Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2678
Har nettop fått sansen for CBD dråper fra sverige. Den lille flaska jeg kjøpte kosta 1300kr og skulle holde 300 små dråper tror jeg det var. Uansett litt i dyreste laget og jeg mista den på byen igår... Man får forresten flere styrker og med og uten THC. Jeg tok den dyreste med THC selvfølgelig. Det er ingen problemer at dem tar det i tollen siden det er merket som kroppsolje (not for digestion).

Tenker hamp olje også som du kan få kjøpt i Norge er nymotens tran, veldig mange posetive helsegevinster med det.

Det jeg spør om er letteste måten å lage det selv? Måtta jeg hypotetisk sett grodd hamp/cannabis, kjørt en ekstrasjon på det? Inneholder Hamp planten uten THC CBD? Eller tror dere jeg kunna bare kjøpt en mørk og oljete hasjtype og blanda med evt cocosolje og kanskje tilogmed fått en liten high? Noe sier meg det ikke er helt optimalt, men kjør på med noen erfaringer dere som har litt peiling
Altså dråper? Hvor mange mg er det totalt med thc og cbd i de 300?

Om du blander hasj i olje får du ikke særlig funk, i alle fall ikke uten å varme det opp.

Skal du liksom spise?

Det jeg har gjort er å "koke" hasjen i smør i en time(skål med smør og hasj i kokende vannbad), da kan det spises. Du får en litt tyngre funk som varer mye lengre enn å røyke.

Men på smak kan d nok ikke sammenlignes med svenskedråpene dine, for på måten jeg beskriver smaker det veldig vondt. Og du kan ikke spise en dråpe, en må ta seg ei teskje. Beregner som regel 0,25gr hasj i smør for å kjenne noe særlig, mens 1gr er så heavy at det ga i alle fall meg stemmer i hodet(noe jeg aldri har hatt utenom ved substans-stimuli).

Jeg antar du kan bruke hvilken olje du vil på denne måten.

Men for å få laga seg olje med høyt innhold, må du destillere/ skille ut thc/cbd fra bønna på en eller annen måte. Noe som sikkert går an, men som jeg misstenker er rimelig komplisert, spesielt siden du må varme opp for å aktivere thc/cbd, og det ikke er langt igjen til at det bare fordamper da. Ser for meg du kan lage deg en kondensator av noe slag, eller at det finnes kjøpe. Men dette tror jeg er relativt strevsomt få taket på. Utube og google har nok guides, though.

Forresten finnes det omtrent ikke hamp i Norge med cbd. Det meste er avla for mest mulig merkbar funk, dvs at thcnivået er skyhøyt, mens andre cannabinoder er omtrent IKKEeksisterende.

Derfor så mange havner på tvang i psykiatrien om dagen. Har seriøst tre kompiser som har vært lagt inn bare de siste fem åra.

Og cbd hjelper mot paranoia og vrangforestillinger, så slik sett virker olje fra Sverige som en god løsning. Uten at jeg vet noe om dine vaner ��

Angående hamp plante uten thc, den industrielle hampen? Den har litt thc, men jeg har ikke sett den testet for noen andre cannabinoder noe sted. Fordi det bare er krav til at den skal ha under et visst nivå thc, så den ikke skal kunne benyttes til åpenbare formål.

Om det er f eks 30 prosent cbd i det du bestiller, er prisen slett ikke verst.

De ser gjennom fingra med cbd, men om d r thc i dråpene, ville jeg regna med det blir stoppa før eller siden. Da tar de det, og det kan hende de ringer og hører om du vil tilstå å ha bestilt.

Etter dette vil de stoppe alt du bestiller(som er ulovlig), PCen deres flagger bare navnet og adressa di når det går gjennom systemet deres.

Ang å bruke cbd mot angst(som jeg har gjort), er min erfaring at angsten blir borte, men.. Jeg må bruke det konstant, for i d cbden er ute, kommer angsten igjen dobbelt så hardt.

Så d har jeg slutta md.

For min del er all cannabis lagt til side, og etter ett år kjennes det ut som kognisjonen og dopaminproduksjon er plass igjen.
Sist endret av CBDbudbuddy; 24. august 2022 kl. 04:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av fjellape Vis innlegg
Måtta jeg hypotetisk sett grodd hamp/cannabis, kjørt en ekstrasjon på det?
Vis hele sitatet...
Ja.

Sitat av fjellape Vis innlegg
Inneholder Hamp planten uten THC CBD?
Vis hele sitatet...
Ja.

