.
Du er alt for ung vent som sagt over.
Du skrev tidligere om at du hadde issues du jobber med å finne ut av og at du har et uheldig forhold til benzo.
Det er en veldig uheldig kombinasjon med flein. Råder deg til å ta den tunge og tøffe veien med å bearbeide dine traumer og ha tålmodighet. Også kan du vurdere å prøve flein senere i livet hvis det viser seg å fremstå som nødvendig.
Det er ingen rus som vil fungere som en quickfix på noen som helst av dine utfordringer. All rus er en kortsiktig løsning på et langsiktig problem, ergo er de ingen faktisk løsning.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man kaster jo sinnet basically inn i en vaskemaskin så det er greit å gjøre det når man er ferdig utviklet 24-25+
Gjorde jo det selv når jeg var 17 såklart, interessert i og se noen trippy visuals men hva som fulgte var meget forstyrrende, og ikke minst givende
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Helt ærlig du burde gjøre det, hvert fall hvis det "kaller" på deg. Er sikkert 2 år siden jeg tok det, men måten jeg ser på høstfarger nå er jævlig givende må jeg påstå, ja man får et nytt perspektiv bra et også. Do shrooms!
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Iløvplants Vis innlegg
Heii, ny på forumet
Har sikkelig lyst å prøve flein, hørt det kan blandt annet kan redusere depresjon og at d kan endre perspektivet ditt på livet, og det vil jeg oppnå. men usikker på hvordan jeg kommer til å håndtere det, jeg er en person som blir lett overstimulert, feks av uvante teksturer og sterke lys.
Jeg har alltid hatt interesse i spirituality og sånt..
tips til første gang? Og mååå jeg ha en tripsitter? Har ikke særlig venner og vet ikke om noen.
-Jente 16
Vis hele sitatet...
Du er 16, så nei du er ikke klar for det, selvom det føles slik.


Du sitter på en stein i skogen og venter spent på effekten, plutselig kommer en kraftig bodyload som gjør at du blir ukomfortabel og uvel.
Så begynner du å vandre vidre langs stien for å komme vekk fra ubehaget.

Du skjønner ikke lenger hvorfor du føler deg shit, alt du vil nå er å komme hjem, for nå begynner det å bli kaldt også. du vet ikke hvordan du tar igjen glidelåsen på jakka engang.

Nå er du redd, kald, engstelig, sliten, uvell, kvalm (kanskje med spy også) og du skjønner ikke hvordan du skal hjelpe deg selv.

i en situasjon hvor det er så intenst at du nesten kun akter på instinkt. Hva gjør du da?


De fleste har stort sett gode turer, men en dag er det ikke en god tur.
Min første tur var egodød med besøk av helvette. hatt noen badtrips, men de fleste turer er helt nydelig.
Etter noen harde runder så blir man flinkere på å gjenkjenne at det går mot sør.

Første badtrip ga jeg opp og la meg ned å gråt.
Forrige badtrip fikk jeg kasta meg i dusjen istedenfor å gi opp og vipps så satt jeg naken ved peisen med 20 Prince Mill og sikkelig latterkrampe.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Helt ærlig du burde gjøre det, hvert fall hvis det "kaller" på deg. Er sikkert 2 år siden jeg tok det, men måten jeg ser på høstfarger nå er jævlig givende må jeg påstå, ja man får et nytt perspektiv bra et også. Do shrooms!
Vis hele sitatet...
Idiotisk anbefaling å gi til en 16åring.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Helt ærlig du burde gjøre det, hvert fall hvis det "kaller" på deg. Er sikkert 2 år siden jeg tok det, men måten jeg ser på høstfarger nå er jævlig givende må jeg påstå, ja man får et nytt perspektiv bra et også. Do shrooms!
Vis hele sitatet...
Eller er det hodet hennes som "kaller" etter flukt, lykke og eufori?
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Eller er det hodet hennes som "kaller" etter flukt, lykke og eufori?
Vis hele sitatet...
Ja det er jo også mulig men må da være lov en gang i blant, man får også "avsmak" av psykedelika etter et par ganger. jeg vil gjøre det igjen, men det blir om 5 år minst, føler det sitter fortsatt uansett om det er så lenge siden. Ikke trippen eller noe sånt, men perspektivet.
Sitat av Iløvplants Vis innlegg
Heii, ny på forumet
Har sikkelig lyst å prøve flein, hørt det kan blandt annet kan redusere depresjon og at d kan endre perspektivet ditt på livet, og det vil jeg oppnå. men usikker på hvordan jeg kommer til å håndtere det, jeg er en person som blir lett overstimulert, feks av uvante teksturer og sterke lys.
Jeg har alltid hatt interesse i spirituality og sånt..
tips til første gang? Og mååå jeg ha en tripsitter? Har ikke særlig venner og vet ikke om noen.
-Jente 16
Vis hele sitatet...
Jeg brukte selv flein og andre psykedelia fra jeg var rundt den alderen og mange år fremover. Jeg hadde noen vanvittige opplevelser med det, men sett i ettertid så skulle jeg ønske jeg hadde ventet med det til jeg var mer moden og klar for det, det kan være heftige opplevelser!
Om du velger å gjøre det så bør du absolutt ha en erfaren tripsitter til å passe på!
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Idiotisk anbefaling å gi til en 16åring.
Vis hele sitatet...
Ahh TS er 16 ja, skulle visst lest gjennom da hadde jeg ventet til hvert fall 18 år ass helst 20 egt.
Hei TS.

