Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1239
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det har seg slik at jeg har tilgang på en strømmetjeneste, men jeg betaler ingenting for det. Den er registrert på meg, jeg er eneste som har tilgang til den og det er heller ingen andre som betaler for det. Det har pågått i over 1 år nå. Jeg har sjekket betalingshistorikken både på strømmetjenesten og i nettbanken, ingen penger blir betalt.

Kan dette få noen konsekvenser for meg om det blir oppdaget?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Nei. Det kan det ikke vil jeg si garantert.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For mange, mange år siden kjøpte NextGenTel opp et par tusen xDSL-kunder fra LOS. En del av de forsvant iløpet av migreringen inn i NGT sitt management, med andre ord ble de stående med aktiv forbindelse uten å betale noe for det. 4.5 år etterpå ble dette avdekket og samtlige ble fakturert for perioden de hadde hatt Internett uten å betale. De ble riktignok kun fakturert for 3 år, da loven ikke åpner for mer.

Når det er sagt, ingen av kundene tok saken videre til Brukerklagenemda, og dette var en tjeneste de tidligere betalte via faktura (riktignok på forskuddsbasis), ikke noe som kunne betales via bankkort/PayPal (slik de fleste strømmetjenester idag tar betalt).

Med andre ord, ja, de kan lovlig sett etterfakturere for inntil 3 år i henhold til loven. Om de kommer til å gjøre det er dog usikkert fordi en strømmetjeneste er lettere å overse (innse at du har tilgang uten å betale) og mye lavere summer det er snakk om (mindre tap sammenlignet med kostnaden å evt. måtte juridisk forsvare etterfaktureringen).
Samme her, har hatt den i 3 år gratis, hos meg står det jeg har betalt for 10 år.. Så det er jo helt greit for meg....
Skjedde når jeg hadde et abbenoment , og den strømmetjenesten inkludert i prisen.. Når jeg sa opp, fortsatte bare strømmetjenesten..
Sist endret av Incogn1to; 23. mai 2018 kl. 10:25.