Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2355
Jeg har røyket av og på siden juni, men den siste måneden etter jeg starta og jobbe så sliter jeg med å huske hva jeg gjorde dagen før... har cannabis noen innvirking på dette? takker for svar=)
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Svaret er;

Ja!
det suger ganske greit med tanke på at jeg må skrive logg hver dag.... har det noe og si hvor ofte man røyker og kan det øke sånn at du får gullfisk minne?
JA det har det, når jeg drev og røyker javnt måtte jeg sitte lenge og tenke hva jeg gjorde dagen før og vilken dag det var og det som skjedde i går enklig skjedde for 3 dager siden, du blander dager og glemmer ting..
Takk for svar=) fikk jeg oppklart noe som har plaget meg en stund=)
Kjenner til det samme ja
Bare ta en pause, så skal du se det forbedrer seg etter 1-2uker. Varierer selvfølgelig fra person til person.
Jeg synes det spörs veldig på mengden man röyker dagen för. Kommer jeg hjem fra jobb og fyrer 6-7 feite, er hukkommelsen ganske redusert til dagen etter. Derimot om jeg bare tar en spliff en times tid för jeg hopper i köya, merker jeg ingen forskjell
Oh yes mister, cannabis får skallen nesten til å stå stille i både lære sammenheng å memorering.
En stoner vil påstå at han lærer (ja han gjør det) men det vil ta han 1 mnd å lære noe andre lærer på 1 uke more or less grunnet akkurat det med hukommelsen.
Sitat av JoyToy Vis innlegg
Oh yes mister, cannabis får skallen nesten til å stå stille i både lære sammenheng å memorering.
En stoner vil påstå at han lærer (ja han gjør det) men det vil ta han 1 mnd å lære noe andre lærer på 1 uke more or less grunnet akkurat det med hukommelsen.
Vis hele sitatet...
Bra at i hvertfall du har presise fakta om det temaet der...
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Bra at i hvertfall du har presise fakta om det temaet der...
Vis hele sitatet...
Man åpner heldst ikke kjeften om ting man ikke er sikker på
Sånn er i hvertfall jeg!
Sist endret av JoyToy; 2. september 2011 kl. 08:11.
Sitat av JoyToy Vis innlegg
Man åpner heldst ikke kjeften om ting man ikke er sikker på
Sånn er i hvertfall jeg!
Vis hele sitatet...
Ikke kom med BS påstander om du ikke kan linke til fakta

Ja det påvirker hukommelsen, det jeg slitter mest med er at jeg mister VELDIG fort hukkomelsen når jeg drikker. Jeg har derimot ingen problemer overhodet med å huske viktige ting, det er mer de uviktige tingene som glipper når jeg røyker.
Sitat av JoyToy Vis innlegg
Oh yes mister, cannabis får skallen nesten til å stå stille i både lære sammenheng å memorering.
En stoner vil påstå at han lærer (ja han gjør det) men det vil ta han 1 mnd å lære noe andre lærer på 1 uke more or less grunnet akkurat det med hukommelsen.
Vis hele sitatet...
Sitat av JoyToy Vis innlegg
Man åpner heldst ikke kjeften om ting man ikke er sikker på
Sånn er i hvertfall jeg!
Vis hele sitatet...
Hmm... synes det er nettopp det du har gjort. Virker sånn i hvertfall..
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Hmm... synes det er nettopp det du har gjort. Virker sånn i hvertfall..
Vis hele sitatet...
Var jo hans egen subjektiv mening det der.
Så det er greit han kommer med det?
Vanskelig å komme med noe objektivt når det kan variere fra person til person.
Største grunnen til att jeg ikke driver med hasj er fordi det påvirker hukommelsen min å da effektiviteten min på jobb.
Du glemmer på en måte ikke noe, det er mer som om du mangler innholdsregister. Du må skumme igjennom hele "boka" for å finne riktig side. Jeg bruker kalenderen i outlook til alt.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Var jo hans egen subjektiv mening det der.
Så det er greit han kommer med det?
Vanskelig å komme med noe objektivt når det kan variere fra person til person.
.
Vis hele sitatet...
Han skriver; "En stoner vil påstå at han lærer (ja han gjør det) men det vil ta han 1 mnd å lære noe andre lærer på 1 uke more or less grunnet akkurat det med hukommelsen."
- Det virker ikke som han prøver å uttryke sin egen subjektive mening der..

