Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1086
jeg som skriver
Etter å ha lest rundt på diverse nettaviser kom jeg over denne artikkelen:
http://www.bt.no/nytte/digital/USA-g...t-3080918.html

Artikkelen omhandler at USA nå skal gi fra seg kontrollen/eierskapet over internett, og gi kontrollen til det internasjonale samfunnet. Dette synes jeg lover godt, etter Snowden sine avsløringer. Mot slutten av artikkelen står det skrevet ''Ifølge Gizmodo skal FN ikke være aktuell som ny forvalter''.

Hvem blir internettets nye eier? Noen som har noen formeninger om hvem dette kan blir? Nato kanskje?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Facebook, Google, Microsoft, Android og Apple eier de fleste internett tjenestene.

Så lenge vi forsetter å bruke de så kan de vel overvåke oss.

Så litt på disse på snowden avsløringene å da virker det mere som infrastruktur overvåkning? Bakdør i Routere o.l?.
Der har jo kina mye av markedet!

*edit*
Er nok bare tull denne artikkelen også da men tenker land som Tyskland er litt forbanna.
Sist endret av Alphanio; 17. mars 2014 kl. 18:52.
Det virker jo som det er snakk om rotservere og hvem som skal administrere de, ikke hvem som har x antall vanlig servere.

Freak kunne vel ha tatt jobben.