Sitat av fjellape Vis innlegg
Eller tror dere jeg kunna bare kjøpt en mørk og oljete hasjtype og blanda med evt cocosolje og kanskje tilogmed fått en liten high?
Vis hele sitatet...
Ja, men å fjerne thc krever laboratorium så du vil blitt fjern i tillegg akkurat som om du hadde røyka (minst). Når du røyker mørk/indica får du også i deg masse cbd, mye mer enn en en hel flaske fra sverige, men thc-en "veier opp" opp for cbd-en så du får en annen effekt enn rein cbd.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
PS: Øverste domstol i EU har nylig bestemt at CBD er lovlig i hele EU, så om du befinner deg i ett land hvor denne domstolens avgjørelser er gjeldende kan du bare kjøpe CBD.
Det fins egne cbd strains som dyrkes til slikt formål. Mengde cannabinoid varierer fra type til type.
Takk for alle svar, jeg har bare vært litt opptatt. Jeg brainstorma litt når jeg lagde tråden Var heldig og fant igjen CBD flaska mi da Men er villig til å finne ut av noen oppskrifter med hasj/grønt olje slik jeg få det billigere og dosere det med en mye større pipettflaske.

Eventuelt mikse med cannabioder/og hampolje? Hasj er vel like fettløselig i olje som smør om det blir dekarba godt nok.

Er 30% i den flaska mi siden du spurte CBDbudbuddy.

Om oppskrifta på dette innebærer at jeg blir litt fjern, så er det egentlig bare en bonus men største formålet er å faktisk bare vær smertefri og avslappet, og det kan jeg få av bare litt edibles har jeg funnet ut.

Jeg har et overforbruk når jeg røyker der jeg blir lei/får smånoia av å skjule pipa/jointen for ikke å snakke om lukta, for naboene og når jeg går tur og røyker.
Da er en sånn pipetteflaske med edibles ganske genialt viss man tenker over det.

Ikke for å spore helt av temaet Har faktisk studert litt Amanita Muscaria(Rød fluesopp) gjennom Amanita dreamer nettsiden, for tiden. Og vurdert om jeg skal prøve å lage ett ekstrakt der jeg koker ned alkohol med tørka sopp, også videre helle det lille som blir igjen av veske på en pipetteflaske. (Microdosering) For dem som ikke vet så er ikke Amanita direkte giftig for leveren, og så nevrotoksisk i små doser som man har trodd. Veldig mye missforståelser ved denne soppen og det var en som skulle motbevise verden det ved å spise flere kg råe sopp. Det gikk ikke helt greit for kroppen hass hørte jeg.

Sålenge du omdanner all ibotensyre til muscimol ved tørking på 35c. Jeg har testet det og det funker. Veldig chill følelse, nesten som et lite glass vin om man stepper opp dosen til ca 3g, men det er på helt eget ansvar og jeg tror ikke rusen er for alle. Ei teskje tørka og knust sopp er microdosering og det merker man ikke så veldig mye av. Når det er sagt har jeg hørt det kan ha kjipe interaksjoner om du har drukket ofte/mye alkohol, drugs siste tiden, eller bruker enkelte typer medisiner. Jeg fikk søvnparalyse og syke ville drømmer av det på ca 5g.

Har også hørt Amanita er nært beslekta med Cannabioder selvom GABA er noe helt annet i bunn og grunn. Klarer ikke helt å finne info på nettet om "synergien" eller hva man skal kalle det, når man kombinerer dette med CBD. Imidlertid ikke hørt at det er noe problem heller. Sikkert fordi det er så lite forskning på fluesopp fra før av, men det blir pratet opp i skyene av Amanita Dreamer om nåværende forskning på siden hennes, og at det muligens kan reparere ødelagde nervebaner i hjernen, behandle, angst, PTSD og depresjon og ha flere helsefordeler.
Her kan dere lese om veldig mye. Siden jeg synest Amanita tråden på forumet her er litt rotete. https://www.amanitadreamer.net/.

Ifølge illvit.no så skal cannabioder også kunne hjelpe hjernen å reparere seg fortere etter en hjernerystelse.

Veldig interresangt spør du meg.

Takk for alle svar, jeg har bare vært litt opptatt. Jeg brainstorma litt når jeg lagde tråden Var heldig og fant igjen CBD flaska mi da Men er villig til å finne ut av noen oppskrifter med hasj/grønt olje slik jeg få det billigere og dosere det med en mye større pipettflaske.

Eentuelt mikse med cannabioder/og hampolje? Hasj er vel like fettløselig i olje som smør om det blir dekarba godt nok.

Er 30% i den flaska mi siden du spurte CBDbudbuddy, sikkert minimalt med THC

Om oppskrifta på dette innebærer at jeg blir litt fjern, så er det egentlig bare en bonus men største formålet er å faktisk bare vær smertefri og avslappet, og det kan jeg få av bare litt edibles har jeg funnet ut.

Jeg har et overforbruk når jeg røyker der jeg blir lei/får smånoia av å skjule pipa/jointen for ikke å snakke om lukta, for naboene og når jeg går tur og røyker.
Da er en sånn pipetteflaske med edibles ganske genialt viss man tenker over det.

