Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 8080
Sitat av Commendatore Vis innlegg
Blir det lovelig forsvinner MYE av hele greia for min del..
Men det er bare min mening
Vis hele sitatet...
Kan du utdype? Er ikke ute etter å "sette deg på plass", er bare nysgjerrig på hvorfor det at cannabis er ulovlig gjør det interessant for deg.
Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Kan du utdype? Er ikke ute etter å "sette deg på plass", er bare nysgjerrig på hvorfor det at cannabis er ulovlig gjør det interessant for deg.
Vis hele sitatet...
Det ligger i menneskets natur, særlig unge. Nysgjerrighet, "gjøre opprør", ekstra spenning. Husker når jeg gikk på barne-ungdomsskolen, den mest populære energidrikken var Red Bull, egentlig bare fordi den var forbudt i Norge. Vi hadde jo andre energidrikker her som smakte like godt, men det var Red Bull som ble snakket om og alle ville ha, for det måtte være bra saker. Beste salgstrikset er å få noe forbudt. "Ingen" hadde f.eks. giddet å sett "A serbian film" hvis den ikke hadde blitt forbudt i Norge.
Vil anbefale folk å plukke opp en utgave av det nyeste Minerva, står en del interessante innlegg der, også fra en del profilerte politikere.

http://www.minervanett.no/wp-content/uploads/2009/05/Minerva-4-2011-omslag1.png
PR, PR, PR

Pjatt, prat, gnål og klag. Informasjonen, tiden og moralen er på vår side, så spill på motpartens uvitenhet. Per i dag er det skammelig ignorant å være mot en legalisering og samtidig argumentere som om man har meninger med rot i virkeligheten. Ønsker ikke oppfordre til ukvemsord her, men det kan vanskelig benektes at et forbud har motsatt virkning. Er man engasjert i saken, så finner man forskning på 0,nix - flere utført av regjeringer som har opprettholdt et forbud på tross av klare resultater.

Spre ryktet om Iboga, planten som har kraften i seg til å få heroinister på tjuende året til å gå vekk fra stoffet uten det minste tegn til abstinenser. Nei, det er ikke 100%, men resultatene får metadon til å se ut som rødsprit på resept.

Still spørsmål ved legemiddelindustriens motiver for drift og det etiske dilemmaet som er profitt vs helse. Health Impact Fund hadde vært et sjumilssteg i riktig retning.

Minn folk på at Kofi Annan, Thorvald Stoltenberg ++ er for å oppheve forbudet. Minn dem også på at verden uten dop hadde vært en verden med dårlig musikk.

Hvis du virkelig brenner for saken; Lag en database med alt tilgjengelig materiale. Det hadde vært en trojansk hest av dimensjoner å kaste inn i debatten.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Hvis du virkelig brenner for saken; Lag en database med alt tilgjengelig materiale. Det hadde vært en trojansk hest av dimensjoner å kaste inn i debatten.
Vis hele sitatet...
Det hadde faktisk vært genialt å satt opp en seriøs informativ nettside/database, men det vil kreve mye arbeid å samle inn alt materialet.

Finnes det noen seriøse organisasjoner som aktivt jobber for legalisering som kunne vært behjelpelige med en slik database?
Sitat av Douchebag Vis innlegg
Det hadde faktisk vært genialt å satt opp en seriøs informativ nettside/database, men det vil kreve mye arbeid å samle inn alt materialet.

Finnes det noen seriøse organisasjoner som aktivt jobber for legalisering som kunne vært behjelpelige med en slik database?
Vis hele sitatet...
Det finnes jo allerede, erowid.org
Finnes det egentlig en ordentlig Norsk nettside som handler om Legalisering?

Tenk, hadde man delt ut flygeblad, snakket til mennesker på gata, deltatt på diverse tv-programmer og også promotert denne nettsiden, at det hadde fått en positiv effekt.

Men kunne noe slikt ha fått statsstøtte?
▼ ... over et år senere ... ▼
At dette temaet blir ignorert i politikken holder meg våken om nettene.

Vil gjerne være aktiv på fronten for legalisering, men jeg frykter offentlige bidrag under fullt navn vil føre til nei fra x antall arbeidsgivere i fremtiden.
Sitat av thecakeisalie Vis innlegg
At dette temaet blir ignorert i politikken holder meg våken om nettene.

Vil gjerne være aktiv på fronten for legalisering, men jeg frykter offentlige bidrag under fullt navn vil føre til nei fra x antall arbeidsgivere i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Med andre ord burde du kanskje gi slipp på problemet å fokusere på noe annet som ikke skaper negativitet i livet ditt. Det går fint an å fyre uten at det er legalisert. Hvis risken ikke er verdt det så slutter du fordi det går fint an å leve et fullverdig liv uten å cannabis.