Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 757
Hei! har invistert i ny strømforsyning i en billig gamer jeg driver og fikser. denne har stått og støvet ned i et års tid. Problemet var at den ikke ville starte. Da jeg nå har kjøpt ny strømforsyning starter den og går.
Problemet er at den gir fra seg en alarm fra denne lille buzzeren som er standard i alle slike kabinett.

Her er video:

http://i1095.photobucket.com/albums/i477/FR33DYpics/th_IMG_0543.jpg

Skjermen gir heller ikke fra seg noe tegn til liv. Ingen bios eller noe som helst.

Noen som vet hva problemet kan være?

Ingen som vet hva dette kan være? :/
Nå drev jeg nettopp med litt feilsøking. Fjernet overflødige komponenter. nå vil pcn plutselig ikke kjøre. Den starter og lyser og viftene går i ca 5 sekund. som om den får bare får en puls med strøm, men ikke har noen holdekontakt. hva i alle dager er det som kan feile denne maskinen? :S
Et langt og to korte pip angir ofte at det er feil med skjermkortet. Sjekk at det er satt skikkelig i, og at alle nødvendige strømledninger er plugga inn.
Du kan jo eventuelt prøve det -og gjerne skjermen også- i en annen maskin viss du har mulighet

EDIT: Det kan også være noe med skjermen som får skjermkortet til å gå bananas. Prøv og koble i fra skjemen også
Sist endret av varg300; 1. desember 2012 kl. 10:37.
Jeg hadde samme problemet igår etter at jeg kortsluttet noe i firewire kontakten. Først ville ikke pcn starte i det hele tatt, da fjernet jeg batteriet på hovedkortet trakk ut strømmen fra strømforsyningen og kortsluttet + og - på hovedkortet. Etter det startet pcn men slo seg av etter 10 sekunder, slik fortsatte den av og på, av og på osv.

Jeg skrudde da pcn i atomer og fjernet alt fra kabinettet for så og montere alt på nytt. Da startet den.

Så det kan jo hende at det hjelper vist du ikke klarer og se noe som åpenbart er feil i monteringen.
Sist endret av lihku; 1. desember 2012 kl. 10:54.
Sitat av varg300 Vis innlegg
Et langt og to korte pip angir ofte at det er feil med skjermkortet. Sjekk at det er satt skikkelig i, og at alle nødvendige strømledninger er plugga inn.
Du kan jo eventuelt prøve det -og gjerne skjermen også- i en annen maskin viss du har mulighet

EDIT: Det kan også være noe med skjermen som får skjermkortet til å gå bananas. Prøv og koble i fra skjemen også
Vis hele sitatet...
Det kan også ha noe med rammen og gjøre når det er ett langt og to korte, sjekk om rammen sitter godt nok i, evt prøv en og en brikke.