Det du skriver, som jeg har understreket, er nettopp derfor en slik påstand som han skriver ikke kan tas serriøst.
Sist endret av Yayoisking; 2. september 2011 kl. 09:53.
Cannabis bedøver hjernecellene dine, så etter 2-6 dager så er allt som det skal være igjenn. Det fungerer ikke sånn at du risikerer å lide av kronisk hukommelsestap etter du har røkt litt...
Har samme erfaring som JoyToy.. Når jeg røyker jevnt blir alt bare tull. Har ikke peiling hva jeg spiste til middag for 2 dager siden, eller hva jeg egentlig gjorde.
Svaret er ja!
Som flere sier her så kan det hjelpe og ta en pause..
Som sagt bedøver jonasen hjernecellene dine,så etter litt pause er alt som før..dette er jo inividiuelt..men på de fleste jeg kjenner til har det hjulpet
Min subjektive mening:
Ja, jeg glemmer ting, men som en annen skrev over er det stort sett de uviktige tingene jeg glemmer. Jeg røyker hver dag, men jeg driver med hjernetrim og hukommelse-øvelser for å holde hjernen i gang. Etter jeg startet med det har hukommelsen blitt mye bedre Nå glemmer jeg ikke mer enn andre, bortsett fra når jeg er fjern da :P
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Ikke kom med BS påstander om du ikke kan linke til fakta

Ja det påvirker hukommelsen, det jeg slitter mest med er at jeg mister VELDIG fort hukkomelsen når jeg drikker. Jeg har derimot ingen problemer overhodet med å huske viktige ting, det er mer de uviktige tingene som glipper når jeg røyker.
Vis hele sitatet...
Jeg kan linke til dens terkeste faktaboka du kan finne, men husk alt er individulet.
Jeg snakker av egne erfaringer så ikke engang prøv og tro at jeg driver noe anti hasj propaganda.
Det pleier å ta meg 1-2 dager for å komme tilbake til normal hukommelse etter at jeg har røyket MYE!
I mitt tilfelle har det påvirket hele livet mitt i en så stor grad at jeg ikke husker noe som helst av noe lenger. Både langtids og korttidshukommelsen min er faktisk så ødelagt at jeg nesten ikke er istad til å jobbe uten at det blir tull hele tiden. Det har helt klart ødelagt mye av livet mitt i en så stor grad at jeg lurer på om det noensinne blir bra. Jeg håper og tror at det ordner seg etterhvert men det ser veldig mørkt ut til tider det må jeg innrømme.
Denne saken er jo forsket mye på! Tingen er at..... Øh.. Hva spurte du om igjen?
Sist endret av Astro Man; 2. september 2011 kl. 16:52.
Det er veldig individuelt, og jeg mener det blir dumt å relatere det til kun cannabis. Om du stimulerer hjernen din så har du større kapasitet når det kommer til hukommelse, dette er ingen hemmelighet. Det er kun snakk om trening. Jeg har røyket i 10 år og har alltid studert, og studerer fortsatt. And I got hukommelse like a motherfucker. Get your studies on son, og du skal se at det bedrer seg.. Bare gjør alt med måte!
Det kommer mye an på hvor mye du røyker, jeg holder meg mest til helgene + et par ganger i ukendagene hvis jeg føler for det. Tar for tiden bla fasthetslære, mekanikk og lineær algebra på universitetet og har vel egentlig ingen problemer med å klare meg i disse fagene, og her er kognitive evner og hukommelse relativt viktig for å klare seg. Alt med måte så går det meste fint

Den største fienden i forhold til min produktivitet og hukommelse vil jeg faktisk si er fyllekuler som gjerne ødelegger hele neste dagen.......
Sist endret av ReOB; 3. september 2011 kl. 03:15.
haha kjenner meg igjen, man husker jo ikke hva man gjorde for 5 min siden om man har holdt det gående en stund. Pause er tingen da, etter ett par dager er man tilbake til normalen, og bonus er jo at man får gjort noe fornuftig i samme slengen.
Det verste jeg vet når jeg er fjern, er når jeg går til f.eks kjøkkenet for å hente noe. Og så nå jeg er dere så husker jeg faen ikke hva jeg skulle hente en gang :P