Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 860
Hei

Jeg trenger bedre signal til det trådløse nettverket mitt; blir hastigheten forandret fra jeg bruker kablet; til trådløs Router?

Med vennlig hilsen

Teknikk
Spørs, regner med at du hadde 100Mbps router i nettverket ditt. kjøper du en trådløs på 54Mbps som er normalt, så mister du 46Mbps. Hvis du i tilegg har noen vegger mellom deg og routeren ender du kanskje opp med 15-30Mbps.

Finnes routere som kjører 100Mbps og opp til 300Mbps også tho. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=352539

Men igjen, vegger er din fiende når du kjører trådløst.
Sist endret av MikeHunt; 30. november 2009 kl. 18:06. Grunn: Mbps
Det er vanligvis mindre hastighetstap over kablet nettverk enn over trådløst.
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Spørs, regner med at du hadde 100Mbps router i nettverket ditt. kjøper du en trådløs på 54Mbps som er normalt, så mister du 46Mbps. Hvis du i tilegg har noen vegger mellom deg og routeren ender du kanskje opp med 15-30Mbps.

Finnes routere som kjører 100Mbps og opp til 300Mbps også tho. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=352539

Men igjen, vegger er din fiende når du kjører trådløst.
Vis hele sitatet...
54mbit er optimalt, normalt sett vil en bruker oppleve _maks_ 30Mbps i burst.

Sitat av danielsk Vis innlegg
Det er vanligvis mindre hastighetstap over kablet nettverk enn over trådløst.
Vis hele sitatet...
Det er ikke hastighetstap over kabel, du får den hastigheten som kortet i hver ende klarer å levere.

På trådløs er hastigheten bestemt av minst femten faktorer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
54mbit er optimalt, normalt sett vil en bruker oppleve _maks_ 30Mbps i burst.
Vis hele sitatet...
Det er ikkje en gang optimalt. Det er inkludert feilkorrigering. Absolutt teoretisk maks er i området 25Mb/s.