Selvom du har lest at fleinsopp kan ta bort en depresjon så betyr det ikke at det hjelper for deg.

Jeg tror heller at psykedelika(sopp, lsd osv) vil heller gjøre vondt verre, fordi du er i den livssituasjonen du er i.

Greit nok å ruse seg fordi man vil ha det gøy, men ikke bruk noen unnskyldninger for å ruse deg.
Nei, flein er ikke noe som endrer livet. Kan være litt enig i at det kan redusere et nedstemt sinn, men da på litt samme måte som at en psykologtime, en sosial aktivitet eller noe annet som din kropp får et velbehag av. Men om det blir en digg tur, en jævlig tur eller en kjedelig tur kan du aldri være helt sikker på. Eller kjedelig kan du være sikker på, det er bare å ta veldig lite. Mulig å få en sykt digg tur selv om man har vært nede i kjelleren over tid. Det er også mulig å få en dritt tur selv om humøret har vært okay over en lengre tid selv med samme inntaksmåte å mengde. Grunnen til at det ikke anbefales å ta om man er litt nede er at sinnsstemning blir ytterligere forverret om man allerede har det dritt fra før.
Sitat av Iløvplants Vis innlegg
Heii, ny på forumet
Har sikkelig lyst å prøve flein, hørt det kan blandt annet kan redusere depresjon og at d kan endre perspektivet ditt på livet, og det vil jeg oppnå. men usikker på hvordan jeg kommer til å håndtere det, jeg er en person som blir lett overstimulert, feks av uvante teksturer og sterke lys.
Jeg har alltid hatt interesse i spirituality og sånt..
tips til første gang? Og mååå jeg ha en tripsitter? Har ikke særlig venner og vet ikke om noen.
-Jente 16
Vis hele sitatet...
Hvis du altså må ta shrooms ta pilosycbin og ikke flein, ikke i starten værtfall. Folk kan tale at flein er ganske sterkt derfor vanlig pilosybin cubensis må prøves også
morkakespisende
Man kan dessverre aldri slå fast hvordan en psykedelisk tripp kommer til å påvirke psyken til et menneske og det er mange som mener det er ekstra risky når man er ung og hjernen samt mennesket som bærer den fortsatt er i utvikling.

Gjør det du selv føler er riktig. Om du skulle ta flein, eller annen psykedelika så anbefaler jeg å ha tripsitter de første gangene samt at du starter med milde doseringer som ett ydmykt og enkelt gram.

Noen over sa "ta flein og ikke psilocybin"--vær obs på at psilocybin også er virkestoffet i spiss fleinsopp (psilocybe semilanceata.)

Ta vare på deg selv
Ikke ha det travelt med å teste sopp.

Det er ett kraftig verktøy.

Du er ikke nødt til å ha tripsitter. Med god planlegging kommer du langt.

En tripsitter kan være nyttig for å håndtere musikk eller andre ting som kan bli vanskelig når man turer.

Les om set og setting. Vær forberedt på at du kan bli konfrontert med ubearbeida ting innvendig.

Legg til rette for at du kan gå deg en tur, Vær i koselige omgivelser.

Ha muligheten til å snakke med noen om du føler behov for det.

Ha vann og frukt tilgjengelig

Lag te med soppen, bland ingefær og honning i. Dette hjelper på at det ikke blir så hardt på magen.

Virker også raskere da.


Igjen: ikke ha det for travelt med å teste sopp. Ikke forvent at folk på din alder har det minste begrep om hva det innebærer eller har modenheten til å være en god partner for deg på tur.


Spør i tråden her om ting du lurer på, ta vare på deg selv
Du har allerede hatt en rusutløst psykose. La skallen hvile. Du er tydeligvis sårbar for psykoser og da er flein klein.
Sitat av Iløvplants Vis innlegg
Heii, ny på forumet
Har sikkelig lyst å prøve flein, hørt det kan blandt annet kan redusere depresjon og at d kan endre perspektivet ditt på livet, og det vil jeg oppnå. men usikker på hvordan jeg kommer til å håndtere det, jeg er en person som blir lett overstimulert, feks av uvante teksturer og sterke lys.
Jeg har alltid hatt interesse i spirituality og sånt..
tips til første gang? Og mååå jeg ha en tripsitter? Har ikke særlig venner og vet ikke om noen.
-Jente 16
Vis hele sitatet...
Nå kan jeg ikke si så mye om å vente til du er eldre siden jeg er 17 og tok 2g hillbilly i helga for første gang. Tok med noen venner og kan si at det var den beste rusen jeg har hatt til nå. MEN det betyr ikke at det er en bra ting for deg, jeg tok det for å finne svar og få roet meg ned men nå sitter jeg og føler meg ganske tom og med mange fler spørsmål. Om du tenker å ta det er det veldig viktig med tripsitter ja. En du stoler på og helst erfaren innen sopp. Jeg falt ut flere ganger og fikk noen ganske fæle tanker men ble henta inn av en god kompis som var edru og tripsitta. vær forsiktig om du har tunge tanker fra før av
Du er fantastisk naiv.
Du aner ikke hvor lite du vet.