Ikke for å spore helt av temaet Har faktisk studert litt Amanita Muscaria(Rød fluesopp) gjennom Amanita dreamer nettsiden, for tiden. Og vurdert om jeg skal prøve å lage ett ekstrakt der jeg koker ned alkohol med tørka sopp, også videre helle det lille som blir igjen av veske på en pipetteflaske. (Microdosering) For dem som ikke vet så er ikke Amanita direkte giftig for leveren, og så nevrotoksisk i små doser som man har trodd. Veldig mye missforståelser ved denne soppen og det var en som skulle motbevise verden det ved å spise flere store fluesopp på youtube. Det gikk ikke helt greit for kroppen hass hørte jeg, men han lever. Også har du dem så våger seg med Pantherfluesopp.

Sålenge du omdanner all ibotensyre til muscimol ved tørking på 35-55c. Jeg har testet det og det funker. Veldig chill følelse, nesten som et lite glass vin om man stepper opp dosen til ca 3g, men det er på helt eget ansvar og jeg tror ikke rusen er for alle. Ei teskje tørka og knust sopp er microdosering og det merker man ikke så veldig mye av. Når det er sagt har jeg hørt det kan ha kjipe interaksjoner om du har drukket ofte/mye alkohol, drugs siste tiden, eller bruker enkelte typer medisiner. Hold deg unna kullsyre siden det kan gjøre deg kvalm. Synest det var litt udelikat å skulle spise den soppen, så jeg lagde en shot med sitron i siden det tar bort smaken og potenserer muscimolet tror jeg. Jeg fikk skikkelig søvnparalyse og syke ville drømmer av det på ca 5g, så vær forsiktig.

Har også hørt Amanita er nært beslekta med Cannabioder selvom GABA er noe helt annet i bunn og grunn. Klarer ikke helt å finne info på nettet om "synergien" eller hva man skal kalle det, når man kombinerer dette med CBD. Imidlertid ikke hørt at det er noe problem heller. Sikkert fordi det er så lite forskning på fluesopp fra før av, men det blir pratet opp i skyene av Amanita Dreamer om nåværende forskning på siden hennes, og det er vist mye forskning om den per dags dato. Det muligens kan reparere ødelagde nervebaner i hjernen, behandle, angst, PTSD og depresjon, kreftmotvirkende og ha flere helsefordeler. God smertestillende effekt ivertfall, økt fokus osv.
Her kan dere lese om veldig mye. Siden jeg synest Amanita tråden på forumet her er litt rotete. https://www.amanitadreamer.net/.

Ifølge illvit.no så skal cannabioder også kunne hjelpe hjernen å reparere seg fortere etter en hjernerystelse.

Veldig interresangt spør du meg, men hold dere gjerne til cannabis ekstrakt i denne tråden hehe
Sist endret av fjellape; 26. august 2022 kl. 03:22. Grunn: Sorry rotete innlegg, jeg skriver på mobiltelefon.
Man kan veldig enkelt lage ekstrakt / konsentrat av cannabis. Man blander det med feks sprit og filtrerer vekk plantematerialet før man fordamper vekk spriten.

Dette gir ikke CBD olje men såkalt fullspekter olje (full spectrum) hvor alt av virkestoff og terpener er med. Det er en gul seig guffe som de kaller for "dabs" denne kan røykes eller lages tinktur av blandt annet

Dersom du skal hente ut KUN CBD og ikke vil ha de andre virkestoffene så er dette mulig men krevende. Har aldri gjort det men vet at de kjører sprit blandinga gjennom noen veldig fine korn. Siden molekylene til de forskjellige virkestoffene er av ulik størrelse kan man velge korn av en sånn størrelse at kun de ønskede molekylene kommer gjennom korna mens de som er større blir igjen. Denne prosessen må gjøres flere ganger med forskjellige størrelser på korna.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av fjellape Vis innlegg
Men er villig til å finne ut av noen oppskrifter med hasj/grønt olje slik jeg få det billigere og dosere det med en mye større pipettflaske.
Vis hele sitatet...
Her er en oppskrift jeg har skrevet på hvordan tilnærme seg perfeksonisme hjemme på kjøkkenet, ved hjelp av nøysomhet og rein tålmodighet.

Oppskrift: Perfekte edibles ved hjelp av steketermometer.

Her har du to pene grafer som forteller deg hvordan du kan maksimere enten THC eller CBD ved å meget nøyaktig styre temperatur og tid ved dekarbing:


Kilde

Du må altså velge ett punkt (temp og tid) i grafen over, som målsetting, før du starter. Feks. i oppskriften har jeg valgt 115℃ i 30 min for maks THC.

Og her er en graf som viser hvordan THC først øker og så synker over tid ved ulike temperaturer:


(Klikk for større bilde.)

For maks CBD, og minimum THC, ser det faktisk ut som om du må velge lav temp og lang tid, feks. 90℃ i 12 timer(!), som antagelig er krevende å kontrollere.

Husk at hvis materialet du starter med inneholder nesten ingen CBD kan du ende opp med ingenting, og hvis det inneholder veldig mye THC kan du ende opp veldig fjern.

Å blande resultatet med kjøpt CBD-olje er en interessant idé btw.

Prøv deg fram og lykke til.