Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1116
Heisann!

Vet ikke om dette er rett plass å poste tråden på, så jeg setter pris på om admin flytter den til evt. rett plass.

Idag har jeg vært på utplassering på en videregående skole, og vi hadde IT i noen timer. Vi brukte Adobe Dreamviewer men la også merke til at hele CS3-pakken lå installert.
Dette ble jo jeg riktignok litt interessert i, og siden jeg ikke bader i penger lurte jeg på om det er noen mulighet for å få stjelt denne programvaren via for eksempel en minnepinne eller lignende? Blir kanskje noe kluss med rettighetene til brukeren på skolesystemet, men om det er mulig er jeg litt sugen på å gjennomføre dette.
Har heller ikke noe imot nedlasting om dere tror det er et bedre alternativ.

Er det noen som vet hva evt. straff ville være visst jeg ble ferska?
Er lite sugen på å ha noe dritt på rullebladet siden jeg har bestemt meg for en utdanning av høyt kaliber.
Får det garantert ikke med deg bare med å kopiere programmet over på en minnepinn. Ligger garantert lisensinfo andre steder som registry og appdata etc.
Sist endret av ymgve; 15. mars 2011 kl. 00:14.
Theophobia
fisk23's Avatar
Trådstarter
Er ikke så veldig inne i det du beskriver her.
Fungerer det om jeg har ny lisens? Ved f.eks. lisenshacks?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
nei, det er en rekke systemfiler som blir kopiert når du installerer programpakken.
A madman with a box
mabala's Avatar
Spar deg for alt trøbbelet, last ned fra bukta.
Theophobia
fisk23's Avatar
Trådstarter
Den er grei, da skroter jeg den ideen.
Blir nok nedlasting på meg da.

http://www.youtube.com/watch?v=0OVUFpPfc5A
Linker til en episode av "The Real Hustle" her og lurer på om det i de fleste tilfeller blir det samme med lisens der også?
Apple-maskiner har programmer "samlet" i en pakke, så der er det lett å "stjele". Hvorfor noen skulle utsette seg selv for risiko ved å gjøre noe slikt i stedet for å bare laste ned piratutgaven aner jeg ikke.