Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 6155
Ja jeg lurer da på om det går an å bruke et vanlig siggarett filter som filter?

Hva bruker dere helst som filter?

Hvilken joint ruller dere helst tulip etc.

Målet er å prøve noe nytt samt. finne ut noe nyttig om filter.

____________________________________________________________ _______

.................weeeeeeed.............
Sist endret av rusmaenz; 15. juni 2010 kl. 10:04.
Du kan bruke en liten pappbit som du ruller sammen. Evt kjøpe en blokk med tjukt filterpapir, fåes på headshops. Ikke sigarettfilter.


http://www.golivewire.com/forums/img.cgi?i=53480
siggaret filter funker, men det er ikke optimelt fordi veldig mye av thc, men blir liggende igjenn i filteret. Noen ganger kan filteret til og med bli helt tett.
Målet til et filter i en joint er ikke å filtrere noen ting, men å sørge for at du får en fin flyt på røyken, og sørge for at du kan røyke mest mulig uten å brenne deg, så et sigarettfilter er utrolig dumt å bruke, med tanke på at THC blir filtrert hvis du bruker det

Ruller som regel cone joints, eller så går det noe i blunt og
Sist endret av Parasitic; 15. juni 2010 kl. 11:10.
Hvis jeg gidder lage filter, så bruker jeg metoden til Roundsound, bare uten sikk-sakk mønsteret i midten. Den grønne pappen helt bakerst i pakker med rizla er fin og er nok til to jointer. Sigarett-filter tror jeg blir en dårlig ide hvis man vil utnytte hasjen mest mulig.

Mine jointer ser ut som vanlige rullingser, sånn at jeg kan røyke de på gaten.
Cone FTW! bare å bestille masse pakker med det på nett så har man i evigheter
Trådstarter
20 2
Takker for mange flotte svar
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Men om du skal lage en "cityjoint", så klipper du omtrent 2/3 av lengden på filteret og stikker en nål igjennom midten slik at du får et lite hull. Da filtrerer ikke filteret like mye samtidig som du ikke får noe i kjeften og du kan røyke jointen helt inn uten at du brenner deg.
Pleier å bruke det papiret som ligger inni spillcoveret eller reklame papir, ruller helt vanlige jointer eller en sjelden ganginside out
I rizzla helt bakers så ligger det en grønn papp bit, den er helt utmerket til å lage roach av.
Sitat av Kraft Vis innlegg
Cone FTW! bare å bestille masse pakker med det på nett så har man i evigheter
Vis hele sitatet...
Hvorfor er man så fryktelig begeistret for slike kjegleformede jointer egentlig?

Selv liker jeg best når jeg har røyket forbi den største delen og kan begynne på slutten pga. de gode trekkene man kan ta.

Dessuten ser jeg ikke vitsen i å rulle så store jointer så lenge man får kurante varer.
Trådstarter
20 2
Sitat av Kraft Vis innlegg
Cone FTW! bare å bestille masse pakker med det på nett så har man i evigheter
Vis hele sitatet...
Link til der hvor du bestiller?
vinner tips med hull i ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av rusmaenz Vis innlegg
Link til der hvor du bestiller?
Vis hele sitatet...
weedshop.no
jeg ville ikke brukt vanli ciggfilter, den fjerner mye THC. brett heller et sånt filter som det første bilde, da får du bedre trekk i joningen og al er bare velstand
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Hvorfor er man så fryktelig begeistret for slike kjegleformede jointer egentlig?

Selv liker jeg best når jeg har røyket forbi den største delen og kan begynne på slutten pga. de gode trekkene man kan ta.

Dessuten ser jeg ikke vitsen i å rulle så store jointer så lenge man får kurante varer.
Vis hele sitatet...
Cone er konge fordi man slipper og knote med rulling... Ikke at jeg ikke klarer, er blitt ganske god nå, men cone er bare så enkelt og koster under 1 kr pr stk så ser ikke vitsen i å ikke bruke det.

