Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1027
Det har seg slik; jeg fant en liste med alle mulige forskjellige admin-passord, passord for printere, osv på nettverksserveren (som er tilgjengelig for alle). Jeg klarte selffølgelig ikke å holde kjeften min, så det spredde seg som ild i tørt gress. Gikk like greit ned til IT-avdelingen og sa i fra. Like etterpå måtte man ha passord for å komme in på "mine nettverkssteder", men jeg var allerede inne på mine nettverkssteder og trengte dermed ikke passord. 10 min senere var lista oppdatert og jeg fant det nye passordet.

Spørsmålet er altså; Kan it-avdelingen på noen som helst måte spore at jeg er pålogga som admin (dersom jeg ikke gjør drastiske instillinger, laster ned torrents, andre veldig merkbare ting)?. Noen forskjell på om jeg gjør det hjemme eller på skolen?
etter "hets" fra slashdot når jeg har prøvd å svare på dette vet jeg ikke om jeg skal, men prøver fordet

i kl vår sitter så å si alle på adminbrukeren når de skal innstalere noe osv, men vi har ikke fått noe prob med dette. med torrenter vil jeg ANTA at du blir tatt, siden de overvåker noen porter eller noe og får beskjed av fylket, men vet ikke åssen dette er å spore iom at du er logget på som admin.

åssen klarte du å finne dette?
Fant det som sagt i et dokument, som lå åpent for alle på hele skolen, på "mine nettverkssteder" og litt "innover".

Kan de overvåke portene selv hvis jeg har logget på nettet hjemme?
shit

nei, ikke som jeg har opplevd
Har du kopi aV LISTA?

Caps locken slå seg på:P
Det er såklart forskjellig passord på de forskjellige skolene.

Lite tips, hvis dere ikke allerede har installert ordbøker på pcen, spør om admin-rettigheter til å gjøre det.
Da IT-folkene her innså at det var ganske mange hundre pcer som det skulle installeres på ga de heller admin-rettigheter til alle sammen. Ikke at det var noe problem å skaffe det i utgangspunktet

Selv om det ikke har noe å si, vi fant ut admin-passordet lenge før: cebit2001
Sist endret av drittunge; 2. desember 2009 kl. 18:37.
drittunge: Hvordan fant dere ut av admin passordet? Ophcrack? SAM?
Det er nok ganske mulig å finne ut at det er deg. Men det har dem ikke lov til, så du har ingenting å frykte, så bare gjøre hvor mye faenskap du vil!
I enkelte fylker kjøres det logon scripts som vasker vekk alle lokale administratorer, unntatt den ene som skal være der.

Er egentlig risky å skaffe seg admin rettigheter, med tanke på at for å få admin rettigheter, må du gjøre data innbrudd. som da etter norsk lov er ulovlig.

Da er det heller sikrere med CMD som kjøres med system rettigheter