Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 881
Noen som er flinke til å sette sammen HTPC-er her? Trenger å komme i kontakt med noen som har dette og har erfaring med å bygge selv. Kan skrive litt om mine tanker rundt hva jeg ønsker. Dette skal være mitt mediesenter i stuen for hovedsaklig: Film, TV-serier, Bilder, Musikk. Og kommer til å kjøre XBMC Frodo 12.2.
  • Det skal være en mediesenter som jeg skal ha plass i en vanlig TV kommode i stuen (skal måle senere)
  • Minst mulig støy da denne skal stå i stuen!
  • Ønsker at GPU skal støtte 3D-filmer (.mkv-filer ikke fulle blurays) om mulig (Har en Samsung 3DTV)
  • Ønsker en Magic-remote som går på IR som jeg kan bruke til å navigere i XBMC
  • Ønsker en SSD som yter bra (IOPS) med plass til Windows 8.1 og litt ekstra (trenger ikke være noe ekstremt stor så lenge det er plass til OS-et)
  • Ønsker 16GB DDR3 1600Mhz da dette er blitt såpass standard nå idag. (anbefalinger er ønsket utfra erfaring)
  • Jeg vil ha et kabinett med mulighet for å oppgradere med en harddisk på senere tidspunkt. Skal ha en SSD og en 4TB til å begynne med men ønsker muligheten for å legge til en eller flere 4TB disker på et senere tidspunkt.
  • Selvfølge egentlig men skal dra ALT av filmer jeg kaster på den. Selv blurayfilmer i fullformat. Har et ekstern blu-raydrev jeg skal bruke.
  • HK må ha plass til trådløst nettverkskort (helst)


Resten av oppsettet er dere fri til å velge! Ønsker ikke det dyreste! Heller deler folk har god erfaring med som ikke koster skjorta har ikke noe spesielt budsjett.

Håper jeg kan få noen gode tips og innspill fra dere som har dette allerede! Tusen takk isåfall!
Sist endret av arildsd; 24. oktober 2013 kl. 19:15.
Ikke hardware messig tips, men software :P

www.team-mediaportal.com anbefaler jeg sterkt fremover XBMC

Kjørt mediaportal i snart 8-10 år og det er mange mange hakk bedre enn xbmc.

Har du i tillegg parabol - kan du kjøpe satkort og se tv via mediapcen .. gjøre pvr opptak etc.
Sitat av roffern Vis innlegg
www.team-mediaportal.com anbefaler jeg sterkt fremover XBMC

Kjørt mediaportal i snart 8-10 år og det er mange mange hakk bedre enn xbmc.
Vis hele sitatet...
Jeg er nysgjerrig; hva er det som gjør Mediaportal mange, mange hakk bedre enn XBMC?

Har du i tillegg parabol - kan du kjøpe satkort og se tv via mediapcen .. gjøre pvr opptak etc.
Vis hele sitatet...
Dette har vel XBMC støtte for også, afaik.
Trådstarter
11 0
Sitat av roffern Vis innlegg
Ikke hardware messig tips, men software :P

www.team-mediaportal.com anbefaler jeg sterkt fremover XBMC

Kjørt mediaportal i snart 8-10 år og det er mange mange hakk bedre enn xbmc.

Har du i tillegg parabol - kan du kjøpe satkort og se tv via mediapcen .. gjøre pvr opptak etc.
Vis hele sitatet...
Har vurdert det også, så får se litt an, tror du kan gjøre det med XBMC også. Men trengher virkelig hardware forslag