Btw, en cannabisjunkie som hadde bodd i en coffeesshop hadde aldri klaga på varene jeg får aldri vært borti bedre i verden!
Sitat av Jersey Schultz Vis innlegg
Lottokuponger
Vis hele sitatet...
V75 kupongene er helt syke

Ellers går det an gå i bokhandelen og kjøpe en tegneblokk med en ålreight tykkelse på papiret. Da har du "evig" filter
Utrolig nok har russekort funket utrolig bra for meg.
filter lager jeg som oftest av en sigarettpakke eller papirpakken. pleier som oftest å rulle ganske lange, tynne jointer. vanligvis røyker jeg en halv eller en tredjedels joint og lar resten ligge til senere.
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Men om du skal lage en "cityjoint", så klipper du omtrent 2/3 av lengden på filteret og stikker en nål igjennom midten slik at du får et lite hull. Da filtrerer ikke filteret like mye samtidig som du ikke får noe i kjeften og du kan røyke jointen helt inn uten at du brenner deg.
Vis hele sitatet...
En bedre metode for cityjoint er: * 1 stk sigarett
* Ønsket menge tjall

Rull med fingre/hender på "tobakksdelen" av sigaretten slik at nesten all tobakken kommer ut. Mekk greiene oppi tobakken.

Rull på filterenden slik at filteret kommer ut. Rull et eget filter av papp/papir, slik som ble vist i starten av tråden. Putt det nye filteret inn i "sigaretten".

Putt tobakksmekket oppi sigaretten igjen, og bruk f.eks en penn til å pakke mekket passelig hardt. Når alt mekket er oppi, snurrer du igjen ended på siggen, og du har en diskré cityjoint
Sitat av Kraft Vis innlegg
Cone er konge fordi man slipper og knote med rulling... Ikke at jeg ikke klarer, er blitt ganske god nå, men cone er bare så enkelt og koster under 1 kr pr stk så ser ikke vitsen i å ikke bruke det.

Btw, en cannabisjunkie som hadde bodd i en coffeesshop hadde aldri klaga på varene jeg får aldri vært borti bedre i verden!
Vis hele sitatet...
Tenkte hovedsaklig på disse L-jointene som får denne cone-formen.
Hvorfor ikke bare rulle en slik man ville ha rullet en vanlig sigarett?

Personlig syns jeg at en hel cone (Slike ferdige papirer) blir alt for meget å røyke alene.
Derfor mente jeg at det holdt i massevis å rulle en mindre en så lenge man har gode varer.
Du får ikke bra nok trekk viss du bruker sigarett filter derfor man bruker og bytte filter når man lager city joint.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Tenkte hovedsaklig på disse L-jointene som får denne cone-formen.
Hvorfor ikke bare rulle en slik man ville ha rullet en vanlig sigarett?

Personlig syns jeg at en hel cone (Slike ferdige papirer) blir alt for meget å røyke alene.
Derfor mente jeg at det holdt i massevis å rulle en mindre en så lenge man har gode varer.
Vis hele sitatet...

Personlig - røyker jeg alene, lager jeg små jonaser alá rullings.

Men skal man derimot dele johannes med noen, er det greit å ha litt størrelse på den.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Du får ikke bra nok trekk viss du bruker sigarett filter derfor man bruker og bytte filter når man lager city joint.
Vis hele sitatet...
OG for att partikler fester seg i filteret, det er ikke det du vil, du vil ha en roach som ikke filtrerer men slipper igjennom mer luft enn om du hadde brukt ett filter
u kan bare bruke tobakk som filter hvis du ikke skal spare på tobakken, da er det lettere å rulle forsiktig sånn at det blir bra trekk i den, det er bedre og bruke fersk tobakk og tørke den litt, når u gnir inn hasjen da så ruller du tobakken med hasjklumpen inni forsiktig og fort, så det ikke blir en stor klump, så har du luftig mekket tobakk, da får du bedre trekk og det ramler ikke brennende gløder av og brenner ikke ujevnt som hvis du klipper det helt opp så slipper du å brenne hull i klærne =P