Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1011
Har førerkort klasse B og hvis alt går som stell så skal jeg inn i førstegangstjeneste hos GSV i 2026, det jeg lurer på er om man kan ta lastebillappen gratis i Militæret? Husker at det var noe som blåkort-tingene men det ble vel avviklet i 2012 ellernoe, har meget lyst på førerkort klasse C/CE uten å måtte punge ut selv.
Det spørs helt: der jeg tjenestegjorde, var det kun de som hadde bruk for den som fikk den. Noen avdelinger hadde menige som hadde bruk for den, og da var det naturlig at de også fikk den.
Spørs på stillingen din. Blir du jeger ser jeg ingen grunn for at forsvaret ville betalt C/CE. Men får du deg en transport stilling er det gode muligheter. Transportstillinger er nok ikke spesielt spennende da.
Sist endret av IW2022; 18. oktober 2023 kl. 16:02.
Når jeg var inne i millitæret så var det kun de som hadde bruk for det i stillingen sin som fikk det.

Men. Det er en studieuke i forsvaret, da fikk noen heldige lastebillappen. Kan jo prøve den måten, sikkert kamp om plassene og hva de kan tilby der du er.
Jeg tok lastebillappen som vernepliktig, men jeg hadde transportstilling så det var lett å få til mtp at flere reiste samtidig til kjøreskolen. I tillegg så jobbet jeg turnus.

Vernepliktige får 20 000 i stipend, du kan lese mer om det her:

https://www.forsvaret.no/soldater-og...te/soldat/kurs

Jeg brukte dette til lappen.
Uvaksinert 👍
Fult mulig å få den igjennom nav også.
Sitat av daffe Vis innlegg
Fult mulig å få den igjennom nav også.
Vis hele sitatet...
Da må du vel allerede ha et jobbtilbud der det trengs i jobben?