Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1826
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Midt på natten og man ser det er de i vinduet, men man lage rikke lyd så de kan ikke vite 100% sikkert at jeg er der. Og hvis man ser for seg at det er mindre alvorlig lovbrudd de kommer for. Er det ikke bare å ikke åpne?
Klart du kan la være å åpne men de kan også finne på å bryte seg igjennom døra di. Har de etterlysning eller vil ha deg spesifikt i tale er dette ikke noe du slipper unna. Det er gjerne en del av en eskalerende prosess.
Sist endret av Hilbert; 27. februar 2024 kl. 02:30.
Pass på at ikke telefonen din gir lyd også. De kan finne på å ringe deg.
Anonym bruker
"Vanskelig Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sett på lydløs å la vær å åpne, de kommer til å stå på døra som Jehovas Vitner.

De banker på i ca. 15-20 minuttter før de drar.
Er du etterlyst så sparker de bare ned døra.
Hvis ikke så kommer tilbake neste dag.
Hvis de har besluttet å pågripe deg, så vil de ha kunne spanet på deg i en kort periode så de vet hvorvidt du er hjemme eller ikke. Å late som om man ikke er hjemme gjør bare at de enten slår inn døra, "dirker" opp låsen eller ringer huseier/vaktmester/samboer(e) e.l. for å få tak i nøkkel. De skal i teorien bry seg om ditt renommé mens dette pågår, så de har ikke noen interesse av å henge synlig utenfor huset ditt alt for lenge. Er de redde for at du forspiller bevis så venter de ikke i det hele tatt. Da slår de ned alle låste dører til de finner deg.

Om det ikke foreligger fare for bevisforspillelse, og de ikke er helt sikre på hvorvidt du er hjemme, så vil de dukke opp flere ganger og potensielt sette en vakt utenfor. Har selv observert dette hos en nabo, hvor både politi og helsevesen prøvde å få tak i hen midt på natta. Da sto de ganske lenge utenfor, og gikk også inn i husene til naboer for å kunne aksessere deres veranda og klatre over til huset de ønsket å se inn i. Hen var ikke å finne, så de kom tilbake med jevne mellomrom for å ringe på flere ganger.
Psykisk ustabil
Sitat av Dyret Vis innlegg
Om det ikke foreligger fare for bevisforspillelse, og de ikke er helt sikre på hvorvidt du er hjemme, så vil de dukke opp flere ganger og potensielt sette en vakt utenfor. Har selv observert dette hos en nabo, hvor både politi og helsevesen prøvde å få tak i hen midt på natta. Da sto de ganske lenge utenfor, og gikk også inn i husene til naboer for å kunne aksessere deres veranda og klatre over til huset de ønsket å se inn i. Hen var ikke å finne, så de kom tilbake med jevne mellomrom for å ringe på flere ganger.
Vis hele sitatet...
En gang da jeg ga noen et indirekte inntrykk av at jeg hadde avsluttet mitt liv inne i leiligheten min, mens jeg i virkeligheten sov, så kom først helsevesenet på døra, jeg ga fullstendig faen i å åpne for dem eller snakke til dem, jeg prøvde å fortsette å sove, jeg hadde tross alt også inntatt Seroquel og den hadde full effekt, med andre ord var jeg uansett så trøtt at jeg fikk til å sove selv om de dundret på døra en periode og ropte litt.

Etter en time lyste en politimann en lommelykt i trynet på meg og spurte om jeg har det bra, de ødela døra mi midt på natta med masse naboer hengende i oppgangen for å få med seg dramaet. Faktisk slo ikke de inn døra, de bare dro jævlig hardt i den, så ga dørkarmen etter. Altså prøvde de å være så stille som mulig.

Jeg fortalte ambulansepersonellet at jeg hadde ombestemt meg, og at jeg nå er stabil igjen fordi jeg er påvirket av Seroquel, og at jeg har tenkt å sove videre uten noe mer trøbbel. Politifolkene sa at jeg mest sannsynlig må dekke reparasjonen på døra selv på grunn av situasjonen. Ambulansepersonellet spurte om jeg ville ha profesjonell hjelp. Nei takk, god natt. Hadet.

Nå i ettertid aner jeg ikke hvorfor jeg holdt på sånn, men jeg har Borderline, og dette er svært vanlig for oss gale å drive med, selv om et indre moralsk kompass hele tiden roper «stopp med det du gjør og skjerp deg!» rett inn i øret på oss hele tiden mens vi er i denne tilstanden. Beklager at jeg kaster bort samfunnets ressurser for å vinne en diskusjon med ekskjæresten min.
Sist endret av Borderline; 27. februar 2024 kl. 10:27.
Har fått ytterdøra på huset sparka ned av politi som har skulle kommet for en razzia og for en veldig liten bagatell de bare ville prate med meg og samtidlig "se seg rundt". Banka på og banka på å jeg trodde jeg skulle slippe unna etter 10-15 minutter og det ble stille. Så smalt det noe jævlig og inn kommer 3 mann med skjold som roper og hoier.

