Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 659
Det har seg sånn at cd Driven ikke vil funke. Hvorfor det aner jeg ikke. Men symptomene er ihvertfall at det ikke kommer noe timeglass med en snurrende cd (som det skal gjøre) når jeg setter i cd'en. I tillegg så har plutselig Cd rom stasjonen forsvinni fra ''Min Datamaskin''.

Jeg tenkte kanskje dette var en bi-effekt etter å ha installert Daemon Tools, jeg merket ikke at det ikke funket å bruke cd drive'n før etter noen måneder. Har sjekka litt på nettet å prøvd å finne noe svar, må innrømme jeg ikke har ''tråla'' hele nettet. Er det noen som har svar på hva som er galt?

Edit:Jeg har også prøvd å skifte Cd drive og bytte IDE kabel, men til liten nytte
Sist endret av Darkanor; 1. desember 2009 kl. 14:56.
Koser det seg et gult utropstegn i Enhetsbehandling?
Hehe, du har ikke tilfeldigvis XP?

Har opplevd det samme selv, men det finnes jo et par muligheter:

http://itpro.no/art/9519.html
http://www.pc-hjelpen.com/html/arkiv/1/0058.asp
Den nederste fungerer faktisk
Ja, den har fungert her en gang også, hatt problemet fler ganger.

Pass bare på at du ikke tuller når du driver i regedit, for da kan pcn din virkelig løpe løpsk
Har windows xp, og ja det koser seg ett gult utropstegn på enhetsbehandling.
Bruk den nederste løsningen til luulz
Fikk ikke den nederste løsningen til å funke, men den øverste fungerte som en drøm, seriøst all ære til dere takk . Men en ting, har tenkt til å formattere pc'n nå. CD driven vil fortsatt fungere ikke sant? Det er vel ingen fare for at den slutter igjen?
Den vil nok fungere, ja
OK takker for alle svar =) dere har hjulpet meg mye . Prates etter formatteringa ;D

Hmm, har merket ett lite problem nå akkurat. Jeg klarer ikke å boote fra CD-rom når jeg ska formattere, har prøvd å sette Boot Priority nr1: CD-rom og disable alle andre boote metoder, men den booter fortsatt fra HDD. What to do =(?

Men CD-driven funker like bra asså så er ikke noe problem med den, annet at den snurrer ikke cd'en før pcn er litt før Desktop :P
Kanskje dårlig CD/DVD :P ?
har 4 winxp Operativ system cd'er så trukke d =P
husker det var samme prob med cd-rommen i dellpcen min så jeg kjøpte ny og da funket det.

den fant den nye men ikke gamle

det merkeligste var at cd.rommen fungerer i den nye dataen min xD
vel, aner ikke hva jeg ska gjøre, håper teknikk kommer tilbake. Han hadde jo løsninger som funket

Eller Luulz for den saks skyld hehe, jaja må få fiksa dette så fort som mulig funker ikke å gjøre noen ting på pcn bortsett fra internett.