Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1870
Koblet i en ekstern harddisk i pcen min, når jeg skulle åpne den så frøs vinduet og jeg fikk ikke til åpne den så jeg tok ut USB kabelen. Nå får jeg ikke til å åpne den i noen PCer. Finner den etter en stund i enhetsbehandling og diskbehandling, men må gjøre den om til MBR(?). Dette får jeg ikke til.

Nå har jeg bootet opp Ubuntu Live-CD, finner den i min datamaskin, men får error om at jeg ikke kan mounte den. Finner den heller ikke når jeg lister opp diskene. Er den ødelagt? Vil helst ikke formatere den da det ligger mye viktig data på den.
Gammel eller Ny? Modell?
Western Digital MyBook2 1TB version. Er snart et år gammel.
Da har du vel garanti, og får den reparert hos produsenten? Evt så kan du jo prøve bytte kabel mellom HDDen og PCen. Ofte så kommer du langt med det.
Har gjort det, men skal prøve med TestDisk, ser ut som om partisjonen er ødelagt.