Annen erfaring hos en kompis som bodde i kommunal leilighet og oppgang med flere folk, hvor de bare banka på. Å når han ikke var for stua og forstod han ikke skulle åpne eller svare de når de ropte på han så dro de sin vei. Fordi det var kommunal leilighet ? Flere naboer i oppgang ? Fordi jeg bor i ett noenlunde "avsides" hus ?
Er disse historiene legit? Altså, jeg visste jo snutem er helt lavmål men det her liksom?

"Har selv observert dette hos en nabo, hvor både politi og helsevesen prøvde å få tak i hen midt på natta. Da sto de ganske lenge utenfor, og gikk også inn i husene til naboer for å kunne aksessere deres veranda og klatre over til huset de ønsket å se inn i. Hen var ikke å finne, så de kom tilbake med jevne mellomrom for å ringe på flere ganger."

Så man kan bli trakasert av snuten av å bare være naboen til en de har lyst til å buste? Hvordan er dette lov? Noterer meg dette når jeg tar lån til min førstegangsbolig. Jesus Christ..
Men, vist dem får begjært pågripelse av en person. Er det ikke normalt å tenke at dem også da har en ransakelses begjæring i den andre hånda?
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Er disse historiene legit? Altså, jeg visste jo snutem er helt lavmål men det her liksom?

"Har selv observert dette hos en nabo, hvor både politi og helsevesen prøvde å få tak i hen midt på natta. Da sto de ganske lenge utenfor, og gikk også inn i husene til naboer for å kunne aksessere deres veranda og klatre over til huset de ønsket å se inn i. Hen var ikke å finne, så de kom tilbake med jevne mellomrom for å ringe på flere ganger."

Så man kan bli trakasert av snuten av å bare være naboen til en de har lyst til å buste? Hvordan er dette lov? Noterer meg dette når jeg tar lån til min førstegangsbolig. Jesus Christ..
Vis hele sitatet...
Jada. Dama til en kompis fikk to av de på døra med tjenestevåpen dratt frem når hun var alene hjemme. Grunnen var at de "hørte noen som skrek etter hjelp". Hun hadde ikke hørt noe, men de presset seg inn og så gjennom leiligheten og gikk ut etter noen minutter.

Han kompisen hadde tilfeldigvis røyka litt jazztobakk dagen før og ene naboen var i UP. Needless to say, de bor ikke der lenger.
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Så man kan bli trakasert av snuten av å bare være naboen til en de har lyst til å buste? Hvordan er dette lov? Noterer meg dette når jeg tar lån til min førstegangsbolig. Jesus Christ..
Vis hele sitatet...
Tror det handler litt om hvor mye ressurser de har, og balansen mellom hvor alvorlig den kriminelle handlingen er og det mulige behovet for helsehjelp. Og ja, det er lite koselig å få politiet på døra klokka 4 på natta, fordi de skal gjennom stua di og ut på verandaen for å klatre og lyse. Men samme nabo var heller sikkert ikke så veldig fornøyd etter rabalderet bare et par timer før, som også utløste aksjonen. Tror det var noe oppgjør etter narkokjøp som ikke hadde gått helt som det skulle, og noen var forferdelig sint og destruktiv - slik at det også gikk utover nabolaget sine eiendeler. Så ble det plutselig helt stille.

Observerte for øvrig naboen ikke så mange dagene etter dette, og så gikk det noen uker før leiligheten ble lagt ut for salg. Har vært rolig siden.
Sist endret av Dyret; 27. februar 2024 kl. 22:28.
Hvis det ikke er noe alvorlig pleier de ikke komme på døra. Hvis ikke det er nabovarsel om festbråk og da sparker de ikke inn døra om det er stille.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Midt på natten og man ser det er de i vinduet, men man lage rikke lyd så de kan ikke vite 100% sikkert at jeg er der. Og hvis man ser for seg at det er mindre alvorlig lovbrudd de kommer for. Er det ikke bare å ikke åpne?
Vis hele sitatet...
Stort sett er det slik jeg gjør uansett. Ringer det på døra fyker angsten i været og jeg sitter musestille. Jeg åpner ikke døra på grunn av angst.

Skulle du få pes for at du ikke åpnet så kan du bare si at du har angst.