Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1301
Har koblet TVen til PCen via en S-VHS kabel, men får bare bakgrunnsbildet

Hva skal jeg gjøre videre ?

Kjører Windows XP proff
Gå i skjerminstillingene og trykk "Duplicate the desktop" eller "Kopier skjermbildet"
Trådstarter
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Gå i skjerminstillingene og trykk "Duplicate the desktop" eller "Kopier skjermbildet"
Vis hele sitatet...
Er inne på skjerminnstillinger, men finner ikke den muligheten sålangt
får du bilde fra dataen på skjermen?
isåfall må du stille på inntaket på tven

åssen data har du?
Trådstarter
Sitat av sengetøv Vis innlegg
får du bilde fra dataen på skjermen?
isåfall må du stille på inntaket på tven

åssen data har du?
Vis hele sitatet...
Tror det er en gammmel bærbar sliter fra multicom, men finner ingen navn ?
'
Tenkte bare bruke den til TV siden skjermen er delvis rasert, og jeg ikke vil betale for dekodere, bare se nett TV
prøv å trykk fn-knappen og en knapp det står CRT/LCD eller noe på
Trådstarter
Sitat av sengetøv Vis innlegg
prøv å trykk fn-knappen og en knapp det står CRT/LCD eller noe på
Vis hele sitatet...
Finner ikke noe knapper med CRT/LCD
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Gå i skjerminstillingene og trykk "Duplicate the desktop" eller "Kopier skjermbildet"
Vis hele sitatet...
Må jo være dette som er svaret, siden du har bilde på TVen også.
Sist endret av httpwhat; 30. november 2009 kl. 13:30.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Du må inn må inn på skjermegenskapene og velge kloning av skjermene. Alternativt bare dra vinduet du skal bruke, over til tven.
Høyreklikk på skrivebordet, egenskaper, skjerminnstillinger ( finnes på en verktøyslinje øverst ) identifiser skjermer, se om du ser et 2 tall på tven, om ikke er den ikke koblet årdentli til. Om du får den opp, gå på lista som er under og velg nr. 2. Du kan også gå på avanserte innstillinger, og feilsøke. Vet ikke om det kun funker til skjermkortet men det er sikkert verd et forsøk.
Prøv å flytte et vindu over til tv-en.
Trådstarter
Sitat av NuclearCheese Vis innlegg
Høyreklikk på skrivebordet, egenskaper, skjerminnstillinger ( finnes på en verktøyslinje øverst ) identifiser skjermer, se om du ser et 2 tall på tven, om ikke er den ikke koblet årdentli til. Om du får den opp, gå på lista som er under og velg nr. 2. Du kan også gå på avanserte innstillinger, og feilsøke. Vet ikke om det kun funker til skjermkortet men det er sikkert verd et forsøk.
Vis hele sitatet...
Går helt fint å se 1 Tallet på pc skjermen, og 2 tall på TVen, men det er fremdeles bare en bakrunn der
Hva slags TV er d da? hvor mange hertz å greier? har du prøvd å feilsøke och oppdatere driver btw?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av asmika Vis innlegg
Går helt fint å se 1 Tallet på pc skjermen, og 2 tall på TVen, men det er fremdeles bare en bakrunn der
Vis hele sitatet...
Det er fordi skrivebordet ditt er utvidet til skjerm2 (tven), og ikke klonet. Dvs at du kan kjøre forskjellige vindu på pc-skjermen og tven.

Dvs at du må enten dra de programmene du vil ha på tven, bort fra pcskjermen og over til tven. Alternativt så må du klone skjermoppsettet ditt, slik at du får det samme bildet på tven, som du har på pc-skjermen.

Nøyaktig hvordan du skal gjøre dette er vanskelig å vite, når du ikke forteller hvilket skjermkort du har.

Sitat av NuclearCheese Vis innlegg
Hva slags TV er d da? hvor mange hertz å greier? har du prøvd å feilsøke och oppdatere driver btw?
Vis hele sitatet...
Det har absolutt ingenting med problemstillingen å gjøre
Trådstarter
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg

Nøyaktig hvordan du skal gjøre dette er vanskelig å vite, når du ikke forteller hvilket skjermkort du har.
Vis hele sitatet...
ATI MOBILITY RADEON X200

Sitat av asmika Vis innlegg
ATI MOBILITY RADEON X200
Vis hele sitatet...
Fant knotten jeg lette etter så nå trenger jeg bare få i gang nettverk til den forhistoriske PCen så skulle alt være i orden
"Det har absolutt ingenting med problemstillingen å gjøre"

Seff har det det, om du kjører en gammel jævel av en laptop med f.eks 50hz skjerm og tilegnet teknologi. For å så fyre til en 100 hz skjerm, der bildet gjentas 2 ganger for å få mykere bilde, vil ikke laptopen takle dette. df må du konfigurere tven til å kjøre i mindre/tregere hastighet alt etter som. Noen tv`er (f.eks min LG SL8000 md 200 hz) står alt som beveger seg og blafrer, musepila, filmer osv. måtte få en tvdude til å fikse inn et nytt kretskort, ( som tok år å dag och kostet ræva) som senket den ned til 75 hz. Han forklarte da dette til meg, så om jeg ljuger er d hans feil
Sist endret av NuclearCheese; 30. november 2009 kl. 16:15.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av NuclearCheese Vis innlegg
"Det har absolutt ingenting med problemstillingen å gjøre"

Seff har det det, om du kjører en gammel jævel av en laptop med f.eks 50hz skjerm og tilegnet teknologi. For å så fyre til en 100 hz skjerm, der bildet gjentas 2 ganger for å få mykere bilde, vil ikke laptopen takle dette. df må du konfigurere tven til å kjøre i mindre/tregere hastighet alt etter som. Noen tv`er (f.eks min LG SL8000 md 200 hz) står alt som beveger seg og blafrer, musepila, filmer osv. måtte få en tvdude til å fikse inn et nytt kretskort, ( som tok år å dag och kostet ræva) som senket den ned til 75 hz. Han forklarte da dette til meg, så om jeg ljuger er d hans feil
Vis hele sitatet...
Fordi om panelet støtter 100hz, så kan det jo ta imot andre kilder enn dette.
Hva med dvdspillere som sender 24p?

Trådstarter har jo uansett ikke problemer med bildekvaliteten, men at programmene han kjører, kun vises på laptopskjermen - og ikke tven. Dette er kun en innstilling i skjermegenskapene, men jeg kjenner ikke til 100% hvordan dette gjøres på ett Radeon-kort.
Trykk FN tasten + F(7?) Altså tasten som bytter skjerm. Varierer fra pc til pc hvilke F tast det er. Men er nok det som er problemet
Sitat av simen929 Vis innlegg
Trykk FN tasten + F(7?) Altså tasten som bytter skjerm. Varierer fra pc til pc hvilke F tast det er. Men er nok det som er problemet
Vis hele sitatet...
Så jo enkelt og greit ut, men det fungerer ikke på denne maskinen.
Trykk på skjerm 2, og dette er hovedskjermen. Da skal oppgavelinja komme på TV skjermeen
Prøver å vise fremgangsmåten i bilder

Sitat av asmika Vis innlegg
Prøver å vise fremgangsmåten i bilder
Vis hele sitatet...
Prøver å vise fremgangsmåten i bilder, selv om det nok finnes hurtigtaster som kan benyttes, hvis man bare finner ut av de.
Første bilde burde være greit å få opp, trykk så på avansert. Fis så visning i det nye bildet, og trykk en gang på 1 tallet under TVen, deretter bruk og ok
har du prøvd å endre skjermoppløsningen?