Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4690
Hei

Meg og en venn var på gamestop i dag
Etterhvert gikk jeg ut så kom han ut med en ting han hadde stjelt så ser jeg at en av de ansatte kommer og henter han og tar han med seg.

Jeg har stjelt jeg også men jeg blekke tatt, han ble avhørt og så sier en av de ansatte at venna dine som har vært på lageret har blitt tatt på film (meg)
Jeg har tatt 5 mw2 til xbox 350kr Pr
Og jeg er livredd og jeg kommer til og bli tatt på en eller annen måte!
Så kan jeg bli tatt for og være på film? Når jeg har stjelt det strakk jeg meg bare inn 2 sec grebba det jeg skulla ha og ut ( brukte lue)

Så kan jeg bli tatt på en eller annen måte? Hjelp!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
nekt og spill dumm så skal jeg spare meg for moralpreken

edit: kan hende sjefen der er grei hvis du legger alle kortene på bordet så kansje dere kan løse dette uten politi.
Sist endret av Echuz; 8. mars 2011 kl. 19:05.
Skjønner ikke hvorfor du stjeler 5 MW2-spill når du kunne stjelt mye annet verdifullt der?
Dersom kameraten din ikke har tystet på deg, og du ikke drar tilbake til butikken med det første burde det gå greit. Er du derimot stam kunde der eller de ansatte kjenner deg fra før, er du rimelig fucked.
heldigvis for deg skal det litt til for å bli tatt.
filmen må være veldig tydelig og klart bevise at det er deg for at du skal bli tatt.
vis du ble filmet når du tok tingen feks men ikke filmet ansiktet holder ikke det.
Vis du nekter og spiller dum og blir tatt kan det få større konsekvenser enn vis du innrømmmer det og leverer tilbake.
Det du skal uroe deg for er ikke om du er tatt på film, men heller om kompisen din tyster på deg for å komme bedre ut av det En videofilm av deg er ikke håndfast bevis ettersom det kan være hvem som helst annen.
Sitat av oppned5 Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor du stjeler 5 MW2-spill når du kunne stjelt mye annet verdifullt der?
Vis hele sitatet...
Eller bare lasted ned gratis?
"Vi har deg på film" og lignende er ganske vanlig skremselstaktikk for å få folk til å innrømme ting. I situasjonen du er i burde du enten innrømme at det var deg og prøve å komme til enighet med sjefen på butikken eller så burde du satse på at de ikke har noe som helst bevis og bare nekte på alt.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Eller bare lasted ned gratis?
Vis hele sitatet...
Da må han jo ha hacka X-Box og da risikerer du å bli banna på xbox..
Sitat av oppned5 Vis innlegg
Da må han jo ha hacka X-Box og da risikerer du å bli banna på xbox..
Vis hele sitatet...
Chippet* Ja, har spilt i 2 år uten problemer, så lenge du ikke spiller de spillene før de er lansert i landet ditt, så skal det gå, eller i såfall har jeg hatt jævla flaks.
Jeg skjønner godt at han stjeler 5 mw2.
Han kan beholde et selv og selge resten til kompisser.

Off-topic:
Dr. Feelgood, jeg liker signaturen din :P
Jeg har en ganske grei kompis han tysta ikke, Ja jeg stjal de for og selge men jeg skal se hva som skjer.
Har aldri tenkt og gå tilbake til gamestop, og mine stjele dager er over.
Takk for hjelpen folkens.
Har ikke gamestop spillene bak disken og bare coveret?
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Har ikke gamestop spillene bak disken og bare coveret?
Vis hele sitatet...
De har de på lageret, de brukte ligger bak disken.
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Har ikke gamestop spillene bak disken og bare coveret?
Vis hele sitatet...
han ser jo selv at han var på lageret !

fuuu :P

Men pass på til neste gang for de kan ha filma deg !
Sist endret av SRB; 8. mars 2011 kl. 20:13.
Sitat av Srbija Vis innlegg
han ser jo selv at han var på lageret !

fuuu :P

Men pass på til neste gang for de kan ha filma deg !
Vis hele sitatet...
Trokke akkurat det blir noen neste gang :P
Sitat av oppned5 Vis innlegg
Da må han jo ha hacka X-Box og da risikerer du å bli banna på xbox..
Vis hele sitatet...
Hmm... risikere å bli banna på xbox live, eller risikere å komme i fengsel. Vanskelig valg, gitt.
Har en kompis som ble filmet da han stjal masse greier på en bensinstasjon (på fylla selvfølgelig *facepalm*)..
Selv om man så at det var han på filmen, nektet han plennt på at det var han, og han slapp faktisk unna...
Sitat av echuz Vis innlegg
nekt og spill dumm så skal jeg spare meg for moralpreken

edit: kan hende sjefen der er grei hvis du legger alle kortene på bordet så kansje dere kan løse dette uten politi.
Vis hele sitatet...
Ut i fra innlegget hans tror jeg ikke han trenger SPILLE dum.
Hvis de har deg på film sender de mest sannsynlig denne filmen med en ekstra anmeldelse inn sammen med kompisen din sin anmeldelse. Om politiet gidder å ha avhør osv så er det nærliggende å tro at de vil vite hvem han var sammen med. Og da kan du være føkkt. At butikkansatte ikke fikk noe ut av han er en ting. Er en helt annen sak å snakke med en politietterforsker.

Ville i alle fall holdt meg til helvete langt unna Gamestop..
beklager,men jeg klarer ikke holde igjen! du stjeler for faen! du fortjener straffen din! ijeg bryter loven hver dag ved å fyre meg en spliff,men det og stjele er mad dårlig stil.
Men det er jo en stund siden jeg tokk de spillene og jeg har vært på gamestop etter det, kunne ikke bare gamestop henta meg etter det da og sagt jeg har deg på film?
En stund siden? Du sier jo selv at det var igår, men hvis det er lenge siden trenger du ikke bekymre deg. De på gamestop kan ikke gjøre noe hvis det har gått lang tid, bortsett fra å anmelde.
Politiet har en tendes til å være trege, men de gidder sansynligvis ikke å gjøre noe stort med dette om ikke videobildene gir tydelig inntrykk av at det er deg. Ta det med ro.
Sist endret av zulle; 9. mars 2011 kl. 17:17.
Sitat av zulle Vis innlegg
En stund siden? Du sier jo selv at det var igår, men hvis det er lenge siden trenger du ikke bekymre deg. De på gamestop kan ikke gjøre noe hvis det har gått lang tid, bortsett fra å anmelde.
Politiet har en tendes til å være trege, men de gidder sansynligvis ikke å gjøre noe stort med dette om ikke videobildene gir tydelig inntrykk av at det er deg. Ta det med ro.
Vis hele sitatet...
Venn av meg ble tatt av går.

Men de sa til han at de hadde filma de som hadde vært på lageret det er ca 2-4 uker siden jeg var på lageret. men da vet jeg at jeg er litt tryggere, Vi er på en måte 5 stk som har gjort det(alle har bestemt og ikke gjøre det igjen). Så vi er litt spent om han har sagt noe, vi er usikre
Sist endret av applekjeks; 9. mars 2011 kl. 19:17.
Sitat av nikons Vis innlegg
Hmm... risikere å bli banna på xbox live, eller risikere å komme i fengsel. Vanskelig valg, gitt.
Vis hele sitatet...
Sett deg litt inn i hvordan dette fungerer i Norge, du. Det er så overfylte fengsler i Norge at man ikke blir bura inn for sånt
Kommer jo også an på hvor gammel man er om man får straff eller ikke. Men anser at du er over 18 siden du er så redd. Men bare husk selvom jeg ikke tror du får så stor straff hvis du blir tatt : Norske fengsler = Hotell
Sitat av kvåle Vis innlegg
Kommer jo også an på hvor gammel man er om man får straff eller ikke. Men anser at du er over 18 siden du er så redd. Men bare husk selvom jeg ikke tror du får så stor straff hvis du blir tatt : Norske fengsler = Hotell
Vis hele sitatet...
Haha :P for det første: TS over 18? neppe
2: kan du få straff når du er under 18? Ja..
Kriminell lavalder i Norge er 15 år..

TS: Lat som ingenting, viss de ikke har tilstrekkelig med bevis blir det ingen dom..
Du sier også at du har lært, og at du aldri vil stjele igjen! Bra at du hvertfall har funnet ut av dette etter denne "nesten tatt" hendelsen

Lykke til videre i saken!
Merk:
Norske fengsler er hotell for uteliggere og innvandrere, det er en stor forskjell på dems hverdag og en hverdag slik TS har. Norske fengsler er ikke noe hotell, i såfall ett latterlig dårlig ett sånn sett..